Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '09

 
Kategori
Psikoloji
 

Bir Hayalim Var

Bir Hayalim Var
 

Aslında bir tane diyerek sınırlandırmak yanlış olur, birden fazla hayalim var. Hayal etmeden yaşanılır mı? Orasını pek bilmem ama ben yaşayamam sanırım.

Yaşama tutunmanın ya da gelecekten bir şey beklemenin tek çaresi hayal etmek sanırım, umut etmekte denebilir aslında.

An geliyor hiç beklentim kalmadığını düşünüyorum, umut etmek için bir nedenim olmadığını, oysa öyle olmuyor bazen de.

Boğulduğumu hissettiğim bir anda çıka geliyor umutlarım. Tek tek onlara sığınıyorum. Bir günle başlayan cümlelerimle, farkında olmadan bilinçaltıma yerleşmiş her şey akın ediyor. İyi ki de ediyor. Bir amacım olduğunu hatırlıyorum, bir nedenim vardı benim diyorum.

Düşünmek insanlar için istesek de istemesek de var olan bir olgu. Düşündükçe var olan tüm hayaller, beklentiler, umutlar biraz da olsa yaşama nedenimizi hatırlatıyor.

İnsan büyüdükçe hayalleri küçülmüyor aslında. Olabilme ihtimali daha yüksek olanlar yer ediniyor, daha mantıklı, daha olası olanlar yerleşiyor eski, pembe hayallerin yerine.

Mutlu olmayı hayal etmek biraz garip geliyor artık, mutluluk istedikçe gelmeyecek ki, biliyorum artık bunu. İlla ki acısı olmalı bu hayatın, olmalı ki onu geçirecek küçücük bir bakış mutluluğu da beraberinde getirsin.

Öyle uzun uzun, yüklemsiz hayallerim yok artık öznesi benimle başlıyor, başkasından gelecek bir özne aramıyorum, benden başlıyor tüm hayallerim, yüklemini beraber yükleyeceğimiz bir hayat hayal ediyorum, araya yerleştireceğim her nesneyi yüklemimle beraber seçeceğimiz.

Büyük değiller hayallerim, hayal deyip geçmemek lazım, tüm yaşam hayallerden çiziliyor aslında, hayalle başlayıp, amaç edinerek ilerlediğimiz, bazen bir hayalimizi kendi ellerimizle son verdiğimiz ama bunu yaparken bir başkasını seçtiğimiz, hayattan tat alma nedenimiz, yaşama nedenimiz olan hayallerimiz, olmazsa olmazımız…

Hayal etmeden yaşanmıyor, bunu anlamak için önce hayal edebilme yeteneğimizin kaybolması gerekiyor sanırım, hayalsiz kalmak nefessiz kalmak gibi…

Amaçsız, hayalsiz, umutsuz bir yaşam düşünülemez. Hepsi birbiriyle bağlantılı bu kavramların, yaşamımızda ki yerlerini bir kez daha düşünerek, kaldığımız yerden devam etmeyi diliyorum, bir hayal seçin kendinize, nerden başlayacağını, nerede biteceğini kendinizin seçtiği, öznesi siz olun hayalinizin, imkansız değil, olmasa bile biraz çaba harcayarak gülümseme nedeni oluyor inanın…

Sevgiler….

 
Toplam blog
: 127
: 820
Kayıt tarihi
: 22.09.07
 
 

Sıcağıyla bilinen memleketimde bir kış gününde geldim dünyaya. Bütün tezatlıklar hayatımda farklı r..