Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '08

 
Kategori
Mizah
 

Bir ileri, bir geri; saatimin uygulaması

Bir ileri, bir geri; saatimin uygulaması
 

Siz nasılsınız?

Saatler ileri alınınca, benim dengem epey bozuldu. Sabah saat 8'de gözümü açtığımda kendime, “bak, sabah saat 8 olmuş diyorum ama aslında bir süre önce saat 7 değil miydi?” diyorum. Bu durumda “1 saat daha zamanın var” diyorum, “öyle olmalı” diyorum. 1 saat geçince, saat benim için 8 oluyor ama aslında saatler maalesef 9’u gösteriyor. Şu anda saat 15.00 ama aslında 14.00. Çok değil üç gün öncesindeki saatleri düşünüyorum ister istemez. Gece için ne demeli! Saat 01.00 iken ama aslında 00.00. Sonuçta, bir saat daha oturuyorum, bir saat sonra bakıyorum saat bana göre 01.00 ama aslında 02.00 olmuş nedense. Gerçek ise işime geç kalınca yüzüme çarpıyor. Neyse, yazdığımı şimdi tekrar okuyunca” ne yazmışım” ben diyorum kendi kendime. Tamam, tamam; yazdım bir kere, değiştirmek ayıp olur şimdi. Ama sizden ricam yazdığımı anladıysanız bana da açıklayınız. Bir zahmet. Dengem bozuldu benim. Ülkem ileri saat uygulamasını uyguladı ama kendi bedenim geri saat uygulamasında ısrar ediyor, öyle görünüyor. İyi değilim ben. Galiba yüzüm sararmış benim!

Geçen kışa doğru saatler bir saat geri alınınca, tüm saatlerimi büyük bir atakla geriye almıştım, ama arabamın saatine dokunmamıştım. Bu, arabamla benim aramda yapılmış bir anlaşmaydı ve bu anlaşmaya her koşulda uyacaktım. Karşılığında beni istediğim yere götürecekti. Hem de onun gazına basar basmaz. Altta bulunan üç tane pedalın en sağındaki pedaldan bahsediyorum. O pedal her daim hazır olacaktı, ona basar basmaz birlikte durmadan yer değiştirecektik. İşte aramızdaki anlaşma böyle bir anlaşmaydı. Birbirimize güvendik. O zamanların bir anında, herkesin saati, örneğin saat 18.00’i gösterirken, benim canım müstakbel arabamın saati, garibim -aman ha, aramızda kalsın- kendi göğsünü gererek saat 19.00’u gösterirdi. Herkes o saatin yanlış çalıştığını düşünürken, gerçeği yalnızca ben, evet ben bilirdim. Sabırlıydım. Söz vermiştim. Elbet bir gün gelecek saatler ileri alınacak ve benim arabamın harika saati, herkesin saati gibi zamanı zamanında gösterecek, değeri eninde sonunda mutlaka anlaşılacaktı. Şu anlarda haklı çıkmamın engin coşkusunu içimde yaşıyorum. Bu hafta, saatlerin ileri alınması her ne kadar dengemi bozduysa da, tek tesellim, arabamın saatinin zamanı doğru gösterecek olması ve buna da “bak arabanın saati bozulmuş” diyenlerin de buna şahit olacak olmasıdır. Ne mutlu bizlere, sizlere, onlara, şunlara; ne mutlu!

Dengem bozuldu benim. Beden saatim bir ileri, bir geri gidiyor. Yazı bitti mi? Saat kaç?

-

(1): Görsel: Pinhole- Zjeery
http://zjeery.deviantart.com/art/pinhole-02-68805023
(2): Yazımın “herkes geriye bir adım atsın” açıklamalarıyla bir ilgisi yoktur.

 
Toplam blog
: 136
: 1494
Kayıt tarihi
: 16.02.07
 
 

Yaşam ışığını 1968 yılında Bafra’da gördü. İnşaat Mühendisi ve aynı sektörde yazılım geliştiren bir ..