Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '08

 
Kategori
Dünya
 

Bir insanın ihtiyacı nedir?

Bir insanın ihtiyacı nedir?
 

Alıntı...


Bir insanın ihtiyacı nedir? “Bu da soru mu?” diyebilirsiniz.
Evet ama cevabını istiyorum.

Ben söyleyeyim mi? Bence bir insanın ihtiyacı; doymak, barınmak, kuşanmak ve sağlıklı olmaktır. Bunun dışında geri kalan ihtiyacımız yok. Bu saydıklarım içinde yer almayan hiçbir şey için tüketim yapmak zorunda değiliz.
Öyle bir hakkımız da yok lüksümüz de!

Türkiye’de bir zamanlar, eskilerin deyimiyle “fakirleri aç bırakmayan kültürün” şimdi magazinel kültüre yenik düştüğünü, “komşusunu aç bırakmayan” kültürün dirilmesiyle açlıkla savaşılınabilineceği kanısındayım.

Bana anlatılan bir olayı paylaşmak istiyorum.
“Bir gün sokakta yürüyorum. Köpek haykırışı duyuyorum. Sanki köpeğin canını yakıyorlar sandım. Bir bakayım. Bir adam köpeğin kemiğini yalıyormuş, köpek yemeğini elinden aldığı için o şekilde acı acı bağırıyormuş meğerse. En acısı da adamı izleyen kalabalığın adamdan iğrenerek yanından uzaklaşmalarıydı.”

Herkesin cebinde fazladan ekmek arası bir şey almaya yetecek parası vardır. Hiç olmazsa iğrenmek yerine o adamcağızın karnını doyuracak birsimit alabilirlerdi, ondan iğrenmesini bilen tüm insanlar.

Kurtuluş savaşı sonrası fakirim diyen çok olmasına rağmen açım diyen yokmuş.
Paylaşmayı seven, “komşusunu aç bırakmayan” kültür varmış.
Neyse ki şimdi de bu kültürü Anadolu’da hala yaşatan insanlarımız var.

Alışveriş merkezlerinin önünden geçerken insanın gözleri kamaşıyor;halbuki Anadolu’da, Doğu’nun kırsal alanlarında ışıksız evler, sokaklambaları olmayan asfaltsız çamur sokaklar varken, büyük şehirlerdekienerji israfı beni üzüyor doğrusu.

Bugünkü tüketim iki katına çıktığında belki dünyada yaşamkalmayacak. Açlıktan ölen her çocuğun katilleri vardır. Bir Amerikalı’nın çocuğu dünyaya geldiğinde konum itibariyle dünyadaki 30 çocuğa eş değerde dünya nimetlerine sahip olur.

Afrika’da 323 milyon insan günde 1 dolardan az bir gelirle geçimini sağlıyor.
Temiz su kaynağından mahrum 273 milyon kişi var. Yetersiz beslenmeden kaynaklanan ölüm riski altında yaşayan insan sayısı 185 milyon’dur. Dahası ilkokul çağında okula gidemeyen 44 milyon çocuk varken, her yıl 5 yaşın altında ortalama 5 milyon çocuk ölüyor.

Zengin ülkeler yıllık gelirlerinden sadece 0, 7’sini kurtarma amaçlı projelere yönlendirseler belki bu rakamlar az düzeyde hatta hiç olmayabilir. Avrupa ve ABD’de evde beslenen hayvanların maması için harcanan para 17 milyar dolarken; dünyada açlığın ve yetersiz beslenmenin sona ermesiiçin gereken para 19 milyar dolardır.

Dünyada parfüme harcanan para 15 milyar dolarken; evrenselokur-yazarlığın sağlanması için gerekli yatırım sadece 5 milyardolar’dır. Deniz seyehatlerine harcanan para 14 milyar dolarken;dünyada temiz içme suyu sağlanması için gerekli para 10 milyar dolar’dır.
Avrupa’da dondurmaya harcanan para 1 milyar dolar, her çocuğun aşılanması için gerekli para miktarı ise 1, 3 milyar dolar’dır.

“ Olanın olmayana, bilenin bilmeyene borcu vardır. Okumak ibadettir. Okumamak cumhuriyete ihanettir.” Herkes bir şeyler yapabilir.
“Bir” güçlüdür. Atatürk bir kişiydi. Okuyarak, araştırarak, kendi tüketim israflarınızı bilerek ve tüketim ahlakınızı yenileyerek çevrenizdekilere örnek olabilirsiniz. Yeter ki “ben ne yapabilirim?” diye düşünceniz olsun.

 
Toplam blog
: 128
: 1145
Kayıt tarihi
: 23.11.07
 
 

Herkes gibi yazar, çizerim. Dünyamı boyarım hepsi bu!..