Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '08

 
Kategori
Deneme
 

Bir kadın için önemli olan tek şey ayakları üzerinde durabilmektir.

Bir kadın için önemli olan tek şey ayakları üzerinde durabilmektir.
 

kardelen


Yaşarken ayakların yere basıyorsa, kimseye muhtaç olmuyorsan ve eğer bunu başaran bir kadınsan ne mutlu sana.


Üç yıl önce avukatım olan arkadaşımın söylediği sözler aklıma geldi.

‘’Sen ayakların üzerinde durabilecek birisin. Eğer bunu yapabiliyorsan her şeyi başarıyorsun demektir. Bir düşün erkeğe bağımlı olan ve onun getireceği iki lokmaya muhtaç olan bir kadın olsaydın bu kadar kendine güvenin olmazdı ayrıca yalnız yaşamayı da tercih etmezdin.’’’


Sanırım çok doğru söyledikleri. Bir çok kadın ekonomik özgürlüğünü elde edememiş ve birilerine muhtaç yaşıyor, bu kocası da olabilir veya kendi ailesi de.


Neden yalnız kalan hep kadınlar oluyor?

Bunu kendime çok sordum.

Çünkü kadın daha fedakar, daha anlayışlı ve daha verici.

Hiçbir zaman cinsellik ön planda olmuyor kadın için. Önemli olan; sevgi, saygı, bağlılık, yalansız ve dolansız birlikteliklerdir.


Yıllar sonra, bir ses istiyordum yanı başımda ne sesi olursa olsun fark etmez diye düşünürken oğlumla birlikte olabilme şansını yakaladım.

Bu benim için gerçekten dönüm noktası oldu. En azından kalan ömrümde yalnız olmayacağım, yanımda veya yanımda olmasa da beni düşünen biri olacak.

Ne kadar şanslıyım, bunca yıl sabrettikten sonra Tanrının bana bir armağanı bu.

O kocaman bir adam ama benim minik oğlum hala.

Bana en son kendi evime gittiğim de şunu söylemişti;

‘’ Sen buradayken uzun zamandan beri ilk kez evimde olduğumu hissettim.’’

Benim için çok anlamlı bu söz.

Benim ona onun bana ihtiyacı var biliyorum.

O beni her zaman anladı ve bende onu anlayabiliyorum.


Evet, Bir kadın ayaklarının üzerinde durmayı başarmışsa, etrafındaki tüm kötülüklere rağmen ayaktaysa , geçmişi sorgulayıp mantığıyla çözümler bulmuşsa; artık kendi başına yaşamayı öğrenmiş demektir.


Hayat bizim hepimizin.

Öyleyse bize ait olan hayatı en güzel , en mutlu, en huzurlu bir şekilde geçirmek ve sevdiklerimizle paylaşmak zorundayız.

Sevdiklerimiz veya sevenlerimiz az bile olsa fark etmez.

Az ile yetinmeyi zaten yalnızken öğreniyoruz.


Hayat en çok sevdiklerimizle birlikteyken değerlenir ve anlam kazanır.

Sevdiklerimizin ve sevenlerimizin sayısı hiç önemli değil aslında.

Önemli olan; mutlu olabildiğimiz an’ların çoğalmasıdır.


Tülin KARAMAN

 
Toplam blog
: 118
: 663
Kayıt tarihi
: 11.07.08
 
 

İ.Ü İktisat fakültesi mezunuyum, özel bir şirkette mali işler ve personel müdürü olarak çalışıyorum...