Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '14

 
Kategori
Söyleşi
 

Bir Kadın Kaç Mezar kitabı yazarı Yunus Karaçöl ile Röportaj

Bir Kadın Kaç Mezar kitabı yazarı Yunus Karaçöl ile Röportaj
 

Bir Kadın Kaç Mezar?


Baki Evkaralı (Bakican) : Merhaba sevgili Yunus Bey. Öncelikle seni okurlarımıza tanıtmak isterim, kısaca bahseder misin bize?

Yunus Karaçöl: 18.08.1989 yılında Ağrı’nın Doğubayazıt ilçesine bağlı Kucak köyünde dünyaya geldim. Bulunduğum köy Ağrı ile Iğdır arasında kalmış bir yerdedir. Bulunduğum köyde okulun olmamasından dolayı ailemle 1997 de Iğdır’a göç ettik. Okula başladığım zaman Türkçe tek kelime bilmiyordum, okumayı yazmayı 3. Sınıfta ancak sökebildim. İlkokul 7. Sınıfta tek başıma “BİLİM GAZETESİ” diye bir gazete çıkardım. Bulunduğum çevre tarafından çok sevilen bu gazeteyi 8. Sınıfa kadar Iğdır da yayınladım. 8. Sınıfı İstanbul da Cengizhan ilköğretim okulunda okumaya devam ettim. Bilim Gazetesini orada da çıkarmaya devam ettim. Liseye geçtiğimde bazı olumsuzluklar yüzünden Iğdır’a döndüm.  Lise1 de “AŞK VE ACI” adlı romanımı yazdım, lise ikide ilk eserim piyasaya çıktı. Ondan sonra  “UYANIKLAR DÜNYASI” Adlı tiyatro eserimi yazdım. Bu kitabın içinde üç oyuna da yönetmenlik yapıp arkadaşlarımla birlikte çeşitli liselerde sergiledik, oyunlar büyük beğeni topladı. Liseden sonra tek hayalim konservatuara gitmekti.  Ama hayat şartları beni bu hayalinden uzaklaştırdı. Karabük’te coğrafya bölümünü kazandım. Burada Karabük’te “Karabük Kültür ve Sanat Derneği” ile tanıştım. Şiirlerim, hikâyelerim “TAY DERGİSİ’NDE” yayınlandı. Bunun yanında Karabük’ün yerel gazetesi olan “BÖLGENİN SESİ” gazetesinde “ÖĞRENCİNİN TEK SESİ” köşesiyle eleştiri yazısı yazmaya başladım. Yayınlanan ilk yazımdan sonra bulunduğum üniversite tarafından kınama cezası aldım, üniversiteden uzaklaştırıldım...

Bu uzaklaştırılma yazma hevesimi kırmadı. (Sene 2011).  Bu sırada Türkiye ve dünyada olan kadın cinayetleri üstüne çalıştım ve “BİR KADIN KAÇ MEZAR?” Adlı polisiye tarzı bir roman yazmaya başladım. 2014’te “BİR KADIN KAÇ MEZAR?” Adlı romanım  “UĞUR TUNA YAYINLARI”ndan çıktı. Şimdi “BİR KADIN KAÇE MEZAR?” Adlı romanımın ikinci serisini yazıyorum…

Baki Evkaralı (Bakican) : Peki, kitabı yazım sürecinde neler yaşadın, yazarken neler hissettin?

Yunus Karaçöl: Kitabı ilk yazmaya başladığım zaman zaten üniversiteden uzaklaştırma cezası almıştım. Biraz ister istemez moral bozukluğu vardı. Âdete kendimi cezalandırıp yurttan hiç çıkmadım. Bu sürede romanı yazmaya başladım. Romanı yazarken günümüzde gerçek işlenmiş cinayetlerden yola çıkarak yazdığım için bazı bölümlerde yazıyı yarıda bırakıp, ertesi güne bırakıyordum. Çünkü polisiye yazmak çok kabiliyet ister, hem kurgusunu kurmak hem olayları ilişkilendirmek ayrıca o kadar acılı olayları, ezilmişliklerini, pişmanlıkları, ihanetleri yazmak ister istemez yazanı bile etkiliyor. Bir ara kendi romanımın kahramanı Dedektif Bay Girdap’a farkında olmadan hayranlık duyduğumu fark ettim. Sanki zora düşünce beni kurtaracağını sanıyordum…

Baki Evkaralı (Bakican) : Kitabı basım sürecinde çektiğin sıkıntıların oldu mu?

Yunus Karaçöl: Bu soruya “Çektiğim sıkıntı olmadı” diyecek yazar tanımıyorum. Ben ilk iki eserimi kendi imkânlarımla yayınlatabildim ama çok okura ulaşmadı bölgesel kaldı. “BİR KADIN KAÇ MEZAR?” Adlı polisiye romanımı bitirdikten bir sene sonra ancak yayınevi bulup yayınlatabildim. Şu an Allah’a şükür daha bir iki ay olmadı çıkmasına yakında ikinci baskısına girecek. Şu an piyasada olan yayınevlerinin çoğu işi ticarete döktü. Ne yazdıklarına değil neler yazabileceklerine bakıyorlar. Bir nevi artık yazarlar sipariş eser yazmaya başladılar. Buna mecburlar da… Ben romanımı bir sene beklettim görüşmediğim yayınevi kalmadı en sonunda “Uğur Tuna Yayınları” bana kucak açtı, eserimi yayınlatabildim.

Baki Evkaralı (Bakican) : Yayınevinden ve reklam faaliyetlerinden memnun musun?

Yunus Karaçöl: Yayınevinden şu an için çok memnunun gerçekten. İnsana ve insanlığa değer veren saygıdeğer insanlar. Ne de olsa Mevlana şehrindeler Konya’dalar…

Baki Evkaralı (Bakican) : Sevgili Yunus Bey nerelerde yazıyorsun? Sana ilham veren özel yerler var mı?

Yunus Karaçöl: Şu an birkaç edebiyat sitesinde fırsat buldukça şiirlerimi, hikâyelerimi paylaşmaya çalışıyorum. Bana ilham veren şey aslında gündelik hayatta takip ettiğim haberlerden ilham aldığım söylenebilir. Kendi Web sitemde yazıyorum. Onun dışında yazdığım siterin ismini aşağıya ekleyeyim:

http://yunuskaracol.blogspot.com.tr/

http://www.edebiyatdefteri.com/index.asp?istek=siirlerim

http://www.edebiyatevi.com/yazilariniz/listesi_1_sayfa.html

Baki Evkaralı (Bakican) : Kitabından bahseder misin bize derinlemesine felsefesi nedir? Ne anlatmak için çabaladın?

Yunus Karaçöl: Toplumda ezilmiş, hor görülmüş, taciz veya tecavüze uğramış, haksızlık görmüş tüm kadınların yalnız olmadıkları onlara kötü davranan insanların sonunda yaptıklarının yanlarına kâr kalmayacağını anlatmaya çalıştım.

Baki Evkaralı (Bakican) : Anlaşılmadığını düşündüğün anların oluyor mu? Ruh halin yazılarına nasıl yansır?

Yunus Karaçöl: Her yazdığım roman karakterine bürünmeden asla roman yazmaya başlamam. Bazen öyle şeyler yazıyorum ki misal anne babası trafik kazasında kaybetmiş küçük bir kızın psikolojisini vermeye çalışırken o an gözlerim dolabiliyor, bir neyi yazarken bütün olayları yaşıyor gibi oluyorum.

Baki Evkaralı (Bakican) : Aşağıdaki kelimeler sana ne ifade ediyor?

Yunus Karaçöl:

Aşk : Yalnız Yaradana duyulan sonsuz mutluluk.

Sevgi : Paylaşılması en güzel olan duygu yığını.

Huzur : Parayla alınamayan tek duygu.

Yazmak : Beş vakit namaz kılmak kadar değerli, karşı konulması imkansız olan muhteşem bir serüven.

Okur : Yazanı mutlu eden tek varlık.

Özlem : Seveni ayakta tutan tek vuslat.

Sevda : Birde karası vardır ki sevdalıyı verem eden bir yürek yangını.

Mutluluk : Zor bulunan kolay kaybedilen bir elmas.

Kimsesizlik : Hayatın en acımasız yüzüdür.

Baki Evkaralı (Bakican) : Yazar adaylarına söylemek istediklerin, tavsiyelerin nelerdir? Nelere dikkat etsinler kalemle bütünleşirken?

Yunus Karaçöl: Kendileri hangi alandan yetenekli iseler sadece onunla uğraşsınlar. Bol bol kitap okusunlar, kitabı okurken ara sıra kısa notlar almaları, önemli gördükleri yerlerin altını da çizmeleri yazım işleminde onlara yol göstermektir.

Baki Evkaralı (Bakican) : Bize vakit ayırdığın için teşekkür ediyorum sevgili Yunus Bey. Hayatında hep başarılar diliyorum.

Yunus Karaçöl: Ben teşekkür ederim, bu güzel röportajı gerçekleştirdiğiniz için. Size başarılar diliyorum, inşallah hep böyle güzel röportajlar gerçekleştirip her yazara kendini ifade etme imkânı sağlarsınız…

http://www.facebook.com/bakican

http://www.bakican.com

 

 

 
Toplam blog
: 121
: 758
Kayıt tarihi
: 13.03.14
 
 

1979 yılında Denizli'de doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Serinhisar ilçesinde tamamladıktan son..