Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Bir kadın nasıl döner köşeyi?

Bir kadın nasıl döner köşeyi?
 

Elimde koca bir torba dolusu para, bankaya gidiyorum. Banka hemen caddenin karşısında. Yine de korkuyorum. Belli olduğunu sanıyorum. Alnımda yazıyor sanki. "Torba dolusu para taşıyor bu kadın" diye bağırıyormuşum gibi geliyor. Yok yok. Zenginlik bana göre değil. Kendimi çok kötü hissediyorum. Parayı bankaya teslim ediyorum. Sırtımdan dünyayı alıyorlar sanki.

Para benim değil. Ofiste yapılan bir işlemin aracısı olarak parayı taşımak bana düştü sadece. Normalde böyle işler için bankadan silahlı bir görevli geliyor.
Ofise dönerken düşünüyorum. Taşıdığım para benim olsun ister miydim? Cevap hayır. İstemezdim doğrusu. O 50 metrelik yolda bile utandım o kadar parayı taşıyor olmaktan. O kadar parayı kazanmak için verilecek çaba beni utandırırdı bir kere. Yaşamak için çalışmaktan gurur duymuşumdur hep ama zengin olmak için çalışmak bana ters gelirdi.

Yine de kafamı kurcalamaya devam ediyor soru. Piyangodan çıksa peki? Hımm... Yaşayış tarzım pek değişmezdi sanırım. Aynı anda dolabında 5'ten fazla pantalon bulununca bunalan bir kadınım ben. Fazla eşya, fazla giysi beni sıkıyor. Araba, ev?? Evet belki bir ev. Biraz dişimi sıksam kendi çabamla da sahip olabilirim o eve. Araba denilen tekerlekli şeyle ilgili ise hiç fantazim olmadı bu güne dek. Araban yoksa taksiye binersin olur biter. Aç açık değilim. İhtiyacım olan parayı kazanıyorum. Daha fazlasına sahip olup ne yapayım. Yoksullara yardım edebilirsin, insanlar için iyi şeyler yapabilirsin diyebilirsiniz. Olabilir. Para benim olmadan da yeterince çabalarsam yoksullara yardım edilebileceğini, iyi şeyler yapılabileceğini gördüm ben. Benim zengin olmama gerek yok birilerine yardım etmek için yani. Belki de kadın olduğum için böyle düşünüyorum dedim kendi kendime. Bilemedim. Dünyada zengin kadın çok mu?

Ofise gelince Google'dan baktım. Dünyanın en zenginleri... Bu arada Forbes denilen para dergisinin mütemadiyen, en zengin bilmemkaç kişi listeleri yaptığını keşfetmiş oldum. Listeler dünyanın en zengin 400 kişisi, Amerika'nın en zengin 400 kişisi falan filan diye uzayıp gidiyorlar. İsimler yabancı, hangisi kadın hangisi erkek emin olamadım. En zengin kadınlar diye değiştirdim aradığım şeyi. Listenin başında Walton kardeşler var. Dalton kardeşlerle karıştırmayın lütfen. Bunlar iki kız kardeş. Baktım nasıl zengin olmuşlar diye. Wal-Mart zincirinin varisiymişler. Yani kendi paralarını kazanmamışlar. Babadan kalmış. İyice merak ettim. Liliane Betencourt diye bir hatun var onlardan sonra. O kim peki. Loreal'in varisi çıktı. Bu da mirasyedi. E yok mu koca listede kendi kazanıp zengin olan bir hatun yahu. Varmış. Dokuzuncu sırada Rosalia Mera. Evde gecelik ve iç çamaşırı yaparak başlamış iş hayatına ve bir dünya devi olmuş. Var mı tanıyan, bilen? Ben ne adını duydum ne markasını.

Sonra eğlence sektörünün üyeleri geliyor. En başta Oprah Winfrey. Şaka değil 1, 3 milyar dolardan bahsediyoruz. Ve süpriz bir isim. Süpriz diyorum çünkü Forbes bile bu işe çok şaşırmış, bir kaç ünlem koymuş bu ismin yanına. Listedeki tek yazar, J.K.Rowling!!!!!

Liste uzayıp gidiyor. Zengin kadınlar listesinde alnın teriyle zengin olmuş pek az isim var. Onlar da bir ikisi hariç hep eğlence sektöründen.

Düşünmeden edemiyor insan. Kadınların zengin olma yöntemleri nedir diye. Vallaha bu listeye göre en popüler yöntem zengin bir erkekle evlenmek. Ya da zengin bir ailenin kızı olarak doğmak ki bu kendi tercihinizle ya da çabanızla olmuyor. Sonra da eğlence sektöründekiler. Hani şöyle sanayici, fabrika ya da ne bileyim marketler zinciri falan kurmuş kadın yok.

I-Ih bir sonuca bağlayamadım ben bu işi. Bu listelerden kadınların zengin olmak istemedikleri çıkmıyor. Sadece köşeyi dönmek için erkeklerden daha farklı yöntemleri var. Daha az yorulup zengin oluyor kadınlar. Murathan Munganın Şarkısını mırlıdanıyorum ister istemez "bir kadın nasıl döner köşeyii/nesıl engeller aşaaaar". Gerisini hatırlamıyorum.

 
Toplam blog
: 79
: 1562
Kayıt tarihi
: 24.07.06
 
 

1972 yılıydı. Doğdum. Evde hep kitap okuyan iki kişi vardı. Büyüdüm, okullar okudum. Birşey öğrenmed..