Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '14

 
Kategori
Güncel
 

Bir kadını benimle evlenmedi diye öldürenlerin idam edilmesinde sakınca görmüyorum

Bir kadını benimle evlenmedi diye öldürenlerin idam edilmesinde sakınca görmüyorum
 

Bazı şeyler demokrasiye fazla geliyor. Aslında sanki demokrasi demokrasiye uygun kişilerin düzeni. Affedersin dağın ayısını demokrasiyle yargılayamıyorsun. Öyle bir şey yapıyor ki mızrak çuvala sığmıyor. Normal demokratik kanunlara göre cezasını versen adil olmuyor. Hırsızlık yapanı atarsın hapse yatırırsın 3–5 yıl ceza, cezasını çekti dersin de el kadar kız çocuğuna tecavüz edip öldürene vereceğin 20 yıl hapis vicdanları rahatlatmaz. Çünkü bu suç kabul edilemez bir suçtur.

Ki bu dahi hani kişi sapıkça duygularının esiri oldu gibi bir gerekçeyle zerre kadar da olsa haklılık içerirken başlıkta verdiğimiz suç için söyleyecek şey bulamıyorum. Katilini sorgusuz sualsiz asacağınız bir suç ve affın hiçbir şekilde düşünülemeyeceği, cezalandırma bakımından en büyük suç olmalı diyorum.  Ve belki de ben sorulmuş olsa sadece bu suç için idama evet derim.

Niye öyle yani neden öyle… Ya lütfen sizler düşünemiyor musunuz böyle bir suç olur mu? Bir de aşk meşk meselelerinden dolayı belki de toplumda bu kişilere sempati duyuluyor. Madem aşkı o kadar güçlüyse niye kadını öldürüyor, kendisini öldürsün! Bir kadın sizinle evlenmeye niye mecbur?  Onun kendisine ait bir hayatı bir kararı yok mu? Âşık olmanız, sevmeniz sizi masum yapmaz; katilsiniz.

Adam öldüren herkes katil ama katil olmak bu suçu işleyenlere yetmiyor. Böyle insanlık dışı bir olayın cinayet suçuyla cezalandırılması mantıksız geliyor bana. Bu tür aptallığa manyaklığa varan suçlarda idam cezası olmalı. Çünkü ya bir suç haklı ya da haksız bir nedenle işlenir. “Tipini beğenmedim” bile nedendir. Burada neden yok ki… Valla benim yakınıma birisi böyle bir şey yapsın ve devlet onu idam etmesin gücüm yeterse gereğini yaparım. Diğer durumlarda adalete razı olurum ama bu durumda idam dışında bir şeye razı olmam!

Türkiye’de insanlarda adalet bilinci gelişmediği için bu konu kimsenin dikkatini çekmiyor. Bir suçun haklı ya da haksız işlenme nedeni olur. Yoksa ortada bir hayvanlık vardır. Hayvanlar da kesilir, hapse atılmaz. Kadın diyor ki ben senle evlenmek istemiyorum. Adam diyor ki benimle evleneceksin yoksa seni öldürürüm. Ve öldürüyor. Sanırım normal bir cinayet gibi katil 20 yıl yatıp çıkıyor.

Düzenimizin “Yaşayan tüm suçlular yeniden yargılanacaktır” ilkesi gereği ülkede yeni düzeni kurduğumuz zaman bu kişilerin dosyası yeniden açılacak. Adalet mağdurun/maktulün kanını katilin üzerinden silmelidir. Bu suçta bunun olduğu kanaatinde değilim. Bu suç idamlık bir suçtur ve düzenimizde “özel suçlar” kapsamındadır.

Keza adamın sorunu seninle fakat daha fazla acı çekmen için olayla hiç ilgisi alakası olmayan, masum oğlunu, kızını, karını öldürüyor. Burada bir neden var ama (intikam almak için yaptım)  ilgisiz kişilerin öldürülmesi nedeni ortadan kaldırıyor. Yani bana ne babamdan, sorunun onunlaysa git onu öldür. Bana göre bu da idamlık bir suç.

Keza karım benden boşanıyor diye öldürmek, namus gerekçesiyle öldürmek de öyle… Bunlar gerekçe değil çünkü…

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..