Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '11

 
Kategori
Kitap
 

Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölüm - Livaneli

Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölüm - Livaneli
 

Gördüm, önce kediyi, sonra adamı ve finalde de ölümü.


Sami, seni duyuyor ve hissediyorum. Bu iyi bir şey mi bilemiyorum. Filiz yanımda olsaydı soracaktım; ama yoktu.

Geyik vardı, yoktu. Kedi yoktu, vardı vardı! Sen Sami, Filiz'den önce ve sonra var mıydın, yok? O ölüm, o adamın hakkı mıydı Samiiiii!.....

Buz gibi bir hava; buz gibi bir adam; buz gibi bir kedi; buz gibi bir hayat; buz gibi bir geyik; ölüm; ölümü yalayan yavru geyik; Sami, buz gibi kusuş; Sami, yala hayatı Samiiiii!....

Stockholm, Clara sende nasıl duruyor? 3 Ocak Sami, hey Clara; 3 Ocak bu; başka bir şeye benzemeyen bir tarih, tarif bu hey Stockholm; senden çıkılacak ve sonra yine sana girilecek buz şehir, hey ölüm!

Bir adam, o yazar değil, bir adam yaşadı ve yaşadıklarını yazdı. Yazdıklarının içinde kaldı. Çıkamadı. Şimdi de içinde. Ya Filiz? Ya o adam? Clara, ne olacak şimdi?

Tut adamın ellerinden. Yürü buz tutmuş gölde. Birazdan buz incelecek. Bırak adamın ellerini. Yürürsün o aydınlığa doğru. Bazen yaşam karanlıktır, ölüm aydınlık. İzin verecek misin ona?

Al, evine al ölümü. Biraz yaşasın. Sor ona Filiz'i. Birlikte ağlayın. Kusun. Sakına birlikte ölmeyin!

Yaşadım diyebilmek için Clara, yaşamalı hayatı, geyiğiyle, kedisiyle, adamıyla, aşkıyla ve ölümüyle yaşamalı yaşadım diyebilmek için.

Sami, final senin finalindi, ben de yanındaydım.

1. Not: Geyik ve kedide kalırsan, takılırsan onlarda, onlara; ıskalarsın hayatı, içi aşkı ve ölümü; tercih senin.

2. Not:

Önce geyik,

yavru geyik,

bir yanda buz gibi ölüm,

öbür yanda sıcacık hayat.

Bir adam,

hepsi bir adam,

fazlası yok,

eksiği çok,

bir adam Filiz'siz.

Bir ölüm,

herkesin konuştuğu,

ama bilmediği,

bilemeyeceği bir

ölüm;

buz gibi bir göl.

Bir kitap,

kocaman bir dünya,

girdim içine

yaşadım ve

öldüm.

Ş.Y..

 

 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..