Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '13

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Bir Kilo Yufka - İki Tepsi Börek

Bir Kilo Yufka - İki Tepsi Börek
 

Yanında çay veya ayran... Yakışır...


Milliyet blog'da  kategorim "güncel" aslında...  Her zaman sadık kalamıyorum,çoğu yazan gibi.  Bazen de kendi "güncelimi"  yazıyorum şimdi olduğu gibi...  Bugün , mutfak günümdü...  İki  çeşit yemek yaptım. Bugün için yeterliydi aslında hatta yarını bile idare edebilirdi pişirdiklerim ama yufkanın günü geçiyordu onu da, hale yola koymam gerekiyordu. Mini fırınımın tepsileri de küçük olduğu için  bir kilo yufkayı yani altı yufkayı ikiye böldüm. Aynı böreği yapacağıma iki çeşit yapayım diye düşündüm.Yaptım, biz  az önce çay eşlğinde yedik, siz de yapın, afiyetle yiyin... Konuk ağırlayacağınızda veya  yanında çay, ayran eşliğinde  ailenizle  sofranızda "yüz güldüren"  iki börek tarifi...

Sebzeli  Börek:

1 PATATES,  1 HAVUÇ,  1 SOĞAN, 3 YEŞİL BİBER

100GR. kadar  kavrulmuş kıyma

3 yufka

1 bardak süt,  3-4 kaşık yoğurt, yarım bardak zeytinyağ veya çiçek yağı(ben zeytinyağı kullanıyorum),3 yumurta

Yapılışı:  Önce  sebzeleri yıkayıp ,patatesin kabuklarını soyduktan sonra, küp küp doğradım,soğanı rendeledim.Kavrulmuş kıymayla ,sebzeleri birleştirip biraz yumuşayıncaya kadar  birlikte biraz pişirdim.

İç malzemeyi soğumaya bıraktım.  Yufkayı yağlanmış tepsiye serdim. Tepsim küçük olduğu için bir hayli dışarıya taştı kenarları. Süt,yoğurt,yumurta,yağdan oluşan harcı  çatalla çırptım.Kaşık ve fırça yardımı ile serdiğim yufkaya gezdirdim bu harcı. Yarım yufkayı parçalayıp  ,  ikinci katı oluşturdum.Üzerine soğuyan sebzeli kıymalı içi koydum.Yarım yufkayı yine parçalayıp  üzerine koydum,,yumurtalı harcı gezdirdim.Kalan yufkayı da yarım yarım aynı şekilde  arasına harcı koyarak yerleştirdim. Kenarları sarkan yufkanın kenarlarını içe doğru kapattım. Böreği dilimledim,bıçakla. Kalan harcı(benim  harc  oldukça çok geldi,tepsiden taşacak gbiydi) 5 dakika kadar beklettim,biraz çekti harcını börek.  200 derecede ısıttığım  fırına koydum, kızarıncaya kadar  pişti.

Patatesli,peynirli  rulo börek:

3 yufka

1 Bardak süt

1 Bardak su

1/2 bardak zeytinyağı veya çiçek yağı

5 orta boy patates, küçük bir kase beyaz peynir(100gr. kadar)

Tuz,kara biber, kırmızı toz biber

İç malzemesi için;   haşlanmış patatesleri  küçük küçük doğradım,isterseniz çatalla da ezebilirsiniz. Beyaz peynir, tuz, kırmızı ve kara biberi  karıştırdım.

Yufkayı  serdim. Üzerine,süt,su,yağ karışımından  fırçayla sürdüm.  İkiye katlayıp tekrar  aynı karışımdan sürdüm. Sigara böreğindeki gibi  uzun üçgenler şeklinde kestim.Ben 6  adet parça kestim. Geniş kenerına  , haşlanmış patates,peynir karışımından koyup  rulo yaptım. Yağlanmış tepsiye sıraladım.  Sütlü harcdan  üzerlerine bolca sürdüm. Arzu ederseniz üzerine çörek otu koyun.(Benim,  fırına koyduktan sonra aklıma geldi,unutmuşum)Yine 200 derecede pişirdim,kızarıncaya kadar.İsterseniz  bir yumurtayı çırpıp üzerine sürebilir,  çörek otunu da üzerine  yapabilirsiniz.Ben yumurtasız yaptım...

TRT Müzik'deki şarkılar eşliğinde  yaptığım için mi bilmem  bana  pek  çabuk  oluverdi gibi geldi , iki tepsi börek...  Size de öneririm...    :)))    AFİYET  OLSUN...  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 
Toplam blog
: 307
: 1382
Kayıt tarihi
: 08.08.07
 
 

Emekli Türkçe öğretmeniyim.Şimdi Marmara Üniversitesi bünyesinde bulunan, Atatürk Eğitim Enstitüsü ..