Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bir kıssadan hisse

Bir kıssadan hisse
 

Okumaya meraklı bir insanım, kitap, gazete, dergi ve hatta takvim yapraklarını dahi elime ne geçse okumadan edemiyorum. Zaman zaman Bilgisayardan ve bizim Milliyet Blog’tan da çeşitli yazılanları keyifle okuyorum.

Daha önce de bir yazımda söylemiştim:

“Okumak ve yazmak yaşamaktır “ diye..

Ben şahsen yorulunca bir kitabı veya gazetedeki bir yazıyı okuyunca yorgunluğum gidiyor ve de inanın bana aspirin gibi geliyor. Okuyunca mutluluk duyuyor ve bir yerde huzur buluyorum.

Geçen gün arabamla bir yere giderken yağmurla birlikte şiddetli bir zor esiyordu. Durmak zorunda kaldım. Arabayı müsait bir kenara çektim. Arabamın camındaki silgeçlerin arasına bir takvim kağıdı yapışmıştı. Merak edip aldım...

Vakit biraz geçsin diye park ettiğim yerde, bu takvim yaprağının arkasındaki yazıyı okudum. Hoşuma giden bu yazıyı sizlerle de paylaşmak istiyorum :

ELİ AÇIK OLMAK:

Derler ki Şeyh Sadi Şirazi hazretleri Hindistan’da maymunları nasıl avladıklarını şöyle anlatır:

Maymunun elinin sığacağı bir kavanoza muz koyarlar. Maymun muzu almak için eli açıkken kavanoza elini sokar, muzu eline alınca yumruk yapar, Elini kapatınca kavanozdan çıkaramaz ve yakalanır. Elini açan maymunlar ise kurtulur. Elini açmayan, elindekini bırakmayan maymunlar ise kurtulamaz.

İnsanın başına gelen felaketler, izinsiz olarak eline aldığını bırakamamasından ileri gelir.

Eline aldığını ve bırakabilen insan ise huzura kavuşur. Bırakmayan ise bir felakete kurban gider ve sıkıntı çeker...

Hiç bir kimse verdiğinden sıkıntı çekmez. Ama izinsiz olarak aldığından bir yerde sorgulanır .eninde. sonunda sıkıntı çeker. İnsan bir başkasının malını izinsiz aldığı zaman sonradan ceza alır, ayrıca pişmanlıkduyar..Gereksiz yere başı da belaya girer...

Cömert ve mert insan, yani halkın değimiyle eli açık insan vermesini bilen insan, her zaman rahat eder ve yaşamada huzur bulur. Tamahkâr, eli sıkı, cimri insan ise eninde sonunda sıkıntı çeker....

Unutmayalım ki er geç ölüm vardır.”Ne versen elinle, o da gider seninle” diye.

Bir başka sözümüz daha vardır: “Veren el, alan elden daha üstündür” diye.…

Şimdilik esen kalınız sevgili okurlarım...

Abdülkadir Güler

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..