Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '11

 
Kategori
Kitap
 

Bir kitap: Bir Beyaz Karanfil'i okurken

Bir kitap: Bir Beyaz Karanfil'i okurken
 

Bursalı Şair Faruk Anbarcıoğlu Martılarla söyleşirken....


Çamların kozalakları büyüyor

Benimse gönlümde sen varsın

Yeşil çimenler arasında

Dört yapraklı yoncalar

Bense seni özlüyorum

Baharları çağırıyorum, ülkemin

Dört bir yanından bir bir

Kalbimin derinliklerine

Bülbülleri çağırıyorum,

Yıldızlara ulaşıp

Avuçlamak istiyorum


Dost olmak onlarla

Arkadaş olmak istiyorum

Demiştim sana,

Ben farklıyım, ben fırtınayım

Bir karanlık gecede

Ansızın kopan bir tufanım ben.


                   ( Bir Beyaz Karanfil Şiirler. s. 42 )

Sizleri bir şairle tanıştırmak istiyorum. Bu lirik dizelerin şairi Bursa’dan Faruk Anbarcıoğlu’dur. Bir ara "Bursa’da zaman " şiiriyle Ahmet Hamdi Tanpınarla tanışmıştık, Ahmet Hamdi Tanpınar "Bursa’da Zaman " şiiriyle bizlere sesleniyordu. Bu kez Bursa'dan bir başka şairle tanışıyoruz.. Faruk Anbarcıoğlu ile son birkaç yılda, Kütahya / Simav’da,  Muğla / Bodrum’da ve en son geçen Eylül ayı içinde 6. Kapadokya şairler buluşmasında bir araya gelmiştik. 14,15 ve 16 Eylül  2011 tarihlerinde Nevşehir / Ürgüp’te 6. Uluslararası Kapadokya   şairler buluşmasında , bu etkinlikte yan yana idik… İşte o günlerde bu sözünü ettiğim  “Bir Beyaz Karanfil “ (  şiirler )   adını taşıyan kitabını bana imzalı olarak   armağan etmişlerdi.

Şairimizi kısaca sizlere tanıtmak istiyorum. Faruk Anbacıoğlu, parlamenter şairlerimizdendir.1955 yılında Bursa’nın Orhaneli ilçesinde doğdu. 1977 Bursa Eğitim Enstitüsü Matematik Bölümü’nden mezun olmuştur. İstanbul, Orhaneli, Bursa’da öğretmenlik ve idarecilik yapmıştır. 2000 yılında emekli olduktan sonra çeşitli sosyal ve kültürel derneklerin kurulmasında öncülük etmiştir.  2010 yılında kısa adı GASAT olan Girişimci Sanat, Edebiyat ve Bilim Adamları Topluluğu tarafından her yıl düzenlenen Cengiz AYTMATOV “Türk Kültür, Sanat ve Edebiyat Üstün Hizmet Ödülü”ne layık görülmüştür.  

Bir Beyaz Karanfil / şiirler kitabı tertemiz bir kapak ve baskıyla İstanbul’da Aycan  / Grafik ve Çalış Ofsit tesislerinde yayımlanmıştır. Birinci baskısı 2002, ikinci baskısı 2010’da aynı matbaada gerçekleştirilmiştir. Kitap 144 sayfadan ibaret olup, iki bölüm halinde hazırlanmıştır.  Birinci bölümde 59, ikinci bölümde 10 şiir toplam 69 şiirle ortaya çıkarılmıştır.

Şairimizin şiirlerinde hece, kafiye ve ölçü kaygısı yoktur. Şiirlerin çoğu uzun soluklu ve sade, arı ve duru bir Türkçe ile yazılmıştır. Anbarcıoğlu’nun şiirde kullandığı sözcüklerinde çalı, çırpı,  deve dikeni ni bulamazsınız. Dizelerinde henüz yakası açılmamış taze sözcükler vardır. Sözcüklerle dans eder gibi şiir kozası oluşturuyor.  

   İşte bunlardan bir örnek. “Gülün Sevdası “ başlıklı şiirinde:   

                           Yanmak zaman ister

                            Zaman yanacak insan ister

                            İnsan,

                            Kokacak gül ister,

                            Gül,

                             Ötecek bülbül ister.

                             Bülbül,

                             İbrahim gibi ateş ister,

                             Ve ateş

                              Uğrunda yanacak

                              Bir sevdalı

                              Yürek ister   


                           ( Bir Beyaz Karanfil – s. 9 )

   Şair Faruk Anbarcıoğlu, kaleme  aldığı şiirlerinde acılarını, özlemlerini, sevgilerini, aşklarını, ağaca, ormana,  bal yapan arıdan uçan kuşlara kadar ne varsa tüm varlıklarla ilgili duygu ve düşüncelerini serbestçe ve özgürce dile getirmeye çalışmıştır. Şiirin bir yerinde sevgilisine olan aşkını “ ISIRGAN“ başlıklı şiirinde bakınız nasıl ki şiirinin gerçek bir lirizmi içinde nasıl manidar dile getirdiğini bu dizelerden anlamak olasıdır:

Geceleyin korkarak mısır tarlalarını beklerdim

Kurda, kuşa, çakala karşı

Taa uzaklardan çobanın güttüğü sürünün sesi gelirdi

Yanık yanık kavalını dinlerdim

Cesaretim gelirdi, bıçağımı çıkarırdım cebimden

Sonra yıldızlara ulaşırdı gözlerim

Hem korkardım

Sen ise bütün bunlara aldırmadan çekip gittin


Ağaçların yapraklarını döktüğü

Bir sonbahar günü gidiverdin ansızın.  

                           ( Bir Beyaz Karanfil. s. 28 ),

Şair Faruk Anbarcıoğlu şiirimizi tanıyor ve şiirimizi cidden seviyor. Şiirlerinde aşkı, sevdayı,   gurbeti, sılayı, dostu, arkadaşlığı, vefayı, ağacı ve ormanı börtü, böceği yazarken milli ve manevi değerlerimize de önem veriyor ve bu konuda hassasiyet gösterdiğini görüyoruz. Sağlık ve onurlu bir duruşu vardır. Şiirlerini beğendiğimi  söylemek isterim . O da bir  şiirinde destani biredaile   “ Çanakkale Geçilmez “  demiştir...Türk edebiyatına ve Türk şiirine değerli eserler kazandıracağından asla kuşkumuz yoktur. Bu güzel ve başarılı bulduğum şiir kitabından dolayı tebrik ediyor ve başarılarının bol olmasını diliyorum.  Sözlerimi “ Çanakkale Geçilmez”adını şiirinden birkaç dizeyle son vermek istiyorum:

İnatla,sabırla,

Bıyığı yeni terlemiş binlerce yiğit….

Bombalar üzerimize yağmur gibi yağarken

Kan kusan, can alan dev gibi gemileriniz

Çanakkale Boğazı’ndan geçerken

Biz haykırıyorduk binlerce yürek

“ Çanakkale Boğazı geçilmez” diyerek.


                            ( Bir Beyaz Karanfil / Şiirler. s.112 )

                             

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..