Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '08

 
Kategori
Güncel
 

Bir kitap da sen gönder!

Bir kitap da sen gönder!
 

bu çocuklar sizden kitap bekliyor


Malum ben yerelde yazan naçizane bir köşe yazarıyım. Bir arkadaşımın daveti ile Milliyet gazetesine ait olan, Milliyet blog adlı internet sitesinde de yazılarım yayınlanmaktadır. Bu site ve bunun gibi birkaç site sayesinde değişik il ve ilçelerde yaşayan dostlar edindim.

Sadece dostlar değil dayanışma ve yardımlaşma da var buralarda. Sorunlu bir bölgeye yazarlar odaklanarak sorunun çözümüne çareler aramaktayız. Sorunlar ise bizlere yani site yazarlarına Milliyet blog bülten ile mail olarak gelmektedir.

Az önce maillerime bakmak için Pc başına geçince gelen ilk mail ile şok oldum. Bu şok fazla uzun sürmedi, bültende Adıyamanlı çocuklar okuyacak kitap istiyor diye yazıyordu.

Bu bülten benimle birlikte yüz binden fazla insana ulaşıyor.

Yardım talebinde bulunan kişi bir eğitim gönüllüsü, bir öğretmen, bir nefer. O bir öğretmen. İdealist, yüreği eğitim aşkı ile yanan bir eğitmen.

Adıyaman ili Kahta ilçesi Akıncılar ilköğretim okulu öğretmenlerinden İbrahim Kaya.

İbrahim öğretmen benim gibi Milliyet blog yazarı. Son yazısında bakın ne diyor İbrahim öğretmen; bu gün Anadolu’nun ücra bir köyünde geleceğimizin teminatı olan çocuklarımız, yıl boyunca hayallerini süsleyecek, farklı dünyalarla tanışmalarını sağlayacak, düşünme ve anlatma becerilerini kazandıracak hikayeler, romanlar, masallar ve edebiyatın tüm dallarına ait olan ürünlerle okunacak kitap arıyorlar biliyor muydunuz?

Evet yanlış duymadınız, gerçekten de onlar okumak için fellik fellik kitap arıyor diye devam ediyor İbrahim öğretmen. Dersler arasında verilen on dakikalık arada bile soğuk taş mekteplerinde duvar diplerinde, bazen de yemyeşil bir köyün orta yerinde çiçeklerle süslü bir okulda çimenlerin üstüne uzanıp türlü hayallere dalıp ellerinde okudukları kitapları olsun istiyorlar.

Dahası bir köy yerinde imkanları kısıtlı olan bu okulda sizlerin bu çığlığımıza kulak verip göndereceğiniz kitaplarla biz köy öğretmenlerinin sevinçle kuracağı zengin bir kütüphane ile bu çocuklarımız peynir ekmek misal soluk alıp verir gibi kitap/kitaplar okumak istiyorlar.

Yıl boyunca 700 öğrencisi olan bir okulda 100 ü geçmeyen kitap sayısıyla dön dolaş aynı kitabı okumaktan sıkılan bir öğrenciye okuma sevgisini nasıl, hangi gerçeklerle kazandırabiliriz ki? Diye devam ediyor İbrahim öğretmen.

Bu yazı beni derinden etkiledi, okumak için fellik fellik kitap arayan bu öğrencilerimizin sesine gelin hep birlikte kulak verelim. Şimdiden başlayan kampanya ile yüzlerce kitap kargo ile yola çıkmış diye de duydum çok sevindim.

Ben bu noktada başta Adıyaman Valiliği ve Adıyaman İl Milli Eğitim Müdürlüğünü de göreve davet ediyorum. Sizlerde bu sese kulak verin ve bu okulumuza kütüphane kurulması için kolları sıvayın.

Bir davette ben bu konuya çok duyarlı olan Adıyaman Üniversitesi rektörü Prof. Dr Mustafa Gündüz hocama yapmak istiyorum. Hocam bu konuda sizin bazı köy okullarına yaptığınız katkıları yakinen biliyorum. Gelin bu okulumuza da bir el atın , İbrahim öğretmen ve yedi yüz öğrencisini sevindirin.

İbrahim öğretmene aşağıdaki adres ve telefonlardan ulaşabilirisiniz:

İbrahim Kaya

Akıncılar i.ö okulu sınıf öğretmeni

Kahta/ Adıyaman.

Okul Web:http:/ / akincilar.meb.k12.tr/

e- posta:kayaibrahim559@hotmail.com.

Bu adreslerden İbrahim hoca ve öğrencilerine ulaşabilirsiniz. Hadi bakalım kitaplar kargoya. Kimse kitapsız kalmasın. Bir kitap da sen bağışla.

hidayetozdemir0266@hotmail.com

 
Toplam blog
: 72
: 652
Kayıt tarihi
: 11.06.08
 
 

1966 Adıyaman doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimimi aynı şehirde okudum. Ankara Üniversitesi'nden..