Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '07

 
Kategori
Kitap
 

Bir kitap okudum… (Richard Bach)

Bir kitap okudum… (Richard Bach)
 

Hani bir kitap okudum, şöyle oldu, bir kitap okudum böyle oldu derler ya !. Bunların en klasiği ve en çok bilineni “ bir kitap okudu, hayatım değişti” türünden olan sözlerdir. Bir kitap insan hayatını değiştirir mi ? Değiştirmek isteyene evet. Çünkü kitaplar, almak isteyenler için engin bilgi ve kültür denizleridir. Eğlenmek isteyenler için, eğlencenin en çeşidini ve damardan girilenini de kitaplarda bulunabilir. Ağlamak isteyenler, full romantik pembe kitapları okuyabilir. Ağır takılmak isteyenler, felsefik ve politik kitaplar okuyabilir ama hayata dair bir şeyler almak isteyenler içinse biraz kitap analizi yapmaları gerekiyor.

Bugün bu yazımda, geçmişte tesadüfen bana hediye edilen bir kitapla başlayan okuyucu yolculuğumda, içimde hoşluk yaratan ve diğer kitaplarını da okumamı sağlayan, kitaplarından biraz hayata dair bir şeyler kokladığım, bir yazardan bahsetmek istiyorum. İki kelime Richard Bach.

Yazarın dilimize aktarılmış epeyce kitapları var. Ben bu yolculuğu onun Martı isimli kitabıyla başladım. Çok hoşuma gitmişti, daha sonra bibliyografisini okuduğumda diğer kitaplarından da haberdar oldum ve çıkmış diğer kitaplarını da aldım. Ama sonra bir kopukluk oldu aramızda ve maalesef yeni kitaplarını okuyamadım. Bach’ı yazmak nereden aklıma geldi biliyor musunuz. Odamda dağları seyrederken, dışarıdan gelen sokak gürültüsünden uzaklaşmıştım ki, bir den yakından bir martı geçti ve çok yakındaki bir apartmanın çatısına kondu. Bakışıyorduk. Çok güzel gözüküyordu. Bembeyazdı. İşte o zaman hatırladım kitabı. Bu bana bir mesajdı.

Kitabı tekrar ve bugünkü dimağımla tekrar okumalıydım ama bu yazıyı yazarken araştırma sırasında öğrendiğim yazarın diğer kitaplarını almalıydım. Öyle de yapacağım. Size de biraz bilgi kırıntıları serpiştireyim. Belki faydası olur.

Yazarın kitaplarını okumamı sağlayan kitabı (Martı Jonathan Livingston) : Durgun denizin minik dalgacıkları üzerinde, güneşin altın gibi ışıldadığı pırıl pırıl bir sabahtı. Sahilden bir mil uzaklıkta, denizi kucaklarcasına ilerleyen bir balıkçı teknesi, martılara kahvaltı zamanının geldiğini haber veriyordu. Binlerce martı, bir lokma yiyecek için mücadeleye girişmişti bile. İşte zor bir gün daha başlıyordu.

Okuduğum diğer Bir Kitabı (Bir) : Burada, karısı Leslie ile bir yolculukta Richard Bach, sağ kalmalarının ancak kendilerinin hiç sapmadığı yollarda, kendi başka kimliklerinin neler öğrenmiş olduğunu keşfetmekle mümkün olabileceğini anlatıyor. Oralarda hayal gücüyle korku, dünyaları kurtarmanın, dünyaları yok etmenin tek amaç olduğu ...

İşte beni en çok etkilene kitap (Uzak diye bir şey Yok) : Mesafeler bizi dostlardan ayırır mı? Sevdiğimiz biri ile olmak istiyorsak zaten orada değil miyizdir? Yirmi beş yıl önce Rae Hansen adında küçük bir kız beşinci doğum gününe arkadaşı Richard Bach'I davet etmişti. Onun çöllerin ve fırtınaların ve dağların ötesinde yaşadığı halde partisine gelmesini bekliyordu. Bach'ın partiye nasıl geldiği ve ne armağan getirdiği 1979da ilk yayınlandığından bu yana binlerce okuru etkileyen bu büyüleyici klasikte anlatılmaktadır.

Diğer Bir Kitabı : (Sonsuza Uzanan Köprü ) : Bu öykü ölmekte olan bir şövalye ile onun hayatını kurtaran bir prenses hakkında. Güzellerle canavarlar ve büyülerle kaleler, varmış gibi görünen ölümcül güçlerle var olan yaşamsal güçler hakkında.” Sanırım her çağda çok önem taşıyan özel bir serüvenin öyküsü bu. Bu kitapta yazılı olanlar, kelimelere dökülenlere çok yakın bir şekilde yaşandı gerçekten de. Tarihi sıralamayı biraz değiştirdim, bazı karakterler birkaç kişinin karışımı, isimlerin çoğu da uydurma. Gerisini yaratmaya kalksaydım bile beceremezdim; gerçekler uydurulamayacak kadar akla hayale sığmazdı “ diyor yazar.

Diğer Bir Kitabı ( Güvenlikten Kaçış) : 50 yıl önce bir söz verdim. "Çocukluğumdaki Ben'e, yaşamım boyunca öğrendiğim en iyi şeyi öğretecektim. O gün geldi!.. "Çocuk Ben" meraklı ve hevesli... Ona ne söylenebilir, karşılığında neyi keşfedebilirim? Biz kimiz? Yaşamda neler yapmak istiyoruz? Sevmeyi ve öğrenmeyi nasıl öğrenebiliriz? Bu yaşamı yaşamayı niye seçtik? Bu, bugüne kadar üzerini örttüğüm çocukluğuma uzanan bir ruh serüveni.

Son kitabı (Aklım Nereye Gidiyor ) : Bir zamanlar Amerikan Hava Kuvvetlerinde pilot olarak görev yapan Bach, sonraları da uçuştan hiç kopmadı ve yaşam deneyimlerini, yazdığı kitaplarda okuyucularıyla paylaştı. Bugüne kadar uçuşun gizi üzerine yazdığı birçok kitabı bulunan Richard Bach, bu son kitabında "hayal gücü giydirilmiş gerçeklerin dünyasından özgürlüğe kanat açıyor.

Diğer Bir Kitabı (Kurtarama Gelincikleri) : “Bir Geminin Başı Dertte Olduğunda, gelincikler mutlaka gelir, " dedi fare, sesinin tonu kararlıydı. "Ve gelip, kurtarma kafesini bize attıklarında, hiçbirinizden "önce ben!' çığlığı duymak istemiyorum, hiçbir panik istemiyorum. Önce en genç olanların alınmasını istiyorum ve geri kalanların sakin olmalarını bekliyorum. Ardından diğer tüm canlılar ve son olarak fareler gidecek. Ben atlanmasını söylemedikçe hiç kimse bu gemiden atlamayacak."

Richard Bach'ın kitapları böyle bir serüven işte. Okuyunca kendinizi o serüvenin içinde buluveriyorsunuz. Etkileniyorsunuzda biraz. Belki biraz da hayatı anlıyorsunuz ? Kendiniz görün..

 
Toplam blog
: 671
: 2572
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Anadan doğma bir İzmirliyim ve bu şehirli olmaktan gurur duyuyorum.. Hem bu şehirde doğmuş, hem b..