Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '06

 
Kategori
Kimya
 

Bir kıvılcım çakınca

Yandaki odanın kapısı açılınca o yöne doğru yöneliyoruz. Hepimiz aynı hızda hareket etmesek te aynı arzu içerisindeyiz. Diğer odadakilerinde benzer davranışlarını görünce öğrencilik yıllarım aklıma geliyor. Vapur, Sirkeci'de iskeleye yanaşınca bir çok kişi vapurdan inerken bir çok kişide beklerdi vapura binmek için. Bende herkes kendi oturduğu bölgede çalışsa sabahları bu kalabalık olmaz diye düşünürdüm. Nerden bilebilirdim hayatın ta kendisi olduğunu bu karmaşanın. Şimdi de benzer şeyleri yaşıyoruz. Bir an biz o tarafa onlar bu tarafa derken karışıyoruz. Acaba tanıdık birilerimi diye öğrenmek isterken, o an bir kıvılcım çakıyor. Ortalık toz duman oluyor. Artık eskisi gibi özgür değilim. Az önce diğer odadan gelenlerle el ele tutuşmuş dolaşıyorum. Bunu ben mi istedim? neden böyle bir durumdayım bilmiyorum. Beni bu şekilde görenler hiç yadırgamıyor, tersine çok olağan karşılıyorlar. Bende kendimi daha huzurlu hissediyorum. Ancak iyi mi kötü mü bunu zaman gösterecek.

Biz bu değişimi yaşarken bazı arkadaşlarımın eski durumda olduklarını görüyorum. Neden onlar bu değişimi yaşamadı diye üzülüyorum. Bu olumlu değişim ise ki herkes öyle söylüyor, neden onlar mutlu olmadı diye düşünüyorum. Bunu bir çok yerde dillendiriyorum. Bir çok kişi ise "sen kendine bak, bir çok kişi senin yerinde olmak için can atıyor. Bunun tadını çıkar" diyor. Benimse kafama takılmış durumda. Hem arkadaşlarıma üzülüyorum hemde bu durumu anlayamıyorum. İçlerinden biri beni anlıyor. Seni bilge kişiye götüreyim, her şeyi ona sor diyor. Bir an heyecanlanıyorum. Tamam gidelim diyorum.

Bir kaç gün sonra gidiyoruz. Bilge kişiye yaşadıklarımı anlatıyorum. Bazı arkadaşlarımızın neden bu değişimin dışında kaldığını soruyorum. Hafif bir tebessümle dinledikten sonra anlatmaya başlıyor. Bu olayların binlercesi her dakika olan olağan şeylerdir. Bu değişimlerde iç yapı değişmez, elektron alınır-verilir veya ortak kullanılır. İnsanlar bunlara kimyasal reaksiyon derler. Bu değişimleri yüksek kinetik enerjiye sahip olanlar uygun geometride çarpışarak gerçekleştirir deyince bir şey anlamadığımı farkediyor. Çok hareketli olmak ve uygun davranışlarda bulunmak gerektiğini söylüyor. Üzülme! Her yıl binlerce öğrenci sınava giriyor ancak bir çoğu sınavı kazanamıyor, açıkta kalıyor. Bu hiç kazanamayacak anlamına gelmez. Onlarda yeterli koşullara ulaşınca, sizin gibi bağ yapacak ve mutlu olacaklar. Bir an üzüntüm umuda dönüşüyor. Ancak bu değişimlerin tümü insanların yararına olmuyor deyince bir an huzursuz oluyorum. Acaba diyorum. Dönüp şöyle bir geçmişe bakıyor ve eskiye dalıp gidiyorum.

 
Toplam blog
: 34
: 1035
Kayıt tarihi
: 03.11.06
 
 

Uzun yıllardan beri Kocaeli'nde dershanede öğretmenlik yapmaktayım. Marmara Üniversitesi Kimya Öğrtm..