Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bir konuk yazar/ Cemal Şimşek yazıyor: Ceyhan izlenimlerim üzerine

Bir konuk yazar/ Cemal Şimşek yazıyor:  Ceyhan izlenimlerim üzerine
 

Ceyhan’a gitmek üzere bir gün önce hazırlıklarımı yapmıştım. 21 Mayıs 2010 günü Hatay Turizm ‘den biletimi keserek akşam saat 17.00 de Söke Otogarı’ndan ayrıldım. Otogar tıklım tıklımdı…Söke Şairler ve yazarlar Derneği’nde bazı arkadaşlarla vedalaştım. Dernek başkanımız Şair Tülay Sarayköylü’nün tavsiyesi üzerine bazı kitap ve bizim Sarızeybek Dergisi’nden bir tomar dergi ( eski ve yeni sayılarla birlikte) aldım. 

Şair Abdülkadir Güler bana büyük bir zarf verdi. İçinde mektupları, gazete, dergi kitaplar vardı. Bunları da gideceğim Ceyhan’da Baki Yıldırım ve şair Mahsur Ekmeçi beylere vermek üzere aldım. Söke Otogarı’nda davullar, zurnalar çalınıyordu. Genç asker adaylarımız vatani görevlerini ifa üzere toplu halde alkışlarla yakınları tarafından uğurlanıyorlardı. Ben de onlara “ güle güle gidiniz, güle güle geliniz “ dedim. 

Böylesine güzel bir günün akşamından birlikte Söke’ye elveda deyip yolumuza devam dedik. Söke, Aydın, Nazilli, Denizli, Niğde, Aksaray derken Torosları aşarak sabah 8.30 da Adana’ya vardım. Adana‘ya varmadan önce Niğde / Ulukışla’dan geçerken dağların yüksek doruklarında hâlâ ak pak kar vardı. Denizli’den sonra otobüsümüz tıklım tıklım oldu. 

Anadolu’nun değişik şehirlerinden geçiyoruz, Anadolu bir başka güzel. Dağlar ve yemyeşil ormanlar. Şairin dediği gibi: “ Sen ne güzel bulursun gezsen Anadolu’yuSabahın ilk ışıklarıyla Adana’ya vardım. Adana’nın sıcaklığı belli.Pamuğun, buğdayın harman olduğu bir zengin memleket.... 

Aslında Adana şairlerin, ozanların harman olduğu bir yerdir.… Çukurova değince halk ozanlarımızdan Karacaoğlan ve çağdaş yazarlarımızdan Yaşar Kemal ve Orhan Kemal geliyor… Karacaoğlan’ın, Yaşar Kemal’in, Orhan Kemal’in yetiştiği koca bir şehir. İşte bu duygularla Adana’dayım. Adana’da bir soluk aldıktan sonra özel bir minibüsle turnikeden geçerek Ceyhan’a geldim. Ceyhan güzel bir ilçe, nüfusu 35 bin civarında. 

Beni arkadaşım Ceyhan Şairler, Ozanlar ve Yazarlar Derneği başkanı Baki Yıldırım karşıladı. Baki Bey güleç yüzlü, sıcakkanlı haliyle “uzun yoldan gelmişsin bizim eve gidelim, biraz dinlenelimdedi. Eve gittiğimizde Baki Beyin muhterem eşi bizi güleçle ve tatlı bir dille karşıladı, nefis bir kahvaltı sofrasını hazırlamıştı. 

Adanalıların konuksever olduğunu duymuştum, gerçeği bir kez daha Baki Beylerde yaşadım. Halil İbrahim sofrası gibi… Gerçi halkımız arasında bir söz vardır: misafir umduğunu değil, bulduğunu yer” oysa sofra da her şey vardı… Kahvaltıdan sonra Ceyhan Şairler, Ozanlar ve Yazarlar Derneği başkanı Baki Yıldırımla birlikte Öğretmenevi’ne gittik.Beni hoş karşıladılar. Kucaklaştık, hasret giderdik.. 

Anadolu’nun değişik yerlerinden gelen şairler, ozanlar ve yazarlarla görüşme tanışma fırsatını bulduk. Yanıma aldığım Sarızeybek dergimizden gelen arkadaşlara dağıtıp armağan ettim. Ceyhan da yapılan yarışmaya yurdumuzun çeşitli il ve İlçelerinden ve Yurt dışından olmak üzere, Serbest ve hece vezni dalında toplam 180 şiirle şairler katılmıştı. Her şair iki şiir gönderdiğine göre demek ki yarışmaya aşağı, yukarı 90 şair katılmıştı. Heyecan dorukta idi. 

Jüri üyelerinin titiz bir şekilde çalışmaları sonucu dereceye giren şiirler belirlendi. Adana ili Ceyhan ilçesinde Şairler, Ozanlar ve Yazarlar Derneğinin tertiplemiş olduğu 1. Yılankale Şahmeran şiir yarışmasında Sökel’i Şair ve Yazar arkadaşımız Abdülkadir Güler’e “ Yazar Orhan Kemal” şiir ödülü verildi. Ben bu haberi duyunca daha da sevindim, gururlandım, bir arkadaşımızın Çukurova gibi tanınmış bir coğrafya şiir dalında bir yarışmada yazar Orhan Kemal adına ödül almak az bir şey olmazsa gerek. Bu başarıyı Sökeliler adına alkışlıyorum ve de şair Abdülkadir Güler’i candan kutluyorum. Abdülkadir Güler yıllardır yazıyor, çiziyor ve uğraş veriyor, bu ödülü elbette hak etmiştir diye düşünüyorum. 

Şair Abdülkadir Güler’in bu törende bulunmasını çok arzu ederdim. Ancak ne var ki, kızlarının hayırlı bir işi olduğundan dolayı gelememişti. Bu özgün ödülü benim almamı rica etmişti. Ödül töreni 22 Mayıs 2010 tarihinde Ceyhan da Kaymakamlık ve Belediye’nin iş birliği ile Türkiye genelinde dereceye giren 20 Şair ve Ozan, 3 Onur konuğu ve Ceyhanlı Şair Yazar ve Ozanların katılımıyla yapıldı. Söke Şairler ve Yazarlar Derneği Üyesi olan Şair ve Yazar Abdülkadir Güler’in yanı sıra yine Söke Şair ve Yazarlar Derneği üyesi Didim’den Hüseyin Zeybek’te ödül kazandı. 

Tören boyunca İlçenin kaymakamı ve belediye başkanı yanımızdan hiç ayrılmadılar. Şairler ve ozanlar ve ödül alanlar şiirlerinden birer örnek sundular. Törenden sonra Ceyhan’ın turistik ve tarihi yerlerini ve Yılankalesi’ni birlikte gezdik. Daha sonra Yumurtalık İlçesinin Belediye başkanı bizleri özel bir restorana balık yemeğine davet ettiler. 

Birlikte yemek yedik. Ertesi gün Şair Mansur Ekmekçi’nin davetleri üzerine Adana / Seyhan’da bulunan evlerine konuk oldum. Adana ve Ceyhan başta olmak üzere yurdumuzun çeşitli yörelerinde Söke Şair ve Yazarlar Derneği ve Derneğin yayın organı SARIZEYBEK dergisi çok iyi tanınmaktadır. Gördüğüm sıcak ilgiden dolayı ödül töreninden sonra iki gece daha Adana da kaldım. 

Bu zaman zarfında Adana ve Çukurova bölgesinden birçok şair, yazar ve ozan misafiri bulunduğum şair ve ozan Mansur Ekmekçinin evinde beni ziyaret ettiler. Saz ve Sözün kaynaştığı şiir söyleyişlerinde bulunduk. Başta Ceyhan Şairler, Ozanlar ve Yazarlar Derneği Başkanı. Baki Yıldırım olmak üzere Beni evinde misafir eden Şair Mansur Ekmeçi’ye, Söke’den “ şair Cemal Şimşek gelmiş “ diyerek beni ziyaret eden Çukurova Şairler, Yazarlar ve Ozanlar Derneği Başkanı Halise Tekbaş’a, Saz ve sözleriyle bizleri mest eden ozan Âşık Ali Anbarcı’ya, Âşık Yemini’ye, Ozan Murat’a, Şiirler ile dostluk köprüsünü kuran şair ve yazar Münevver Düver’e, şair Selahattin Baysal hocama, şair Adalet Özgören’e, şair Esin Aydın’a, şair Şaban Şahin’e, şair Selda hocama ve ismini sayamadığım cümle şair ve yazar dostlarıma, ayrıca kitaplarını imzalayarak bana armağan eden şairlerimize, Adana’da ve Ceynan’da bana fazlasıyla ilgi gösteren Şairler, Ozanlar ve Yazarlar Derneği başkanı Baki Yıldırım ve şair arkadaşım Mansur Ekmekçi’ye ayrı ayrı teşekkürlerimi sunuyorum. 

Şair ve Yazar Abdülkadir Güler ödülünü Söke Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Tülay Sarayköylü ve benimle birlikte Abdülkadir Güler’in katıldığı, Maraton ve 09 TV’ de yapılan bir programda, dernek başkanımız ödülünü Tülay Sarayköylü’nün elinden aldı. Birlikte Maraton 09 TV’de birer şiir okuduk, arkadaşımız Abdülkadir Güler’i bu özendirici başarısından dolayı tebrik ettik aldı. Çünkü hocamızın bu yarışma da aldığı ödül anlamlı idi. 

Abdülkadir Güler bu ödülü alırken şöyle diyordu: " Bugüne kadar birçok ödül aldım, Ceyhan / Adana, Çukurova gibi bir coğrafyada şairlerin, ozanların harman olduğu bir yerde ve özellikle tanınmış öykücü, romancı ve şu günlerde Atv’de zevkle izlediğimiz “Hanımın Çiftliği “ adlı dizinin yazarı yazar ORHAN KEMAL adına ödül almak benim için bir onurdur. Bu konuda tüm emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Ben bu ödülü, Sökeli şair , yazar arkadaşlarım adına alıyorum. Aslında bu ödül Sökelilerindir. Ben bunu böyle algılıyor ve böyle düşünüyorum. Hepinize teşekkür ediyorum “ dedi.  

Bizde bu ödülü alnının akıyla hak eden şair ve yazar arkadaşımız Abdülkadir Güler’i gönülden tebrik ediyor, başarılarının sürekli olmasını diliyoruz.

(* ) Cemal Şimşek / Söke şairler ve yazarlar Derneği Başkan yrd.

Not. Bu yazı Sarızeybek dergisinde yayımlandı,

Cemal Şimşek, Mart-Nisan 2010.Sayı:46.s.12-13.
 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..