Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '08

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Bir Köpekten mektup var...

Bir Köpekten mektup var...
 

"İnsanoğluna uyarı mektubumdur."


Şikâyetim var...

Adım Karabaş, ya da çomar, belki de fino, tüylü, pako, postal, benekli.

Sizin bana koyduğunuz isimler, benim için önemli değil, ben bir köpeğim, insanoğlu yokken de, ben vardım.

Ama, İnsanoğlu beni yanlış anlıyor ve değerlendiriyor. Benim hakkımdaki önyargılarına, çok kızıyorum, neler düşünüyorlar, benim hakkımda...

Bir birlerine kızdıkları zaman"köpek" diyorlar. Ben çok üzülüyorum bu durumlara.

Benim adım köpek ama, her nedense bazı zaman da "it" diyorsunuz bana.

Ne anlama geliyorsa daha anlamış değilim."İtle yatan, bitle kalkarmış", "İt, iti ısırmazmış"

Kötü işlerinize âlet etmeyin beni. Siyasetinize de karıştırmayın beni. Hele " it ürür, kervan yürür" demiyor musunuz ifrit oluyorum.

Biz, zaman zaman arkadaşlarımızla dalaşırız, bu sevgidir, bir oyundur. Siz bunu tutup savaş uçaklarıyla yapıyorsunuz, bir de adına "İt dalaşı" diyorsunuz. Olmaz böyle şeylerin şakası olur mu!.

Ekmek yediğim kapıya ihanet etmem. Yalan, dolan bilmem, haksızlık yapmam. Sevdim mi çok iyi severim. Günlerce aç susuz kalsam, sabırla beklerim. Kovsalar da, gözlerimi kapayıp, kaf dağının arkasına bıraksalar da yine gelir bulurum. Bu bir sevdadır, bu bir aşktır.

Bazılarınız çok kötü davranıyor bize. Taşlarla, sopalarla saldırıyorlar. Bizim de canımız yanıyor. Zorunlu olarak, kendimizi savunmak için ısırmak zorunda kalıyoruz. Biliyor musunuz sonra ne kadar üzülüyoruz bu duruma...

Bazıları da bizi sevdiklerini söylüyorlar, evlere bahçelere hapsediyorlar. Her türlü yiyeceği önümüze koyuyorlar. Ama biz böyle istemiyoruz. Çok sıkılıyoruz kapalı yerlerde kalmaktan. Sonra sahibimiz gibi çok kilo alıyoruz, şişmanlıyoruz, koşamıyoruz. Böyle giderse köpekliğimizi unutacağız. Biz koşmalıyız, havlamalıyız, dalaşmalıyız...

Beni köpek gibi sevin. Benim de bir takım haklarım var. Nasıl sizlerin bir " İnsan hakları" varsa, benim de hayvan haklarım var.

Bu dünya hepimize yeter. Ama görüyorum ki: Her yeri kirlettiniz, beton yığını yaptınız, içecek su bırakmadınız, bir de bizleri seviyor numarasıyla evlere bağladınız.

Bu gidişata, dur dememiz gerekiyor, yoksa yok olup gideceğiz, yakında köpeklikten çıkacağız.

Ürememizi engellemek için güya bizi düşünerek kısırlaştırma yapıyorsunuz. Oysa biz üremeyi, insanoğlundan daha çok seviyoruz. Bizim yavrularımızın, güzelliğine doyum olmaz. Biz onları çok severiz.

Siz bizi evlere hapsetmek yerine, doğal koşullar sağlayın, güzel bir çevre sağlayın. Biz bu dünyanın dengesiyiz, bu dengeye katkıda bulunuruz.

İnsanoğlunun egoistliğinden ve biz köpekleri kendi çıkarları doğrultusunda kullanmasından usandık.

Umarım bu yazımı, insanoğlu okur da aklını başına toplar, biz hayvanlara ve çevreye saygılı olurlar.

Beni bekleyin, yine yazacağım bu konuları..

Hoşça kal, Ey İnsanoğlu...

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..