Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '19

 
Kategori
Deneme
 

Bir Küçük Eylül Meselesi

Siz yılların adını ocakta değiştiredurun 
Niyeyse benim yılbaşım hep “eylül” gibi gelir.
Farklı bir iklimdir belki onun için böyle
Eylüller hep yeni başlangıçları getirir. Ya da biz eğitimciler için özellikle gelir.
Yeni öğrenciler, öğretmenler, yeni kitaplar, renkli defterler, kalemler, kağıt kesiği, mürekkep kokusu...
Marketlerin en güzel ayıdır çünkü raflarda hep kırtasiye malzemesi vardır . Ben severim Eylülleri. Herkesin gönlünü yapacak kadar ince fikirli. 
Yine bir eylül akşamında;
Yine bir eylül meselesi:
Yılın ortasını az geçmişken ilginç bir şekilde yeniden yola koyulmak istersin. O gücü bulabilmek için yıl boyunca yüklendiğin bütün fazlalıkları müsait bir yerde indirirsin. Bir silkelenip kendine gelirsin. 
Dikkat edersen tam da "Eylül" dediğin yerde başlıyor ayrılık. Şu bahsettiğimiz fazlalıklardan ayrılık vakti. Bir yola çıkmış da manzarasını beğenmeyip yeni bir rota çizermiş gibi. Kasette Fikret Kızılok'tan Gönül çalınır kulağına.Biraz Erkin Koray şarkıları tadında. Yeşilin, gönlünü sarıya mı turuncuya mı kaptıracağını kestiremediğin bir aralıkta. Çıtırdayan yaprak seslerine beş kala. Kışlıklarının hatrı aklına geldiği zaman işte. Yaz boyu şikayet ettiğin güneşe serenad yaparken, gideceğini bile bile. Zaten hep öyle olmaz mı? Gitmeden kadrini bileni görmedim daha.
Bir eylül akşamı gereksiz bir hüzün kaplayabilir içimizi, amaaaan diğer aylar da zil takıp oynamıyoruz ki:) 
Adlandırmaları nasıl yaparsınız bilemem.
Neyi nasıl sınıflandırırsınız hiç karışmam.
Bildiğim tek bir şey:
Zamanın sırrına eren olmadı daha. Ve her ayın hissiyatı herkese başka.
Halam dede evinden çıkarken ardımızdan su dökerdi su gibi gidip gelsinler diye.
Yazın ardından ben de onun gibi davranıyorum.
Sizi bilemem ama ben eylülü bağrıma basıyorum. Uzun yoldan geldi bir soluklansın. Bir diğer eylüle kadar yapacağı çok iş var.
Zamandan beklentimiz büyük.
Zira ne varsa geleceğe dair, ne olsun istediysek ona bıraktık. Yükümüzü sırtlandı sırf iyi şeyler olsun, güzel şeyler bulsun bizi diye
Haydi zaman, anlaşalım seninle diğer eylüle kadar!
Konuştuklarımız aramızda.
Tamam söz, ben acele etmeyeyim ama sen de koşma.
 
 
Toplam blog
: 61
: 157
Kayıt tarihi
: 26.09.13
 
 

"Sevgili günlük" tadında, aşure kıvamında ..