Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '21

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Bir Küçük Kardeş Meselesi

23 ay arayla... Bir küçük kardeş meselesi.

Kardeşler arası ideal yaş farkı nedir? Bir çocuğa illa kardeş yapılmalı mıdır? Tek çocuk kalmak ilk çocuğa haksızlık mıdır? Kaç yaş aradan sonra kardeşler arası kuşak farkı başlar? 

Bu sorular internette sıklıkla rastladığım çoğu ebeveynin kafasını kurcalayan ve bence cevabın herkese göre değiştiği sorular. Tek başımıza karar alamayacağımız kadar kompleks, dışarıda elele tutuşup yürüyen kardeşleri görünce bir anda karar verilebilecek kadar cesur olmayı gerektirecek bir karar.

Her ailenin dinamiği, maddi olanakları, hayatla başetme mekanizmaları, ilk çocuklarında yaşadıkları süreç, psikolojik dayanıklılık ve esnekliği farklı. Durum böyle olunca da her ailenin kardeş sorusuna vereceği cevaplar farklı. Lohusa sürecini oldukça zor atlatmış bir anne ile destek mekanizması sayesinde bu süreci kolaylıkla atlatmış bir annenin ikinci bir çocuğa hazır oluşluluğu farklı. 

Siz hazır mıydınız ki bu ne yürek yemişlik diyecek olanlarınıza ise az biraz yürek yediğimiz doğru :) Hazır mıydık? Bir anne olarak yeni bir doğuma, uykusuzluğa, bez değiştirme sıklığının artacak olmasına, evin hiçbir zaman toplu kalamayacağına hazırlandım ve galiba eşimi de hazırladım. Oğlum hazır mı ? Bunu zaman gösterecek. Henüz kendisi de benim gözümde bir bebek. Ama içgüdülerim benim gibi tek çocuk olmasına razı gelmedi. Ha tek çocuk olmak tü kaka mı hayır ama benim kurduğum aile dinamiğinde hep kalabalık sofraların, gülüşen ağlaşan bağrışan çekişen çocukların hayali vardı gerçekleşsin istedim. Araları az olsun henüz unutmamışken uykusuz geceleri, diş çıkarma nöbetlerini istedim. Yaşım gençken, enerjim ve tahammül seviyem çokken yetebileyim yetebilelim istedim. İşte bu yüzden 23 ay ara ile iki kardeş bize ideal yaş aralığı gibi geldi. Kıskançlık olmayacak mı, zorluk olmayacak mı ! Elbet olacaktır. Önemli olan eşimle bunu kaldırabilme gücümüz. Şimdilik hazırız. Gerisini zaman bilir. 

 O yukarıda saydığım pek kıymetli soruların cevabını da ancak siz bilebilirsiniz. Sorumluluk biz ebeveynlerin. Çocuğun kardeş, kayınvaliden torun isteyebilir ama sen yeni bir çocuk istiyor musun sevgili anne baba? Sen hazır mısın, evin cebin psikolojin hazır mı? 

 
Toplam blog
: 6
: 60
Kayıt tarihi
: 04.05.21
 
 

Psikolog,içgüdüleriyle bebeğini büyütmeye çalışan kendi halinde bir anne ..