Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Bir lokmalar

Bir lokmalar
 

Herkese Merhaba....
En güzel gün bugün çalışanlar için yaşasın Cuma...efendimmm önümüzdeki hafta istanbul dışında olacağım...çok ilginç fotoğraflarla döneceğim diye umuyorum :) Cumartesi kursum var gene çok heycanlıyım .... bu hafta krokanlı, karaorman ve birşey daha vardı 3 pasta yapacağız, bir de geçen haftadan yarım kalan deepfreezde ki pastamıza devam edeceğiz..bakalım nasıl olacak :)

Bu “bir lokmalar” yapımı çok pratik ve çabuk olup, tad olarak inanılmaz lezzetlidir. Evde kalmış keklerinizden ya da hazır bir kekden yapabilirsiniz...gerçekten süper bir lezzet mutlaka tavsiye ederim.

Malzemeler
400 gr (yada daha fazla isteğe göre) çikolatalı kek .
1 kutu krema 250 gr bitter çikolata (ben 3 paket 80 gr. Kare bitterlerden kullandım)
Vişne, böğürtlen, ahududu vs.. içine ne koymak isterseniz.

Yapılışı
Kekimizi derin bir kabın içine ufalıyoruz. Kremamızı azar azar ilave edip yumuşatıyoruz (ben bütün kutuyu kullandım ama kekim tam ne kadardı bilemiyorum sanırım 400 gr kadardı siz dağılmayacak ama sert olmayan bir kıvam tutturana kadar ilave edin ) Harcımızdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp ortasına vişne, böğürtlen evde ne varsa 1 tane koyuyoruz ve yuvarlayarak kapatıyoruz. Bu topları yaklaşık 1 saat (vaktiniz geniş ise bu sürenin uzamasında sakınca yoktur) dolapta bekletin. Çikolatalarımızı benmaride eritiyoruz. Bir tepsiye yağlı bir kağıt serip, topları çikolatalara batırıp etrafını kaplayıp yağlı kağıt üzerine koyuyoruz. Ben bu işlem bittikten sonra hemen balkona attım çabuk soğusun diye. Soğuyup dolaba atıp birazda orda soğuttuktan sonra yemesi daha güzel oluyor. Afiyet olsun...

 
Toplam blog
: 42
: 1952
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Yemek ve pasta yapmayı çok seviyorum. Pastacılıkla ilgili çeşitli kurslara katıldım ve sertifikalar ..