Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '14

 
Kategori
Güncel
 

Bir lösemi duyarlılığı

Bir lösemi duyarlılığı
 

Bugün Küçük Ağa'yı izledim. Dizide başroldeki çocuk lösemi oldu ve halkımız Löseminin zorluklarını ve lösemili bir çocuğun hayatını bu sayede gördü. Lösemi gün geçtikçe halkımız tarafından öğreniliyor ve bu hastalığa karşı insanlar bilinçlendiriliyor; bilinçlendirilmesi gerekiyor. Lösemi artık bir grip gibi herkesin ailesinde bir kişi tarafından görülüyor. Bende bu hastalığı yaşadım. Lösemi diğer kanser türlerine benzemiyor.Sadece vücudun bir bölgesinde değil vücudumuzda dolaşan tüm kanda görülüyor. Bu yüzden tedavisi daha zor. Bugün diziyi izlerken aklıma ilk hasta halim geldi. Gerçekten lösemili bir çocuğun hayatı çok zor; bu hayat kelimelerle anlatılamaz .Lösemili bir çocuğun iyileşmesinde  tedavisi ve bakımı çok önemli. Toplumumuzda sadece zenginler değil fakirlerde lösemi oluyor ve onlar bu tedavi masraflarında çok zorlanıyor. Bazı çocuklar sırf bu yüzden ölüyor. Ama artık bu çocukların bir umut ışığı daha var:Lösev. Lösev lösemili çocukların tedavisinde hem maddi hem de manevi yardımda bulunuyor. Hatta Ankara'daki Lösante Hastanesi'nde lösemili çocuklar hiçbir ücret alınmadan tedavi ediliyor. Tedavileri en iyi şekilde yapılıyor. Lösev zamanında bana da çok yardım etti. Lösev lösemili çocuklara kan da buluyor. Lösemide sürekli kana ihtiyaç olunuyor ve bulunamadığında 300-400 lira karşılığında alınıyor.Bu işi bir meslek haline getirenler bile var. Bu yüzden durumu iyi olmayan aileler bunu yapamıyor;Lösev bu konuda ailelere yardım ediyor. Hastanın tedavisi bitse bile Lösev düzenlediği çeşitli etkinliklerle onları toplumla buluşturuyor. Genellikle toplumumuz lösemiyi bulaşıcı bir hastalık zannedip onlara bulaşıcı gözüyle bakıyor. Bana bile yolda bir kadın "sen hastalıklı mısın"?diye sormuştu. İnsanlar bilinçlendikçe onların gözündeki bu yargı siliniyor. Lösev' in en büyük özelliği de lösemiyi tanıtması ve Türk halkını bilinçlendirmesi. İnsanlar bilinçlendikçe sağlıklarına daha dikkat ediyorlar, lösemili çocuklara daha duyarlı davranıyorlar.Lösev'in yeni hastanesi yapılıyor bu yüzden bir kampanya başlatıldı.Kampanyanın sloganı "Bir tuğla da siz koyun". Toplumumuzun daha duyarlı davranıp bu kampanyaya yardım etmeleri gerek. Herkes biraz empati yapmalı bu konuda. Bu hastalık herkesin başına gelebilir.Bu hastane bittiği zaman yüzlerce çocuk tedavi edilerek ölümün kıyısından dönüp yaşama kazandırılacak.

 BEN LÖSEMİLİ ÇOCUKLARIN GÜNEŞLİ YARINLARI GÖREBİLMESİ İÇİN SİZİ BİRAZ DUYARLI OLMAYA ÇAĞIRIYORUM.TOPLUMUMUZU BU KONUDA BİLİNÇLENDİRELİM!

 
Toplam blog
: 40
: 1163
Kayıt tarihi
: 06.02.13
 
 

1999 doğumluyum. Yazmayı,okumayı çok seviyorum. ..Düşündüklerimi hissetiklerimi insanlarla yani s..