Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '21

 
Kategori
Anılar
 

BİR M. KEMAL YILMAZ VARDI

 

                                       

Güzel insanlar, vefalı insanları ve gerçek dost insanları unutmak mümkün değildir.

1921 yılında Koçarlı’nın Cincin köyünde doğdu. İlkokul, orta ve lise öğreniminden sonra Balıkesir Necati Bey Eğitim Enstitüsü’nden mezun oldu. 1940 yılında Bartın Çiftlik köyünde öğretmenliğe başladı. Askerliğini (1942-1944) yılında yedek subay olarak yaptı. Daha sonra yükseköğrenimini Gazi Eğitim Enstitüsü Fransızca Bölümünde tamamladı.( 1945-1947)  Bir ara Nazilli Ortaokulu’nda Fransızca öğretmeni olarak görev yaptı. (1947-1949) 1950 Yılında M.E.B. Dış Münasebetler Genel Müdürlüğünde Şube Müdürü olarak atandı, Londra ve Paris te    Öğrenci  Müfettişi olarak   çalıştı,  çeşitli  incelemelerde bulundu.  (1964-1965) yılında Ortaöğretim Genel Müdürü oldu. 1965- 1973 yılları arasında TBMM ‘de Aydın Milletvekili olarak seçildi.

 

Eğitimci şair ve yazar M. Kemal Yılmaz,  mesleğinin yanı sıra Türk Edebiyatı ve Türk kültürü ile ilgilendi.  Şiirler, denemeler, anılar ve öyküler yazardı. Yazdıklarını başkalarıyla da paylaşmayı  çok  sever ve onunla mutlu olurdu.. Yazılarından dolayı takdire değer ödüller de aldı. Hayatı, eserleri    tez konusu oldu, Türk Edebiyatına  kazandırdığı   eserlerinden bazıları:

 

Şiirler: Denizin Getirdiği Ölü Asker(1975), Toprak Soyu ( 1993), Umurlu Çiçekleri 3. baskı (2006),  Nesir olarak:  Umurlu’dan Çıktık Yola, Atatürk Umurlu’da,  Umurlu’da Bir Zeytin Ağacı, ve “Ben Meclisteyken” adları kitapları yayınlanmıştır.  Ayrıca Eğitimci yazar Abdülkadir Güler tarafından   “Hayatı ve Eserleriyle Umurlu’dan M. Kemal Yılmaz ( 3.Baskı Söke- 2012 ) adlı eserleri yayınlanmıştır. Evli iki evlat ve dört torun sahibi idi. M. Kemal YILMAZ, 10 Ekim 2013 ‘te aramızdan ayrıldı.  Bir gönül adamı ve bir Cumhuriyet çocuğu idi. Rahmetle, saygıyla anıyor, mekânı cennet olsun diyorum. 

 

M.Kemal   YILMAZ'ın bütün kitapların ilk sayfayarında  şu  kayda değer veciz ve manidar sözler yazılı idi:    

Kimi çoktan yitmiş,

Kimi eğik, kimi yan yatmış

Kiminin kırılmış başı…

Kitaplar ise dimdik, hep ayakta

Kitaplar

En dayanıklı

Mezar

Taşı..

 

Mustafa Kemal YILMAZ-  2001-   AYDIN

 

Buraya kadar gelmişken  onunla ilgili bir anımı paylaşmak istiyorum:  Mardin'de  öğretmenlik yapan bir  bayan  öğretmen vardı.  Beş sınıfı birden okutuyordu.  70 'e yakın öğrencisi vardı.   Öğrencilmerininr çoğu   mali du rumu   pekiyi olmayan öğrencilmer vardı.   Bir yardım bekliyordu.  Birarkaraşımın vasıkasıayla  bana   ulaştı. Ben de  öğrencilerine  bir şeyler gönderdim  . Ve  Ankara'da bulunan M.Kemal Yılmaz'a bir mektup yazdım.   Sayın  M.Kemal Yılmasz beni bir telefola aradı.  Durumu arlatmaya çalıştım.  Eğitimlci şair ve yazar M. .Kemal Yılmaz çok ylar6odımk sever bir insandı. Hemen ilgilendiler.  Öğretmen bayan  beni aradılar,  teşekkür ettiler.  İki Televizyon kutsu   dolu      kırtasiye,kitap ve öğrenciler için      giyli filan göndermişler....  İşte M. Kemal YILMAZ böylesine  hayırsever bir insandı.  Böyle bir insanı anlatmak     bana da gurur veriyor...Mardi'nin dağ köylerinde öğretmenlik yapan bayan öğretmen meslektaşım bana  yazdığı bir mektubunda   aynen şöyle 

yazıyordu:  Veluilerden izin alabiulirsem bir grup öğrencimle   Ankara'a gidip   M.Kemal YILMAZ'ı   mutlaka  görmek istiyor ve öğrencilerlme birlike   Sayın  M.Kemal YILMAZ'ın ellerinden öpeceğiz " diyordu... Ne yazık ki  kısmet olmadı... 

 

Bir kez daha  rahmetle ve saygıyla anıyorum...   Şimdi sevgili M. Kemlal YILMAZ   Ağabeğim için  yazdığım bir şiirimi  sizlerle paylaşmak istiyorum.   

 

GÖNÜL DOSTU M. KEMAL YILMAZ

 

Umurlu’dan çıkmış yola

Dilden dile Kemal Yılmaz

Işık olmuş sağdan sola

İlden ile Kemal Yılmaz

 

                  ***

 

Ustaca halı dokumuş

İlim irfanı okumuş

Aymazlara bir dokunmuş

Elden ele Kemal Yılmaz

 

            ***

 

Aydın İlinin vekili

Dinamik bürokrat yetkili

Sözü güzel ve etkili

Sözün eri Kemal Yılmaz

 

          ***

 

Eğitimci şair, yazar

Damla damla, azar azar

Aydın, Söke, Yenipazar

Sizden biri Kemal Yılmaz

 

                 ***

 

Atatürk’e gönül vermiş

Varı, yoğu yere sermiş

Yunus olmuş çiçek dermiş 

Bizden biri Kemal Yılmaz

 

                 Abdülkadir GÜLER

              Söke 24 Şubat 2000

1-Aydın Kültür Sanat Bülteni Ağustos- Eylül 2000,S:6

2-Umurlu Çiçekleri-Üç Demet Şiir,

M. Kemal Yılmaz- Aydın 2001

3- Hayatı ve Eserleriyle Umurlu’dan

 M. Kemal Yılmaz, Abdülkadir Güler,

 3.  Baskı Söke- Aralık 2012

 

 

 

Abdülkadir GÜLER 

 

04.05. 2021-  SÖKE 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..