Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Mehmet Cuma ÖZTÜRK

http://blog.milliyet.com.tr/mcuma

11 Aralık '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bir mahalle sakininin sitemi

Bir mahalle sakininin sitemi
 

“Belediyelerin yetki ve sorumlulukları içerisinde birçok görev vardır.  İş yerlerini denetleme, imar izni, eğitim, park, mezbahane, sinema tiyatro kültür merkezleri açma, sanayi bölgeleri kurma, okul öncesi eğitim verme,  mesleki eğitim kursları düzenleme, spor alanları yapma yurt açma gibi birçok görevi vardır belediyelerimizin. Bunlardan bir tanesi de alt yapı hizmetleri ( yol ) yapmaktır…”

Yukarıda saydığım hizmetleri halk istemekle, belediye de yapmakla yükümlüdür. Bizim buralar da ya belediye kanunları yanlış algılanıp, yanlış uygulanıyor yâda belediyecilik kanunu diye bildiğimiz, kanun bir uydurmadan ibaret. Çünkü burada ana maddeler; diye bileceğimiz maddeler dışında kalan maddeler,  görevler göz ardı ediliyor. Haklarını yememek lazım gelen gidenin yaptığı yolu söküp yerine yenisini yapıyor. Birkaç peyzaj çalışması, varsa eski başkanın yarım projeleri onları tamamlamak vs. belediyecilik oluyor bunun adı.  Öncelikle; ben bir Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı olarak, bir ilçe sakini olarak ve Seçim zamanı kapısı çalınan, Seçmen olarak; Mevcut belediye reisinden hizmet hakkımı talep ediyorum… Yarım saatlik mesafemiz olan Hatay’ın İskenderun ilçesi bizim KIRIKHANIMIZ’A Göre daha güzel, daha modern inşa edilmiş bir şehir. Gerek eğitim alanları, gerek organize sanayi, gerekse kültür merkezleri alanlarında bizlerden kat be kat önde. Alt yapı ( yolları ) da düzgün. Benim yanı başımda ki ilçede bunlar varken, kendi ilçemde neden yok? Şimdi soruyorum yetkililere diğer illerimizdeki vatandaş la ben ve benim ilçemdeki vatandaşın farkı ne?

Gelelim bu yazıyı yazmaya neden gerek duydum… Ben Kırıkhan’ın Fatih mahallesinin bir sakiniyim… Malumunuz olduğu gibi her kış mevsiminde rabbim rahmetini üzerimizden esirgemez. Bu nedenle bizim mahallemizin yolları felç olur, çamurdan geçemezsin ayakkabının altı bir karış çamur bağlar. Belediyenin asli görevleri arasında yer alan, ulaşım, alt yapı yol hizmetleri yerine getirilmiyor. Acilen Fatih Mahallesinin yol probleminin giderilmesini istiyorum…

Sanki yıl 2013 değil, 1950 – 1960’lı yıllar. Sanki bir ilçe de değiliz de az gelişmiş bir kasabanın bir mahallesindeyiz… Sayın Başkandan bir vatandaş olarak bir mahalle sakini olarak hizmet hakkımı talep ediyorum…. Vizyon 2023 diyorlar lakin biz hala 1950’li yılarda yaşıyoruz, bu nasıl bir tezatlıktır akıl erdiremedim doğrusu…

11.12.2013
Mehmet Cuma ÖZTÜRK

 
Toplam blog
: 2
: 1107
Kayıt tarihi
: 05.09.13
 
 

Adım Mehmet Cuma ÖZTÜRK. Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde ikamet ediyorum. Yüksekokul mezunuyum. Tarih..