Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '17

 
Kategori
Eğitim
 

Bir Mezuniyet Töreninin Anımsattıkları

Bir Mezuniyet Töreninin Anımsattıkları
 

18 Haziran 2017 Pazar günü, Doğuş Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi öğrencilerinin mezuniyet töreni vardı. Ben de, bu törende Mimarlık bölümünden mezun olan öğrencilerime diplomalarını vermek için hazır bulundum.

41 yıllık hocalık hayatım var, ilk kez bir mezuniyet törenine katıldım. Hava Harp Okulu mezuniyet törenleri, 30 Ağustos'ta olurdu ancak öğretim üyeleri de velilerle beraber türbinde oturur, töreni izlerdi. Herşeyi tören kıtası organize ederdi.

1976 yılında ilk kez öğretim üyesi olarak EGE Üniversitesinde ders verdim, sonra Hava Harp Okulu, Anadolu Üniversitesi ve Teknik Üniversitede dersler verdim, binlerce öğrenci yetiştirdim, ilk kez Doğuş Üniversitesinde mezuniyet törenine katıldım. Diğerlerinde mezuniyet törenlerine rastlamadım. 1972 yılında İTÜ' den mezun olduktan sonra, diploma bile vermediler. Sadece mezun olduğumuza dair bir belge verdiler. Mezun olduktan bir sene sonra, Eskişehir Hava İkmal Bakım Merkezinde görev yaparken, birgün postahaneden aradılar "bir paketiniz var" dediler. PTT' ye gittim, silindirik bir karton içinde diplomamı göndermişlerdi, içinde de bir mühendislik yemin metni , onu okuyup,imzalayıp bıraktım, böylece diplomayı almış oldum. Eskiden bu tür ritüellere pek önem verilmiyordu. Şimdi bir çok üniversite uyguluyor. Bence çok da iyi oluyor. O gün öğrencilerin gözündeki ışık, sevinç ve mutluluğu görmek ve bunu derinden hissetmek çok güzeldi. Tabi ki aileleri için de aynı duyguları ve gururu yaşamak çok önemli. Bazı insani değerleri eğitimin bir parçası olarak görmek ve uygulamak çok yararlı oluyor diye değerlendiriyorum.

Selam ve sevgilerimle.

Erdener Ildız

erdener@ildiz.com.tr

18 Haziran 2017

 
Toplam blog
: 80
: 805
Kayıt tarihi
: 25.09.07
 
 

Elektronik yüksek mühendisiyim. Bilgisayarlı kontrol sistemleri üzerinde doktora yaptım. Bir  şirke..