Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıra defteri.10 : Bir çift ayakkabı

Bir muallimin hatıra defteri.10 : Bir çift ayakkabı
 

 (Bu defterler ortaokuldan beri , daha sonra öğretmen olan, yıllarca yöneticilik yapan bir aile büyüğümüz tarafından tutulmuştur. Önce Bandırma, Balıkesir sonra atandığı çeşitli yurt bölgelerinde önemli gördüğü olayları yazmıştır. O yılların havasını, dilini aksettirmesi bakımdan önemli gördüğümüz anılardır. Yer yer Türkiye’nin şartları ve Dünyanın durumu hakkında da yer yer bilgi verilmektedir. Saygılarımızla)

17.Nisan.1940
Bu gün öğle teneffüsünde mektebin arkasındaki çayırlık üzerinde arkadaşlarla yatarken bizim Mardin’li Mesut’un ölümüne sebep olan kaçak askeri gördük.

Öğleden sonra mütalaada ikinci karne notlarımızı okudular. Benim notlar şu şekildeydi: Edebiyat:6; Tarih:6; Coğrafya:8 ; Fizik:3 ; Kimya:5 ; Tabiye: 7 ; Lisan: 6 ; Cebir:5 ; Hendese:3 ; Askerli:9 ; Musiki:9 ; Beden terbiyesi:6 ; Resim:5; İş:5  ve Ruhiyat:6 ‘ydı. Yine iki tane kırığım var. Bakalım artık hayırlısı, bu sene sınıfı nasıl geçebileceğiz. İnşallah Allahın yardımıyla muaffak olurum.

20.Nisan.1940
Bu gün bayrak merasiminde Okul Direktörümüz Bay Nurettin Ormancı önümüzdeki Hakimiyeti Milliye Bayramı ve Ondokuz Mayıs Şenlikleri için sözler söyledi.

Öğleden sonra Balıkesir Lisesi ile bizim öğretmen Okulu takımları arasında futbol maçı yapıldı. Neticede berabere kaldılar. İlk haftaymda bizimkiler ağır davrandılar. İlk gol bize oldu. Bundan sonra bizimkiler gayrete geldiler ve bir tane gol çıkardılar. Artık bizimkiler Balıkesir lisesi kalesini  sıkıştırmaya başladılar. Fakat vakit az kaldı. Yarı haftaym da berabere bitti.

22.Nisan.1940
Yarın Milli Hakimiyet Bayramı olduğu için öğleden sonra mütalaa yapılmadı.
Bu saatte ben ütühanaye inerek elbiselerimi ütüledim. Akşam  üzeri de duşa girerek temizlendik.

Her sene bizim mektep de meslek haftası yapılıyormuş, Bu sene de bu gün Okul Direktörümüz meslek haftasını açtı.

Konferans salonunda bütün arkadaşlarla toplandık. Akşam birde müsamere verildi. Müsamere çok kalabalıktı. Hariçten Liseli arkadaşlar ve halk da geldi.

23.Nisan.1940
Bugün Milli Hakimiyet Bayramını kutladık.

Sabahleyin saat on sıralarında izcilerimiz önde, biz de yeknesak bir kıyafetle merasimin yapıldığı Cumhuriyet Meydanı’na gittik. Merasim bittikten sonra geçit resmi başladı. Evvela ilkokul talebeleri, sonra lise talebeleri ve en sonra da biz geçtik. Bizim Balıkesir Necatibey Öğretmen Okulu talebeleri geçit resminde çok muaffak oldular. Bütün halkın takdirini kazandılar. Akşam direktörümüz bunu bize söyledi. Direktör Türklerin tarihteki faaliyetlerini anlattı.

26.Nisan.1940
Çoktan beri İzmirde ki Efendi ağabeyimden ve ablamdan mektup alamıyorum. Arada sırada yarım lira, bir  Lira harçlık gönderiyorlar. Hemen hemen iki senedir onların işleri  düzgün gitmiyor. Buradan mektep idaresi ayda bir lira maaş veriyor. Böylece fevkalade idare edip gidiyorum. Ayakkabılarım eskimişti. Düşündüm taşındım, idareye baş vurmaya mecbur oldum. Gittim Ziya Bey’e ayakkabımın eskidiğini söyledim.  Ziya Bey bu gün öğleden sonra mütalaadayken beni çağırtmış. Gittim, “al bu ayakkabıları götür oğlum…”dedi. Pek çok sevindim. Allah razı olsun.

28.Nisan.1940
Bu gün Müzik öğretmeni bay Halit Ozan’ın idaresinde Bandırma Ortaokulu’ndan kırk kişilik bir talebe grubu  buraya gezmeye geldiler. Arkadaşlar arasında Ali Pıtır da vardı.

Arkadaşlarımızı Balıkesir’in gezmeğe değer yerlerine götürerek  gezdirdik.

Balıkesir de birkaç gün kaldılar. Bazıları Askeri Lise’ye girmek için muayene oldular. Bandırma’ya dönerlerken biz yemekte olduğumuz için görüşemedik. Onunla Fazıl Burgaz7a mektup gönderdim.

5.Mayıs.1940
Bu gün Hıdrellez. Herkes Hıdrellez yapmaya gitti. Tabiatiyle biz leyli talebe olduğumuzdan gezmeye ve Hıdrellez yapmak için bir yere gidemedik. Akşama kadar arkadaşım Galip’le gezdik. Bu gün geçen seneki Bandırma’da Riza ağabeyimlerle yaptığımız eğlentiyi hatırladım.

Akşam yemekten sonra mektebin önünde gezerken Gönenli Liseden arkadaşımız Mustafa’nın yaralı olarak hastaneye kaldırılırken gördüm. Topuz ve diğerleri hastaneye yardıma gittikleri için ben gitmedim.

(Bu sıralarda dışarıda Alman kuvvetleri Müttefikleri Kuzeye atarak hemen hemen bütün Norveç şehirlerine girdiler. İtalyanlar bazı hedefler gözeterek kuvvetlerini Yunan adalarında topluyor. İngilizler ve Fransızlar toptan bir Savaş için tereddüt içindeler. İçerde Hükümet 1939 Erzincan Depreminin acılarını sarmaya çalışıyor. Diğer yandan teslim alınan Hatay’ın yurda katılması dolayısıyla gerekli bürokrasi yerine getiriliyor.)

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..