Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıra defteri 31. Sıralara dayana dayana dirseklerimiz çürüdü…

Bir muallimin hatıra defteri 31. Sıralara dayana dayana dirseklerimiz çürüdü…
 

(İkinci sınıfta Ara Sınav günleri. Onlar hala Sınava "İmtihan" diyorlar. Şimdiki çocuklar belki de o sözcüğü unuttular bile... Sınav aşağı, sınav yukarı... Bir tek sözcük bile "Dil Devrimi'nin nereden nereye geldiğini gösteriyor. O bakımdan gençlik gittiği yönü biliyor , ama  onu şaşırtmasalar... Diyebiliriz.)

25.Kanunuevvel (Aralık) .1940

Bugün Fizik dersinden imtihan olduk. İmtihanda dört sual çıktı. Bunlardan baştan iki tanesini yaptığıma kaniyim. Fakat diğer bir tanesini yaptığımdan emindim. Meğer o da yanlışmış. Bakalım artık nasıl gelecek. İnşallah pek kırık gelmez..

Bu gün arkadaşım İsmail Sungur’a mektup yazdım, dışarı çıkar çıkmaz yollayacağım.

Yarın Tabiye’den imtihan olacağız. Bu imtihanların böyle olduğuna da şükür. Allah daha da kötüsünden korusun.

Sabaha karşı A. Akman ders çalışmak için kaldırmıştı. Hacı ile sabaha karşı Müzik odasını açtırarak diğer arkadaşlarla biraz orada çalıştık.

26.Kanunuevvel.1940

Bu gün Tabiye’den imtihan olduk. Öyle sualler çıktı ki hiç ümit etmediğimiz ve hiç beklemediğimiz yerlerden. Halbuki ben en zor bahislere çalışmıştım. Birkaç sahifelik yere  ehemmiyet vermedim; sonra yetiştiremedim. Çok şükür az çok  bilgimiz olduğu için biraz bir şeyler yazdık. Bakalım nasıl gelecek.

Yarın iki dersten Kimya ve Ruhiyattan imtihan olacağız. Yarın ki dersler çok ağır. Bütün imtihanlarımın en ağırı yarın geçecek.

Bu gün sınıfça, kimimiz sınıfta, kimimiz Kütüphanede çalıştık. Öyle ki artık sıralara dayana dayana dirseklerimiz çürüdü.

27. Kanunuevvel.1940

Bugün sabaha  iki saat kala arkadaşlarla kalkarak müzik odasında Kimya ile Ruhiyata çalıştık.

Kimya imtihanına girdik; sualler ümit ettiğimiz gibi çıkmadı. Sualler zayıf olduğum Alüminyum ve Şap  bahsinden çıktı. Kimya imtihanı güzel geçmedi. Artık hayırlısı.

Üçüncü derste de Ruhiyattan imtihana girdik. Ruhiyat orta derecede geçti. Yarın Cebir’den imtihana gireceğiz. İnşallah onu da hayırsıyla atlatırız.

Hava boyuna yağışlı geçiyor. Şimdi korktuğumuz derslerden Cebir ile Coğrafya kaldı.

İmtihanların nihayetinde kapı var.

28.Kanunuevvel.1940

Bu gün Cebir’den imtihan oldum.  Her nedense bu imtihanda da muaffak olamadım.

Hava çok  soğuk ve yağışlı geçiyor.

Bu gün biraz rahatsızım. Akşam yemeğinde hiç iştahım yoktu. Akşam sınıftayken bana bir havale ihbarnamesi getirdiler. Her halde Bandırma’dan Efendi ağabeyimler para göndermişlerdir. Arkadaşlar memleketlerine gidecekler. Ben de gitmek istiyorum.

Akşam arkadaşım Galip Ünal ile Halk sinemasına gittik. Kasırga filmlerini seyrettik.

Bu gün Pazar. Hava pek fazla soğuk, hatta arasıra kar serpiştiriyor.

Bu yüzden bu gün hiç çarşıya çıkmadım. Geç vakte kadar yatakhanede oturdum. Sonra Kütüphaneye giderek Coğrafya’ya çalıştım.

Bugünlerde Radyonun verdiği haberlere göre garbi Anadolu’nun muhtelif yerlerinde yağmurların fazlalığından dolayı nehirler taşmış, seyelanlar olmuş, ovalar su altında kalmış, Karacabey,M.Kemalpaşa ovaları su altında kalmış. Gediz, Menderes nehirleri Bakır çayı da taşmış. Bu yüzden İzmir- Bandırma hattı kapandı. Kütahya_ Balıkesir hattı üzerinde de köprüler yıkılmış.

30.Kanunevvel.1940

Bu günde Askerlik, Resim, İdman derslerinden imtihan olduk.

Öğleden sonra Postahaneye giderek Efendi ağabeyimin gönderdiği parayı aldım.

Yarından sonra İnşallah Bandırma’ya gideceğim. Bandırma’da hem Yılbaşı, hem Kurban bayramı tatilini geçireceğim.

Akşam üzeri terzi elbiselerimizin ölçüsünü aldı.

Hava bugün öğleden sonra biraz açtı. Sabahleyin Jimnastik salonundayken epey üşüdük. Yarın Coğrafya imtihanımız var. İnşallah Allahın izniyle muaffak olacağım.

31.Kanunuevvel.1940

Bugün Coğrafya imtihanı ile 1940-1941 Ders yılı I.Yazılı İmtihanlarına nihayet verdik.
Coğrafya imtihanım da orta derecede geçti.

Öğleden sonra bütün okul arkadaşları, 200  kişi birlikte sokak koşusuna iştirak ettik.
Hepimiz koşuyu muaffakiyetle bitirdik.

Sonra yatakhaneye gelerek biraz istirahat ettik.

Yarın Allah kısmet ederse tatili geçirmek için Bandırma’ya gideceğim.
Bu gün çok fazla rahatladık. Çünkü nihayet bizi çok sıkan şu  imtihanlar bitti.

(Dışarıda ,II.Dünya Savaşı çeşitli cephelerde sürüp gidiyor. 28.Aralık : İtalyan-Yunan savaşı İtalyanların aleyhine dönmüş bulunuyor. Yunanlılar , İtalyan birliklerini attıkları gibi Arnavutluğun iç bölgelerine kadar girmiş bulunuyorlar. Bunun üzerine İtalyanlar, Almanlardan Yunanlılara karşı yardım istediler… 29.Aralık: Londra üzerine büyük Alman hava hücumlarının yapıldığını görüyoruz. St.Paul Katedrali bu sırada ağır bir şekilde yıkıma uğradı…) 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..