Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıra defteri 37: Okul ayakkabı verdi...

Bir muallimin hatıra defteri 37: Okul ayakkabı verdi...
 

 (Devlet bu yatılı okullara, kız öğrenci alınmasına karar veriyor. Şimdi gençler artık yalnız değiller; bir de sınıflarında kız arkadaşları var. Balıkesir’de eğlence sınırlı. Bir yürüyüş yaptıkları zaman kendilerini istasyonda buluyorlar; orda da mutlaka bir iki eşe dosta rastlıyorlar.)

15.Mart.1941
Bu gün hava birden bire  bozdu. Sabahleyin katlığımızda her taraf kar ile örtülüydü. Bir taraftan da kar yağmakta devam ediyordu. Akşama kadar kar yağmakta devam etti.

Gündüz Galip ile çarşıya gittik. Postahaneye uğradık.

Akşam mektepte bir çay ziyafeti verildi. Ziyafete Vali, Maarif Müdürü ve öğretmenlerimiz geldiler. Güzel bir eğlence yapıldı. Eğlencenin nihayetinde piyango çekildi.

Anneme mektup gönderdim. Kız arkadaşlar da çay dağıttılar ve hizmetlerde bulundular.

19.Mart.1941
Yarın İkinci Yazılı İmtihanlar başlayacak. Her günkü imtihanların geçişini bu defa yazmayacağım. Bakalım sonu ne olacak. İmtihan tarihleri:
20.Perşembe-Geometri,Biyoloji; 21.Cuma –Pedagoji,Ruhiyat; 22.Cumartesi-Cebir ; 24.Pazartesi-Askerlik, Usul; 25.Salı-Coğrafya; 26. Çarşamba-Kimya; 27.Perşembe-Müzik,İş ; 28.Cuma-Fizik ; 29. Cumartesi-Lisan, Edebiyat ;31.Pazartesi-Resim,Tarih Beden E.

26.Mart.1941
İmtihanlarımız devam ediyor. Havalar da oldukça güzel geçiyor. 20.Mart günü İdareden ayakkabı verdiler.

Bu gün Bandırma’dan Efendi Ağabeyim’den harçlık olarak iki buçuk lira geldi. Bunun için çok sevindim.
İmtihanlarımızın bitmesine beş gün kaldı.

Bakalım hayırlısı ile şu imtihanları bir bitirsek de, mukadderatımız tayin olsa. İmtihanların sonunda sömestr tatili var.  Bu tatilde bir yere gitmeyeceğim. Arkadaşlarla gezerek istirahat edeceğiz.

31.Mart.1941
Bu gün on günden beri devam eden ikinci yazılı imtihanlarımız bitti. Bandırmalı arkadaşlar ve diğer arkadaşlardan bazıları memleketlerine gittiler.

Ben de gitmek istedim,fakat yarın tren yok. Yarından sonra gitsem mi, gitmesem mi diye tereddütteyim. Artık yarın belli olacak. Çünkü kati karar veremiyorum.

Şimdi karne notlarımı dört gözle bekliyorum. Bakalım bu sefer notlar nasıl gelecek? İnşallah kırık az gelir. Artık hiç güvenemiyorum. Notlarımızın belli olmasını sabırsızlıkla bekliyorum.

2.Nisan.1941
İkinci yazılı imtihanların bitmesi dolayısıyla bir haftalık dinlenme tatili verildi. Tatil dolayısıyla memlekete gitmeye karar verdim. Bu gün öğleden sonra saat 14.00’de İzmir’den Bandırma’ya geçen trene bindim. Tren oldukça kalabalıktı. Susurluğa kadar ayakta kaldım. Efendi Ağabeyim Susurluk’ta iskeleye ait çakıl hazırlatıyormuş; Susurluk’ta o da trene binmiş; fakat tren hattı fazla kalabalık olduğu için trende görüşemedik. Nihayet Bandırma’ya vardığımızda aşağı istasyonda, tesadüfen buluştuk. İstasyonda trenden indikten sonra eve vardım.

Ablamla Hürmüz Hanım Teyzem karşıladılar. Ablam oldukça sevindi; memnun kaldı. Ablacığım zavallı kendisi hemen hemen kırk yaşına geldiği halde evimizi geçindirmek  için çorap örerek çalışıyor. Onun bu haline pek çok üzülüyorum. Ablam her zaman bana harçlık gönderiyor. Efendi ağabeyimin de şansı yardım etmediğinden üç senedir bir türlü işleri düzgün gitmiyor. Efendi ağabeyim bir vakittir Susurluk’ta iskele için çakıl hazırlatıyormuş.

(O sıralarda dışarıda neler oluyor? 26 mart 1941- Yugoslavya’da General Simoviç, kansız bir darbe ile yönetimi ele geçirdi. Yeni hükümet, Mihver Devletler’den ayrılma kararı aldı. 31 Mart.1941- Kuzey Afrika Cephesi’nde General Erwin Rommel, El Ageyla’ya saldırdı. )

 

 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..