Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıra defteri 4: Balıkesir/ İzmir gezisi

Bir muallimin hatıra defteri 4: Balıkesir/ İzmir gezisi
 

 (Bu notlar bir aile büyüğümüzün Not Defteri'nden alınmıştır. Kendisi yıllar önce vefat etmiştir. Defterleri bize hatıradır; bu defterler Bandırma Ortaokulu'nda başlamakta ve Necatibey Öğretmen Okulu'nda devam etmektedir. İç ve dış olaylara değinen ilginç bölümler var..1940'lı yılların zorlukları ve o zaman insana verilen önem.. ayrıntılarda.. Saygıyla takdim olunur..)

13.Teşrinsani.1939
Bugün Ramazan bayramı. Sabahleyin Efendi Ağabeyimle Bayram Namazını kılmak için camiye gittik. Cami ufak olduğu için namazımızı cami önündeki kaldırım üzerine seccade yayarak kıldık. Camiden dönüp eve gelince yemeğimizi yedik. Bundan sonra şehre gezmeye çıktım. Arkadaşım Hayrullah’ın evlerini bilmediğim için onunla buluşamadık. Yalnız başıma konağa , Kordon’a, Kültür Park’a ve daha henüz bilemediğim bir çok yerlere gidip gezdim. Fırsat buldukça evde Tabiye şekillerini yapıyorum. Birkaç gün sonra arkadaşlarla birleşip, Balıkesir’e gideceğiz.

15.Teşrinsani .1939
Bugün İzmir’de arkadaşım Hayrullah ile beraber şehir içinde bir gezinti yaptık. Basımhane’den Kordon’a ; Kordon’dan Konak’a ; Konak’tan Eşref Paşa’ya; Eşref Paşa’dan Yalı Koyu’na, Yalı Koyu’dan da geze geze Bahri Baba parkında çam ağaçları altında oturduk. Deniz ayağımızın dibinde kalıyor. Buradan güzel İzmir’in umumi manzarasını seyrettik. Arkadaşımla birkaç şarkı söyledik. Park gayet büyük olduğu için tenha görünüyordu. Yanımızdaki banklarda iki tane yan yana oturmuş sarışın bayan vardı…

16.Teşrinsani. 1939
Artık Bayram iznimiz bittiği için Balıkesir’e dönmek mecburiyetindeyiz. Bu sabahleyin İzmir’de Basımhane’de bütün öğretmen okullu arkadaşlarla buluştuk. Ben Efendi ağabeyimle vedalaştıktan sonra, saat 10.30’da İzmir’den trenle ayrıldık. Trenimiz Karşıyaka’ya kadar sahil boyunu takip etti. Kompartmanın pencerelerinden güzel İzmir’i son bir daha seyir ediyoruz.
Trenin pencerelerinden deniz havasını teneffüs ettik. Trende çok güzel vakit geçirdik. İzmir’den çıktığımızda ve Manisa’dan, Akhisar’dan geçerken hava çok güzeldi! Fakat Balıkesir’de ve havalisinde yağmur yağıyordu.

28.Kanunu Evvel .1939
Radyonun söylediğine ;ve  Gazetelerin yazdığına göre 27-28 Kanunevvel gecesi Erzincan, Sivas, Giresun, Yozgat ve Tokat vilayetleri havalisinde çok şiddetli deprem olmuş. Her gün radyo vasıtasıyla zelzele mıntıkalarından acıklı haberler alıyoruz. Bu zelzelede 30-35 bine yakın insan zayiatı olduğu tahmin edilmektedir. Bu hadiseden pek çok müteessir olduk. Bütün Türk Milleti bu yüzden yas tutmaktadır. Kaza ve vilayetlerdeki  felaketzedelere yardım için yardım komiteleri teşkil edildi. Bütün devletler de yardım ederek bizim acımıza iştirak ediyorlar.

1.Kanun Sani . 1940
Bu akşam yeni yıla (1940) girdik. Yeni yıla girerken bu zelzele hadisesinden dolayı hepimiz teessür içinde bulunduğumuzdan dolayı bir eğlenti yapılmadı.
Bu sene memleketimiz zelzele ve sel yüzünden çok ziyan gördü. Memleketimizin Şark ve Şimali  taraflarında zelzele olurken, Anadolu’da da  seller, seyelanlar oluyor ; nehirler yataklarına sığmayarak taşıyorlar. Bir çok köy su altında kaldı. Kütahya- Balıkesir hattında tren seyri seferleri durdu. İzmir-Bandırma treni, Gediz arasında aktarma suretiyle işleyebiliyor.

2.Kanun Sani 1940
Bu gün sabahleyin uyandığımda dışarıda her tarafın kar ile örtüldüğünü gördüm.
Yılbaşı tatili dolayısıyla her gün geziyoruz. Sabah kahvaltısından sonra arkadaşım Galip, Recep üçümüz İstasyon’a  kadar gidip geldik. Zaten kışın Balıkesir’de gezilecek bir yer yok. İşte tren zamanları istasyona  gidip geziyoruz. Öğleden sonra Bandırmalı Ahmet Hilmi Ağabeylerimin evine gittim. Behçet’le biraz evde oturduk. Sonra dükkanlarına kadar Behçet’le geldik.  Ben mektebe döndüm. Kütüphanede kitap ve hikayeler okudum. Böylece vakit geçirdim.

10.Kanun Sani.1940
Bu gün akşam mütalaasında Birinci karne notlarımız okundu. Birinci karnede Matematik ve İş öğretmenlerimiz olmadığından Cebir, hendese ve İş derslerinden not almadık. Birinci karne notlarım şunlardır: Edebiyat 6; Tarih 6; Coğrafya 5; Ruhiyat 7; Fizik 5; Kimya 4; Lisan 6; Askerlik 9; Jimnastik 7; Müzik 5; Resim 4; Tabiye 7; … Böylece bu karnede iki tane zayıfım var. Notların okunması dolayısıyla bu mütalaalarda derse çalışamadım. Umumuyet itibariyle kırık notu olmayan sınıfta bir arkadaş yoktu. Hepsinin de en aşağı bir kırığı var…

20.Kanun Sani.1940
Bu gün Kurban bayramının Birinci günü. Bu yılki Kurban bayramı’nda Balıkesir Necati Bey Öğretmen Okulu’nun birinci sınıfında okuyorum. Bu gün sabahleyin erkenden uyandım. Bir daha uyuyamadım. Arife günü, dün, elbiselerim ve çamaşırlarımı ütüledim. Mektep idaresi birkaç gün evvel birer iç fanilası ile ikişer defter verdi ! Bayramlarını kutlamak için A.Hilmi ağabeylerime gittim. Geç vakte kadar onlarda oturdum. Ahmet Hilmi ağabeyim. Fatma Hanım yengem, Behçet, Melahat, Ayten, Özer’le ayrı ayrı bayramlaştık ve güzel vakit geçirdik.

 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..