Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıra defteri. 47: Köteyli köyü günleri

Bir muallimin hatıra defteri. 47: Köteyli köyü günleri
 

(Öğretmen adayımız tatilini Köteyli köyünde geçirmeye çalışıyor. Oldukça arkadaşı var, Köteyli’nin “eğlenti”leri meşhur…Çok can sıkılırsa, tarlalara gidip, silah talimi yapılıyor.. Ama artık okulunun bitmesini şiddetle istediği belli. Çünkü bir yuva özlemi içinde…)

(18.Ağustos.1941)
Köteyli- Sabahleyin Burhan Cahit’lerdeydik. Burhan’la beraber Kadir ağabeyimlere, oradan da üçümüz Huriye teyzelere gittik. Yemeğimizi Huriye teyzelerde yedik.

Öğleden sonra Burhan Cahit’le Dedelikte’ki karpuz tarlasında çifte ile ateş yaptık.

Akşamüzeri harmanda çocuklarla yüksek atlama yaptık. Akşam yemeğini Kadir ağabeyimde yedim. Gece Burhan Cahit’lerde ahenk yapıldı. Biz de bulunduk. Burhan Cahit yarın yahut yarından sonra Gönen’e döneceklerini söylüyor. Eğer giderlerse burada canım sıkılacak, müteessir olacağım. Çünkü Bayan Zehra ile Bayan Kadriye’ile beraber çok güzel vakit geçiriyorduk. Birkaç gündür eğlentiye iyice alıştık. Tatlı bir aile muhitini çok arzu ediyorum. Birkaç senedir yokluk yüzünden evimizin düzeni bozuldu. Buna çok üzülüyorum.

Artık Allah kısmet edip muallim çıkınca, mutluluğumu kendi kuracağım yuvaya saklıyorum. O zaman eşimle baş başa verir mükemmel bir hayat sürmeye çalışırız. Ve bu geçen kederli günleri unuturuz.

Birkaç seneden beri evimizin şenliği kayboldu. Arkadaşlarımın aile içinde sürdürdükleri hayatı görüyorum da, imreniyorum. Bir gün olur, biz de rahata kavuşuruz İnşallah.

(19.Ağustos.1941)
Köteyli- Öğleden sonra Burhan Cahit’lerde Kadriye, Zehra, Seyhan, Burhan, Hasan, Hüsniye ve Pakize hanım , teyzemlerle bir arada tombala oynadık. Baştan şansım güzel gitti. Daha sonradan, şansım yardım etmedi. Oyundan ziyanla çıktım.

Gece annemle Zeynep ablama gittik. Saadettin’ler de kızlar mısır soyuyorlardı. Oraya da gidip geldim. Sonra eve gelip yattım.

(20.Ağustos.1941)
Öğle yemeğinden sonra köy içine çıktığımda misafirlerin onbeş-yirmi dakika evvel Gönen’e gittiklerini öğrendim.

Şimdi öyle canım sıkılıyor ki, her yer bana dar geliyor..

Şimdi Fikret Erdil’den mektup aldım, o da yalnızlıktan bahsediyor. Ahmet’le bağa giderek üzüm karpuz, incir yedik… Kadriye’nin, Zehra’nın kulakları çınlasın.

(21.Ağustos.1941)
Köteyli- Sabahleyin dayım ve yengemle beraber bağa gittik. Bağda bol bol hem üzüm yedim, hem üzüm topladık. Böylece bağı bozduk. Üzümlerle pekmez kaynatacaklar. Bir müddet bağda kaldıktan sonra dereye giderek suya girdim. Bilahare, eve gelerek yemeğimi yedim. Yengemlere biraz şiir ve şarkı okudum. Geceleri her evde kızlar toplaşarak mısır soyuyorlar. Biz de bu ahenklerde bulunuyoruz. Fakat iki gecedir hiçbir ahenge gitmiyorum.

(24.Ağustos.1941)
Köteyli- Evvelki akşam Halil ağabeyimlere Gönen’den misafirler geldi. Misafirler arasında Zehra isminde bir öğretmen vardı. Dün bize gezmeye geldiler. Onları elimizden geldiği kadar ağırladık. Misafirleri incir yemeğe götürdüm. Geceleyin Halil ağabeyimlerde ahenk yaptık.
(Not:Ahenk veya Arefene , gençlerin bir arada yaptıkları eğlentidir; çoğu kez dümbek çalarak
oynarlar..)

(26.Ağustos.1941)
Sarıköy- Bugün köyden Gönen’e geldim. Arkadaşlardan Burhan Cahit’i , Emin Yağcı’yı , M.Kınık’ı gördüm. Sonra mektep arkadaşım Mehmet Sülün’le, Armutlu’dan Rasim ağabeyimi buldum. Biri Sarıköy’e, biri de Armutlu’ya çağırdılar. İkisinin de gönlünü yaptık.
Sülün’nün yaylı, tek arabasıyla akşamüzeri Gönen’den Sarıköy’e geldik. Akşamüzeri, yemiş yemeğe gittik.Akşam da kahvede radyo dinledik.

(Dış olaylar durmuyor: 12.Ağustos.1941: Alman ordusu artık Leningrad önlerine kadar gelmiştir. 21 Ağustos - Hitler, Doğu Cephesi’nde harekatın yönünü Moskova’dan Donets Havzası’na çevirdi.25 Ağustos - Guderian'ın 2. Panzer Grubu, Desna nehrini geçerek Kiev yönünde taarruzu başlatı. Kiev Muharebeleri başlamış oldu. 25.Ağustos.1941:Diğer yandan Sovyet ve İngiliz orduları anlaşarak İran’a girerler.)

 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..