Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıra defteri. 56 : Yine Balıkesir ve Öğretmen Okulu

Bir muallimin hatıra defteri. 56 : Yine Balıkesir ve Öğretmen Okulu
 

(1.Teşrinsani (Kasım).1941)

(29.Ekim Cumhuriyet Bayramı gösterileri için Ankara’ya giden izci ekibi Balıkesir’e ,okula döndüler. Fakat çok yorgunlar. Okul onları özel bir yatakhanede dinlendiriyor. Yine gurbetlik acıları tutar; yine mektup alamadığından yakınır genç öğretmen adayımız. 10.Kasım’da Atatürk’ün ölümünün 3. anma törenini yaparlar. Kitaplar o dönemde de okul tarafından dağıtılıyor.)

Balıkesir- Bugün sabah mütealasına girmeyerek ayrı bir yatakhanede istirahat ettik. Derslere girdik.

Bandırma ortaokul Direktörü kıymetli hocam Bay Hasan Özbay Ankara-Maarif vekilliği Orta tedrisat Müdür Muavinliğine talin olup, Ankara’ya  geçmiş. Yatakhaneler tanzim edildi. Bu gece müsameremiz var. Fikret’den tebriki aldım.

(6.Teşrinsani.1941)
Balıkesir- Bandırma’dan buraya geleli bir buçuk ay oluyor. Bu müddet zarfında ablamgilden ilk geldiğim sıralarda bir mektup alabildim. Halbuki ben  onlara üç mektup, iki ,üç tane de kart yazıp yolladım.

Şimdi beni mektupsuz bıraktıkları için çok üzülüyorum. Onlara karşı olan bu  kederim nihayet dargınlığa çevriliyor. Arkadaşlarıma muntazam ailelerinden mektup ve harçlıkları geldikçe gıpta ediyorum.

Bizimkiler pek ihmalci; gurbetteki bir evlatlarını hiç düşünmüyorlar. Orta tahsil hayatından beri altı senedir hep bu şekilde evle , mektup yollamıyorsunuz diye mücadele halindeyiz. İnşallah  bu sene nihayetinde bu dert de ortadan kalkacak. Ben eve mektup yaza yaza hem usandım, hem de artık posta parasına acımaya başladım. Artık Ankara gezisi de bir rüya gibi geldi geçti. Kısmet olursa  Kurban’da Galip’le İstanbula gideceğiz.

(8.Teşrinsani.1941)
Balıkesir- Bugün Mirza Bey mahallesinde  “İlkokul çağındaki çocukların ayrımını” yaptık. Bu münasebetle bugün Cumartesi olduğu halde, Mektebimiz tatil.

Öğle yemeğinde uzun bir zamandan beri beklediğim Bandırma’dan ablamdan mektup geldi. Ayni zamanda ablam bir Lira da harçlık göndermiş. Bundan dolayı pek çok sevindim. Yalnız efendi ağabeyimin elinde çıban çıkmış.

(10.Teşrinsani.1941)
Balıkesir- Bugün Ebedi Şefimiz Kahraman Atatürk’ün ölümünün üçüncü yıldönümü ihtifalini yaptık. Bu münasebetle mektebimizin konferans salonunda toplandık.

Ebedi Şefimizin aziz hatırası için beş dakika sükut’dan sonra Okul Direktörümüz  Nurettin Ormancı Atamızın çocukluğundan, Yeni Türkiye Cumhuriyeti Devleti kuruluncaya geçen zamanı tebaruz ettirdi. Bilahare , Baş Muavin Ziya Bey Ata’mızın vefatında neşredilen Milli Şefimiz İsmet İnönü’nün  Millete beyannamesini okudu. Bilahare, konferans salonundan ayrıldıktan sonra sınıflarımıza geldik.

Dersimiz Tatbikat olduğu için Öğretmenimiz Celal bey serbest çalışmamıza izin verdi.  Biz de bütün saatleri türlü türlü çalışmalarla geçirdik. Önümüzdeki yıl nerede bulunacağız?

Hava yağışlı geçiyor. Mektep’den dışarıya çıkıp gezemedik.

Öğleden sonraki mütealada eksik kitaplarımız verildi.  Her nedense bugün fena halde başım ağrıyor. Önümde  Umumi Tedris Usulü kitabı var. Hocamız Pazartesi günü 80 sahifelik bahislerden yazılı imtihan yapacak. Fakat çalışmak için vaktimiz yok. Şimdi de şu mütealaa boşu boşuna kaynadı. Mütealaa’dan sonra da kültür odasına gidip teksir makinesinde usul notlarını basacağız. Geçen Pazar Bandırma’dan ablamdan mektup aldım. Henüz cevap yazmadım. Dersler ilerledikçe bizim de yükümüz artıyor. Artık  hocalarımız müzakerelere başladılar. Bir ay sonra da yazılı imtihanlar başlar.

Sıra arkadaş Manisalı 730 Hulusi Kavruklar da boyuna şiir yazmakta ve durmadan edebi eserler okuyor.

(dışarıda neler oluyor : 30.Ekim.1941.: Almanlar Rusya içlerinde ilerleyerek Sivastopol’a  girdiler. 30.Ekim.1941 : 1500 Yahudi Naziler tarafından Ukrayna Pidhaytsi’den Belzec Toplama Kamplarına gönderildiler .30.Ekim.1941: ABD Reuben James gemisi , Amerika savaşta olmamasına karşın Almanlar  tarafından torpillenerek batırıldı.1.Kasım.1941. ABD Cumhurbaşkanı  Roosevelt bundan böyle Amerikan Deniz Kuvvetlerinin gemilerin güvenliğini sağlamak bütün gemilere refakat edeceğini, bu görevin, gemilerin içeriğinin kontrol edilmesine kadar uzanacağını söyledi.1.Kasım.1941: ABD hükümeti  uluslararası dayanışmayı sağlamak, ülkelerin yeniden yapımına yardım setmek için işgal altında olan ülkelere yardım etmeye söz verdi.4.Kasım.1941: Joseph Stalin , Roosevel’tin mektubuna cevap vererek teşekkür etti.8 Kasım 1941  Arnavutluk Komünist Partisi kuruldu)

 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..