Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıra defteri 57: Kırk günde gelen mektup

Bir muallimin hatıra defteri 57: Kırk günde gelen mektup
 

 

(Erzurum’un ,Horasan ilçesi’nden Postaya verilen mektup Balıkesir’e kaç günde gelir. Tam 40 günde gelmiş. Öyle , anlatıyor öğretmenimiz. Öğretmen adayımız artık, “Ders Uygulamaları”na gitmek üzere; bigünkü staj. Bu gün de öğretmen adayları okullara giderler, gözlem yaparlar, ders verirler. O zaman, sınıflar, öğretmen okuluna geliyormuş; orada ders veriliyormuş… o anlaşılıyor. Artık gelecek yıl için hayaller kuruluyor: Gelecek yıl kimbilir, nerede hangi okulda olacağım, hayalleri… Görelim bakalım.)

(16.İkinciteşrin.(Kasım)1941)
Balıkesir- Bugün statta jimnastik gösterileri yapıldı. Mektebimiz bir izci  takımı ile atletizm ekibi çıkardı. Biz de son bir defa olarak izci olarak iştirak ettik. Hava çok sert ve soğuktu. Öğleden sonra Galip’le sinemaya gittik. “Acemi Aşıklar” , “Paris Kaldırımları” filmlerini gördük. Yarın ilk defa olarak ders tatbikatımız var. Sinemada Lorel-Hardi çevirdiği filmde gülmekten kırıldık.

(17.İkinciteşrin. 1941)
Balıkesir- Ders tatbikatımız var. Sabah saat 9’da Namık Kemal İlkokulunun II.Sınıfı geldi. Tatbikat odasında birinci saatte, Usul öğretmeniniz Celal Bey tanışma yaptı. İkinci saatte Hayat Bilgisi’nden  “Kış Yaklaşırken Hazırlıklarımız” adlı mevzuunu işledi. Üçüncü saatte aynı ünite ile alakalı bir imla dersi yaptı.

Dördüncü saatte İş öğretmenimiz  Mahir bey Resim-İş dersi verdi. Beşinci saatte de Jimnastik öğretmenimiz Şahin Bey bir Hikaye etrafında çok güzel bir idman dersi verdi. Böylece bugün müstakbel mesleğimizin ilk dersini dinlemiş olduk. Bugün sınıf  da şu dersleri takip ediyoruz. Allah kısmet ederse acaba önümüzdeki sene bu  gün hangi köy okulunda, hangi nahiye okulunda veya hangi şehir okulunda bulunabileceğiz? Belki de Yedek Subay Okulu’nda olacağız. Şu defteri yazarken bu anları düşünüyorum.

(19.İkinciteşrin.1941)
Balıkesir- Bugün Usul’den yazılı imtihan olduk. Tarih öğretmenimiz ve Okul Direktörümüz Bay Nurettin Ormancı da müzakere yaptı.

Havalar çok soğuk gidiyor. Birkaç günden beri  nezleden kurtulamıyorum.

İdareden  elli kuruş da maaş aldım.

Havanın böyle şiddetli soğuk yaptığını görünce benim de göynüm kararıyor. Çünkü bir çok şeyler düşünüyorum. Köyde anneciğim, Bandırma’da ablacığımla, ağabeyciğim yokluklar içinde , türlü meşakkatlere göğüs gererek uğraşıp duruyorlar.

Bu vaziyet karşısında hissiz kalmama imkan var mı? Hey ulu Tanrım çok şükür, bin şükür beni bugünlere erdirdin. Sayende yakında öğretmen çıkıp hayatımı kazanmış olacağım. Bunun için çok sevinç duyuyorum. O günleri iple çekiyorum. Bir an evvel mektebimi bitirmemde ailemin rahatını temin etsem.

Bir saat önce akşamüzeri yalnız çarşıya çıktım. Havlu v.s aldım, hemen mektebe döndüm..

Anneme ve ablama mektup yazacağım.  Fakat bir türlü elim deymiyor. Hey gidi Allahım, acaba o saadete erdiğimiz günleri görebilecek miyiz?

(20.İkinciteşrin (Kasım).1941)
Balıkesir- Bugün Efendi Ağabeyim’den ve arkadaşım Mehmet Sülün’den mektup aldım. Efendi A. yeni  bir işe başlayacakmış. Benden mektup bekliyorlarmış.

M.Sülün Erzurum’un Horasan Nahiyesinde öğretmenlik  yaptığı muhitten ve mektepten şikayet ediyor. Bana tavsiyelerde bulunuyor.
Müteessir oldum doğrusu. Mektubu tam kırk gün yolda eğlenmiş. Arkadaşımın mektubu bize adeta bir tecrübe mahiyetinde…

Bundan daha iyi muhitler ve köyleri hayalimizde yaşatıp, türlü hayallere kapılmayalım. Allah bakalım bizi nereye kısmet edecek.

Bu akşam mütelaasında hiç derse çalışmak istemiyorum. Sıra arkadaşım Manisalı Hulisi Kavruklar ile istikbaldeki hayatımız hakkında konuşuyoruz. Yarın Sosyoloji, Coğrafya, Tarih, Müzik, İş Dersleri var.

(21.İkinciteşrin.1941)
Balıkesir- Bugün okul doktoru sıhhat cüzdanlarımızı doldurdu.
Boyum : 1.70 ; Ağırlık :64 Kg. Göğüs : 8 geldi…
Bundan sonra sıhhatime mümkün olduğu kadar dikkat ve itina edeceğim. Birinci sınıfta Mart ayında boyum 1.70; Ağırlığım 70 Kg geliyordu.

“Sağlam kafa, sağlam vücutta bulunur.” Tabii, herhalde çok doğrudur.
 (15.Kasım.1941: Almanlar Moskova’ya yaklaşıyorlar. 18.Kasım.Afrika’daki İngiliz birlikleri Tobruk’a giriyorlar.)

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..