Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ekim '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıra defteri. 59 : Balıkesir Öğretmen okulu'ndaki son kış..

Bir muallimin hatıra defteri. 59 : Balıkesir Öğretmen okulu'ndaki son kış..
 

(!940’lı yıllarda da Öğretmen Adayları son sınıfta staja gidiyorlar ama onlar staja “Tatbikat” diyorlar. Adayımız böyle bir uygulama için hazırlık yapıyor. Öğretmen adayımızın ve genelde bütün arkadaşlarının Edebiyat’la yakından ilgilendiklerini, şiir yazdıklarını, defter tuttuklarını görüyoruz. Artık senenin sonu yaklaşıyor, aylardan Kasım ve dışarıda kar yağıyor. Gencimiz ilk kez bir kaloriferli binada eğitim görüyor ve gelecek yıl İnşallah öğretmen olursa, gittiği yerde yakacak odun bulup bulamıyacağını düşünüyor. Ayrıca ailesinin bu kışı nasıl çıkaracağı konusunda endişeli.

(23.İkinciteşrin (Kasım).1941)
Balıkesir- Bugün Pazar olduğu için öğleye kadar çarşıya çıkmadım. Öğleden sonra dışarı gezmeye çıktım. Yarın tatbikata gideceğimiz için dün elbisemi ütüledim. Bugünde  vazifeleri yaptım. Ayni zamanda ablama ve M.Sülün’e mektup yazdım.

Akşam hiçbir şeye çalışamadım. Yalnız Faris’ten  Seçme Şiirler alıp yazdım. Hulusi yanımda…

(24.İkinci teşrin.1941)
Balıkesir- Maalesef usul öğretmenimiz rahatsız olduğu için bugün tatbikata gidemedik. O kadar ümitlerimiz boşa gitti ve diğer şubedeki arkadaşlarımıza da mahçup olduk. Öğretmenimiz üç saat ders verdi. Bir saatte 3.A’nın Musiki Dersi tatbikatına girdik. Müzik öğretmenimiz Kadri Bey çocuklara “Annemi çok severim, Babamı da o kadar” şarkısını öğretti. Hoşumuza gitti.

(27.İkinci teşrin.1941)
Balıkesir- Sabah mütelâasında Zeki’nin işaretiyle pencereden dışarıya baktığımızda kar yağmakta olduğunu ve her tarafın karla örtüldüğünü gördük.

Zil çalınca yemek haneye indik. Sofrada arkadaşlarımızdan Faris, A.Akman, Hasan Gülez, Sabahattin, Kemal kar hakkında ve gelecek sene hangi köyde bulunacağımızı konuştuk. Ben “gittiğimiz yerde bol bol  odun bulunsa bari,” dedim. Hakikaten acaba önümüzdeki sene şu tarihte nerede bulunacağız. O zaman meslek hayatımızda hep bugünleri hatırlayacağız. Burada kaloriferler olduğu halde bazen canımızın sıkıldığı anlar oluyor. Dün usul öğretmenimiz iki saat hep müzakere yaptı. Bereket bana piyango vurmadı.

Dün akşam üzeri şehre , dışarı çıkıp M.Sülün’e mektup attım. Hava pek soğuktu. Acaba annem ve Bandırmadakiler ne yapıyorlar?

Bugün biz mütelaadayken samimi arkadaşım Fikret Erdil Soğucak’tan buraya gelmiş ve beni aramış. Görüşemediğimize müteessirim.

Dışarıda kar ve fırtına devam ediyor. Galip’le yukarı kattaki koridorda dolaşırken ailevi vaziyetlerden görüştük. Annem ve ablamla Efendi Ağabeyim için merak ediyorum. Pencereden dışarıdaki manzarayı seyrederken onları hatırlıyorum. Allahım onları sen koru…

(29.Son teşrin. 1941)
 Balıkesir- Yerde kar var. Şiddetli soğuk hüküm sürüyor. Öğleden sonra Ahmet Hilmi ağabeyimlere gittim. Yenge ile oturup, uzun uzun anlattık. Yanımızda çocuklar da bulunuyordu. Oradan ayrıldıktan sonra ,saat 5’de mektebe geldim. Elbiselerimi değiştirdim. Sınıfa indim. Şimdi bu defteri aldım, işte bunları kaydettim. Yarın Pazar. Faris şiir yazıyor. A.Akman kitap okuyor…

(30. Son teşrin. 1941)
Balıkesir- Öğleden sonra saat 3’e kadar mektepden dışarı çıkmadım. Çünkü dışarıda hiçbir işim yoktu ve aynı zamanda hava pek soğuktu. Öğleden sonra yatakhanede  Akman’la yattık. 3’de çarşıya çıktık. Çarşıda gezerken bugün Kayserili Fikret Erdil’e tesadüf ettik. Sonra ben arkadaşlarımdan müsaade isteyerek Fikret’le istasyona giderek onun eşyalarını arabaya yerleştirdik.

(1.İlk kanun (Aralık).1941)
Balıkesir- Bugün ilk defa olarak tatbikat için Ali Şuuri İlkokulu’na gittik. Ben, Faris, Hasan, Akman,Kemal biz III.B  sınıfına düştük. Müşahade gezileri varmış. II.A ile birlikte iki sınıf talebemizle Çamlık Tepesine giderek şehrin umumi manzarasını ve cihetleri çocuklara müşahade ettirdik. İkinci dersin nihayetinde okula döndük. Öğretmenleri müşahade gezisi etrafında görüşme yaptı. Bundan sonraki Resim İş dersinde de çocuklar Resim yaptılar.

Son Jimnastik dersinde beş arkadaş çocuklara muhtelif beden hareketleri yaptırdıktan sonra oyun oynattık.

Jimnastik Dersi acemiliğimize rağmen hoş geçti. Bittabi, biz bunun öğretim usulünü görmedik. Bildiklerimizi tatbik ettik..

( II.Dünya Savaşı devam ediyor. Alman orduları Moskova’ya doğru ilerliyorlar. 26.Ekim.1941. Masha Bruskina adlı bir kadın Casus suçlamasıyla Akmanlar tarafından asılarak öldürülüyor. 13:Ekim.1941. Ark Royal adlı bir İngiliz Uçak Gemisi  Cebeltarık’da batırıldı. 1.Aralık.1941. Japon İmparatoru Hirahito Amerika’ya hücum için emir verdi.) 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..