Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıra defteri.66 : İki gündür yemekler iyi. Zira müfettiş var.

Bir muallimin hatıra defteri.66 : İki gündür yemekler iyi. Zira müfettiş var.
 

(Kar kış devam ediyor. En büyük mutluluk kartopu oynamak. Artık uygulama başladı; okullara gidip, muallim adayı olarak derse giriyorlar. Ekmek yine pahalılaştı. Ayakkabılar su alıyor . Ve hafif bir zelzele…)

29. İkinci kanun(Ocak).1942.Perşembe
Kardeşlik Kolu’nun verdiği konferansı dinledik.
Akşam üzeri kar yağmaya başladı. Ünite planı hazırlıyoruz.
Pazartesi vücudumuz ve önemli organlarımızı öğreteceğiz.

30. İkinci kanun(Ocak).1942.Cuma
Bu gece bir karış kadar kar yağdığını sabahleyin pencereden gördük. Öğle teneffüsünde Mektebin önünde erkek ve bayan arkadaşlarla kar topu oynadık. Sınıfta iki poz fotoğraf çektirdik.

31. İkinci kanun(Ocak).1942. Cumartesi
İki gündür yemekler çok iyi çıkıyor. Zira müfettiş var. Şeref’le çarşıya gidip geldik. Karlar eriyor. Duşa girdik. Plan hazırladım; derse çalışıyorum. Bandırma’dan mektup vs. gelmediğinden merak ediyorum.

1. Şubat. 1942 .Pazar
Havalar güzelleşti. Akşama kadar mektepte kaldım. Yalnız bir saat içinde çarşıya gidip geldim. Hayat pahalı. Ekmek 750 Gr. 12 Krş. Kesme şeker 114 Krş. üzüm 50, incir 40, leblebi 60, helva 80 Krş’a çıktı.

2. Şubat. 1942. Pazartesi
Tatbikata gittik. Sekiz gruptan birer arkadaş ders verdi.
Bizim gruptan 677 Hasan Gülez ders verdi. Ben de tenkidçisiydim.
Her taraf yaş. Ayakkabı su alıyor. Bandırma’ya haber gönderdim.

3.Şubat. 1942. Salı
Hava iyileşti. Karlar eriyor.
Zıraat’tan yazılı imtihan olduk. Öğle teneffüsünde Galip, Rifat, üçümüz Mektebin önünde gezdik. Ablamlardan haber alamadığım için canım sıkılıyor.

4. Şubat. 1942 Çarşamba
Yeniden kar yağmaya başladı. Havanın soğuk olmasına rağmen Galip’le akşamüzeri çarşıya çıktık. Lokanta ve tatlıcıya giderek mükemmel bir kahvaltı yaptık. İkimiz de ruhi buhran içindeyiz.

5. Şubat. 1942. Perşembe
Hava kapalı. Bugün bir meseleden dolayı bütün sınıf, direktörden laf işittik. Bu yüzden pek çok müteessir olduk. Yarın meselenin iç yüzünü Müdüre anlatacağız. Bugün hafif bir zelzele oldu.

6. Şubat. 1942. Cuma
Hava nispeten iyi geçti. Bugün tarih dersinde tatbikatın yapılması için Müdür bey’den rica edildi. Ablamlara güceniyorm. Çünkü beni arayıp sormuyorlar.

7. Şubat. 1942 . Cumartesi
Hava bugün çok güzel. Usul öğretmenimiz müzakere yaptı. Çok şükür piyango bize vurmadı. Öğleden sonra Hüsamettin ile çarşıya çıktık. Akşamüzeri ütü  yaptım. A.Akman’la önümüzdeki yolda gezdik.
 8.Şubat. 1942. Pazar
Hava pek güzel oldu. Öğleden evvel ufak bir gezinti yaptık. Öğleden sonra da arkadaşım Fikret’lere gittik. Akşamüzeri Balıkesir-Bandırma maçını seyrettikten sonra Parkta gezdik. Bugün bahar havası vardı.

9.Şubat. 1942. Pazartesi
Tatbikata gittik. Mithatpaşa 3.A ya, Resim-İş . Hacı İlbey’e  ,1.A sınıfında Aritmetik dersi verdim.
Ablam 2 Lira harçlık göndermiş. Akşamüzeri paraları alarak Galip’le gezdik.Yine zelzele oldu ,4.38’de.

10. Şubat. 1942 . Salı
Bugün yine hava çok güzeldi. Akşamüzeri duşa girdik. İdare bazı arkadaşlara elbise ve ayakkabı yazdı. Fakat maalesef bana bir şey düşmedi. Bu yıl istifade edemiyoruz.

11. Şubat. 1942 . Çarşamba
Bu gece ve gündüz hep yağmur yağdı. Akşamüzeri hava biraz açıldı. Çarşıya çıkmadım. Mektepte kalarak çoraplarımla mendilleri yıkadım. Bandırma’ya kart yolladım. Annemle, ablamı ve ağabeyimi özledim.

12.Şubat. 1942 . Perşembe
Hava nispeten iyi. Askerlik dersini dışarıda talimle geçirdik. Saat 4’de Kardeşlik Kolu’nun konferansını dinledik. Çamaşır mes’ulü olduğumuzdan  akşam üzeri bahçeye çıkamadım. Müzikçi dersinden sıkıştırıyor…

13. Şubat. 1942. Cuma
Bugün hava yağmurlu. İlk defa olarak Sosyolojiye kalktım. Pazartesi günü Tatbikat’tan bizim grup okuma dersi verecek.
Karnım pek acıktı. Bakkalda ekmek de yok. Akşama fasulye ile patates var.

(Dışarıda II.Dünya Savaşı devam ediyor.30.Ocak.1942 : Rommel Bingazi’yi girdi. 8.Şubat.1942 : Japonya, Singapur’un kuzeyine  asker çıkardı. 15.Şubat.1942:General Arthur Percival Singapur’u Japonlara teslim etti. )

   

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..