Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıraları . 73 : Bugün idareden birer çift çorapla birer kravat verdiler

Bir muallimin hatıraları . 73 : Bugün idareden birer çift çorapla birer kravat verdiler
 

 (1.Mayıs Bahar Bayramı izci olarak dağlarda, tepelerde gezerek kutluyorlar. Arkadaşı Mansur adayımızı ekmek karnesi buldu diye çok seviniyor.Bir arkadaşları hastanede uzun süredir kalmaktadır , onu ziyaret ediyorlar. Bu arkadaşları daha sonra İstanbul’da irce hastalıktan ölecektir. 50. Krş. maaş alacağım diye çok sevinçli …)

1.Mayıs.1942 . Cuma

Bugün izci kıyafetlerimizle geziye gittik. Sabah 9’da mektepten çıkarak Zıraat Bahçesi’ne oradan  Topçu Kışlasının arkasından tepeciğe vardık. İki buçuk saat Tepecik’te kalıp yemeklerimizi yedik. A.Akman’la askerlerden ekmek, satın alarak iyice doyduk. Saat : 14’de Tepecik’ten hareket ederek ovayı geçip, Halakça köyüne uğrayarak Balıkesir şehrinin içinden geçerek , saat 4’de  mektebe döndük. Böylece , 1 Mayıs Bahar Bayramını neşe içinde geçirdik.

2.Mayıs.1942 . Cumartesi

Hava iyi. Sabahleyin çarşıda Mansur’la buluştuk. Sonra beni evlerine götürdü. Kahvaltı yaptık, hem de muhabbet ettik. Ondan bir ekmek karnesi bulması için rica etmiştim. Biraz gezip ayrılarak mektebe döndüm. Dün efendi ağabeylerimden 2 TL’lık bir karne de geldi. Bu gün de mektup çıktı. Benim yolladığım mektubu alamamışlar. Ben mektebe geldikten 30 dak. Sonra Mansur, hemen bana tesadüf bir ağır işçi karnesi bulup getirmiş. Şimdi A.Akman’la alıyoruz.

3.Mayıs.1942.  Pazar

Hava iyice geçti . Öyle yemeğinden sonra yatakhanelerde istirahat ettik. Hastaneye giderek uzun bir zamandan beri hasta yatan arkadaşımız Hüseyin Yıldırım’ı ziyaret ettim. Bazı kimseler yemekleri ile kıra gittiler. Tatilimiz bitti. Mansur’un temin ettiği karne ile rahat ediyoruz. Ablamgilde ayrıca karne ile harçlık göndermişler. Geri  yollayacağım . Usul’den bir sürü not var.

4.Mayıs.1942 .  Pazartesi

Bugün Usul’den nazariyat yaptık. Hava biraz kapalı . Öğle yemeğinden sonra Postaneye giderek, gelen havaleyi aldım. Bu gece biraz uykusuz kaldığımdan başım ağrıyor. Bir çok Usul notu var ; onları çekmekle uğraşıyorum. Çok şükür Mansur’un sayesinde ekmek sıkıntısı çekmiyoruz.

5. Mayıs. 1942  . Salı

Hava rüzgarlıydı. Bugün idareden birer çift çorapla birer kravat verdiler. Ayrıca bizim sınıftan dört kişiye de elbise verecekler. Mütalaalarda idareden vereceği eşyalar üzerinde münakaşadan dolayı ders çalışamadık. Bu sene son sınıfta çok üzülüyoruz.  Kolay zannediyordum , fakat şimdi mezun olamayacağım diye korkuyorum. Hayırlısı Allahtan.

6.Mayıs.1942  . Çarşamba

Hava rüzgarlı. 11.Mayıs’ta Tatbikat imtihanlarımız başlıyor. 15.Mayıs’ta bitecek. Bugün sınıfta kura çekilerek , imtihan günlerimiz tesbit edildi. Bana 14 Mayıs Perşembe çıktı. Şimdi ikinci bur kurayı imtihanlardan bir gün önce çekerek sınıflarımızı ve mevzuları ve dersi öğreneceğiz. Saat: 15.30 birazdan şehre çıkacağız.

7.Mayıs.1942 .Perşembe

Öğle yemeğinden sonra A.Akman’la çarşıya gittik. Fırından ekmek alıp helacıya girdik ve karnımızı doyurduk. Bugün de idareden birer iç fanilası verdiler. Gömlek almak için de üçer TL verecekler. Bordroları imzaladık. 50 Krş.da maaş alacağım. Sıkıntılı anımda bu para imdadıma yetişti.

8.Mayıs.1942 .Cuma

Gava güzeldi. Akşamüzeri 19.Mayıs provası yaptık. Ekmeklerin tartısında yine değişiklik yapıldı. Yarından itibaren 1 gün  300  Gr., bir gün 150 Gr ekmek yiyecekmişiz. Sosyoloji’den müzakereye kalktım. Geceleri yine uykusuz kalıyorum. Bu sene hocalar çok sıkıyorlar. Öyleki mezun olamayacağız diye korkuyoruz.

9.Mayıs.1942 . Cumartesi

9.Mayıs benim hayatımda bir dönüm noktasıdır. Geçen yıl tam bu gün Kimya imtihanından çıkarak sınıfı geçtiğimi öğrendim. Geçen yıl çok üzülmüştüm; pek korkuyordum. Bandırma’dan 1.5 TL.’lık havale geldi. Ablamgil harçlığı tekrar gönderiyorlar. Akşam Şeref, Akman birlekte şehre bir gezinti yaptık.

10.Mayıs.1942 . Pazar

Hava güzel. Bütün halk mesire yerlerine Hıdrellez yapmaya gittiler. Öğleden sonra hastanede bir aydan fazla yatan hasta arkadaşımız Hüseyin Yıldırım’ı ziyarete gittik. Babası da geldi. Hemşehrim , S.Ok , Salim Savcı ile gezdik. Eve mektup yazmaktan vazgeçtim.

11.Mayıs.1942  . Pazartesi

Hava açık  ve çok sıcak. Tatbikat imtihanlarımız başladı. Arkadaşların bir kısmı. Tatbikat imtihanı oldular. Postaneye giderek Bandırma’dan gelen parayı aldım. Sağolsunlar. Derslere çalışamıyoruz, hava sıcak. Hüseyin Hastaneden Revire geldi. Bugün de 19 Mayıs provası var.

12.Mayıs.1942  . Salı

Hava sıcak geçti. Mahsuller yağmur yağmasını bekliyor. Vaziyet çok tehlikeli. İnşallah yakında yağmur yağar da, hepimizin yüzü güler. Tatbikat imtihanları devam etmekte. Öğle üzeri bizim Salim Savcı ile mektebin önünde ağaçların altında oturup, konuşurken, yoldan geçen Gönen’li Recep’le görüştük. Dün gece elektrikler yanmadı. Bu birkaç gün devam edecekmiş.
(Savaşın civcivli günleri . 1.Mayıs.1942: Rommel yeni hücumlar için hazırlıklar yapıyor. Japon Komutanı emrindeki 15. Ordu , Shojiro Lida  Mandalay ve Monywa adalarını alıyor.
4 Mayıs.1942: Pasifik Cephesi’nde uçak gemileri arasında ilk çatışma. Japon Shoho ve Amerikan Lexinton uçak gemileri battı. 5.Mayıs.1942: İngiliz kenti Exeter, Alman hava kuvvetleri tarafından bombalandı. 6.Mayıs.1942 : Japonlarla Amerikalılar arasında Coral Denizi Savaşı başladı.)

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..