Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir Muallimin Hatıraları. 62 : Evden bir haber gelmiyor….

Bir Muallimin Hatıraları. 62 : Evden bir haber gelmiyor….
 

 19. Birinci Kanun(Aralık).1941

(Bugün canım pek sıkılıyor. Bandırma'dan, ablamlardan  da bir haber alamadım. Bazı imtihanlarımın da aynasız geçmesi beni son derece üzüyor. Yarın Cebir- Kozmografya imtihanı var. Fakat kafada bir şey yok…)

Balıkesir. İmtihanlarımız devam ediyor. Bugün samimi arkadaşım İsmail Sungur’dan mektup aldım.

Şimdi Kuleli Askeri Lisesini bitirerek Harp Okulu’na geçmiş. Amasya’da stajyer. Hemen hemen bir seneden beri mektuplaşamıyorduk. Bundan dolayı sevinç duymaktayım. Galip’in pederi Aziz Bey amcam’dan da mektup geldi. Yalnız evden bir haber gelmiyor.

20.Birinci Kanun.1941
 Balıkesir. Bugün Tarım imtihanından çıktıktan sonra bahçede arkadaşlarla voleybol oynadık. Bilahare mektuplar dağıtıldı. Bu arada bana da İstanbul’da olan Nigar Hanım teyzemlerden bir mektup geldi. Bundan dolayı memnun oldum. 1934-36 yılları arasında Ankara- Zonguldak demiryolu inşaatı kısımlarında onlarla tanışmıştık. Üç dört sene bir arada yakın bir akraba gibi düşüp kalktık. Şimdi o hatıralar yüreğimde tazelendi. Sonra arkadaşlarımızdan P.T.T, Müdürü Hıfzı Bey’in kızı Melahat sizlere ömür vefat etmiş. Kızcağıza çok yazık. Dünyasına doyamadan gitti.

Yarından sonra usul imtihanımız var. Bundan dolayı çarşıya çıkmayacağım. Bir hafta sonra da tatilimiz var.

24.Birinci Kanun.1941
 Balıkesir. Bugün tarihten imtihan olduk. Sorular nispeten kolay olduğu halde ümit ettiğim kadar Muaffak olamadım. Kırık gelecek diye çok korkuyorum. Çünkü bundan evvel geçen pedagoji tarihi, Edebiyat imtihanları da aynasız geçti. Yarın Cebir var. Bundan dolayı bugün çok bedbinim , kara kara düşünüyorum. Bugün hava çok soğuk hiç dışarı çıkmadım. Kar havası var. Zaten dün gece etraf dağlara kar yağmış.

Bugün canım pek sıkılıyor. Bandırmadan, ablamlardan  da bir haber alamadım.Bazı imtihanlarımın da aynasız geçmesi beni son derece üzüyor. Yarın Cebir- Kozmografya imtihanı var. Fakat kafada bir şey yok. Şu Cebirden’de usandım. İmtihanlar üç gün sonra bitiyor. O kadar çalışıp üzüldüğümüz halde, yine kırık gelecek. Hayırlısı artık.

Bayram ve yılbaşı tatili dolayısıyla bazı arkadaşlar memleketlerine gidecekler. Ben gitmek istemiyorum. Çünkü şimdi yine ağabeyimlere epey masraf açmış olacağım. O harçlığı burada sarfetsem daha iyi olacak. Fakat yine de belli olmaz. Bu da bir hatıra işte.

26.Birinci Kanun. 1941.
 Balıkesir. Bugün Coğrafya imtihanından çıktık. Yarın askerlik imtihanına gireceğiz. Böylece birinci yazılı imtihanlarımız  bitmiş olacak.  Tahminime göre garanti olarak iki dersten , Pedagoji Tarihi ve Cebir’den muaffak olamadım. Diğer üç ders şüpheli. Bundan dolayı insan heyecan duyuyor. Geçen yıl  X. Sınıfta Birinci Karne’de tam yedi kırıkla karşılaşmıştım. Bu sene bakalım kaç kırıkla karşılaşacağım? İnsan tahmininde yanılıyor. Çünkü baltayı daima kendimizden yana yontuyoruz.  Netice artık taa… karne notları okununca belli olacak.

Diğer sınıflardan bazı arkadaşlar memleketlerine gittiler. Ekseriyet yarından sonra hareket edecek. Ben de gitmek istiyorum. Fakat gidersem ablamgile masraf  açmış olacağım. Bunun için hep vaz geçiyorum. Sonra bu hafta başında kart yazarak ablamgile geleyim mi gelmeyeyim mi , diye  sordum. Bak onlar da cevap vermediler. Her halde gelmemi münasip görmüyorlar. Bu mesele yine belli olmaz. Aklım hükmederse hemen pılıyı pırtıyı toplar kalkıveririm. Galip’de Pazar günü Çerkeş’e gidecek. Yağmur da yağıyor. Dışarıda gezilecek hava yok. Biraz da rahatsızım.

(19.Aralık.1941:Adolf Hitler Heinrich van Brauchitsch’i  Alman orduları baş komutanı olarak atadı.22.Aralık.1941: Japon ordusu Filipinler’in başkenti Manila’ya girdi. 25.Aralık.1941: Japon ordusu Hong Kong’u sardı, 12 bin kayıp var…Savaş devam ediyor)

  

19. Birinci Kanun (Aralık).1941

(Bugün canım pek sıkılıyor. Bandırma'dan, ablamlardan  da bir haber alamadım. Bazı imtihanlarımın da aynasız geçmesi beni son derece üzüyor. Yarın Cebir- Kozmografya imtihanı var. Fakat kafada bir şey yok…)

Balıkesir. İmtihanlarımız devam ediyor. Bugün samimi arkadaşım İsmail Sungur’dan mektup aldım.

Şimdi Kuleli Askeri Lisesini bitirerek Harp Okulu’na geçmiş. Amasya’da stajyer. Hemen hemen bir seneden beri mektuplaşamıyorduk. Bundan dolayı sevinç duymaktayım. Galip’in pederi Aziz Bey amcam’dan da mektup geldi. Yalnız evden bir haber gelmiyor.

20.Birinci Kanun.1941

Balıkesir. Bugün Tarım imtihanından çıktıktan sonra bahçede arkadaşlarla voleybol oynadık. Bilahare mektuplar dağıtıldı. Bu arada bana da İstanbul’da olan Nigar Hanım teyzemlerden bir mektup geldi. Bundan dolayı memnun oldum. 1934-36 yılları arasında Ankara- Zonguldak demiryolu inşaatı kısımlarında onlarla tanışmıştık. Üç dört sene bir arada yakın bir akraba gibi düşüp kalktık. Şimdi o hatıralar yüreğimde tazelendi. Sonra arkadaşlarımızdan P.T.T, Müdürü Hıfzı Bey’in kızı Melahat sizlere ömür vefat etmiş. Kızcağıza çok yazık. Dünyasına doyamadan gitti.

Yarından sonra usul imtihanımız var. Bundan dolayı çarşıya çıkmayacağım. Bir hafta sonra da tatilimiz var.

24.Birinci Kanun.1941

Balıkesir. Bugün tarihten imtihan olduk. Sorular nispeten kolay olduğu halde ümit ettiğim kadar Muaffak olamadım. Kırık gelecek diye çok korkuyorum. Çünkü bundan evvel geçen pedagoji tarihi, Edebiyat imtihanları da aynasız geçti. Yarın Cebir var. Bundan dolayı bugün çok bedbinim , kara kara düşünüyorum. Bugün hava çok soğuk hiç dışarı çıkmadım. Kar havası var. Zaten dün gece etraf dağlara kar yağmış.

Bugün canım pek sıkılıyor. Bandırma dan, ablamlardan da bir haber alamadım. Bazı imtihanlarımın da aynasız geçmesi beni son derece üzüyor. Yarın Cebir- Kozmografya imtihanı var. Fakat kafada bir şey yok. Şu Cebirden’de usandım. İmtihanlar üç gün sonra bitiyor. O kadar çalışıp üzüldüğümüz halde, yine kırık gelecek. Hayırlısı artık.

Bayram ve yılbaşı tatili dolayısıyla bazı arkadaşlar memleketlerine gidecekler. Ben gitmek istemiyorum. Çünkü şimdi yine ağabeyimlere epey masraf açmış olacağım. O harçlığı burada sarfetsem daha iyi olacak. Fakat yine de belli olmaz. Bu da bir hatıra işte.

26.Birinci Kanun. 1941.

Balıkesir. Bugün Coğrafya imtihanından çıktık. Yarın askerlik imtihanına gireceğiz. Böylece birinci yazılı imtihanlarımız  bitmiş olacak. Tahminime göre garanti olarak iki dersten , Pedagoji Tarihi ve Cebir’den muaffak olamadım. Diğer üç ders şüpheli. Bundan dolayı insan heyecan duyuyor. Geçen yıl  X. Sınıfta Birinci Karne’de tam yedi kırıkla karşılaşmıştım. Bu sene bakalım kaç kırıkla karşılaşacağım? İnsan tahmininde yanılıyor. Çünkü baltayı daima kendimizden yana yontuyoruz.  Netice artık taa… karne notları okununca belli olacak.

Diğer sınıflardan bazı arkadaşlar memleketlerine gittiler. Ekseriyet yarından sonra hareket edecek. Ben de gitmek istiyorum. Fakat gidersem ablamgile masraf  açmış olacağım. Bunun için hep vaz geçiyorum. Sonra bu hafta başında kart yazarak ablamgile geleyim mi gelmeyeyim mi , diye  sordum. Bak onlar da cevap vermediler. Her halde gelmemi münasip görmüyorlar. Bu mesele yine belli olmaz. Aklım hükmederse hemen pılıyı pırtıyı toplar kalkıveririm. Galip’de Pazar günü Çerkeş’e gidecek. Yağmur da yağıyor. Dışarıda gezilecek hava yok. Biraz da rahatsızım.

(19.Aralık.1941:Adolf Hitler Heinrich van Brauchitsch’i  Alman orduları baş komutanı olarak atadı.22.Aralık.1941: Japon ordusu Filipinler’in başkenti Manila’ya girdi. 25.Aralık.1941: Japon ordusu Hong Kong’u sardı, 12 bin kayıp var…Savaş devam ediyor)

  

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..