Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıraları. 75 : 22. Haziran’da Askeri Kamp başlayacak

Bir muallimin hatıraları. 75 :  22. Haziran’da Askeri Kamp başlayacak
 

(Artık son sınıfın son sınavlarına giriyorlar. Ondan sonra notlar idareye verilip bu iş bitecek. Ama ne olacak, diye müthiş merak ediyor. Bir buçuk ay sonra duşa girebiliyorum, diye seviniyor. Sonunda doğrudan sınıfı geçtiği anlaşılıyor. Tabii çok büyük sevinç kaynağı. Artık gerçek bir öğretmen adayı.)
 
 25. Mayıs.1942. Pazartesi
Son olarak arkadaşlar Jimnastiğin tedrisini verdiler. Diğer zamanlarda hayati meseleler üzerinde hocamız Celal Bey’le görüştük. Mütalaada da Edebiyat’tan yazılı imtihan olduk. Yarın zannedersem notlar idareye verilecek. Müzikçi kaldırdı. Tarih’ten müzakere olmadım. Bakalım netice nereye varacak.

26. Mayıs. 1942. Salı
Dünkü Edebiyat imtihanımızın neticesi belli oldu. 6 almışım. Bundan sınıfı geçmişim. İdareden 3’er TL.sı para verdiler. Tarih imtihanımız yine yarına kaldı. Hocaların ekserisi idareye notları verdiler. Ablamgil için ve annem için çok merak ediyorum.

27.Mayıs. 1942 . Çarşamba
Bugün Direktörümüz ve Tarih öğretmenimiz Nuri Ormancı Tarih’e kaldırdı.  Sekiz kişiydik. Netice iyi. Tabiyeci müzakere yaptı. Akşamüzeri A.Akman ile şehri gezmeye çıktık. Uyku uyuyamıyorum. Merak ediyorum.

28.Mayıs.1942. Perşembe
Bugün Müzik ve Edebiyat derslerimiz sona erdi. 22.Haziran’da Kampın başlayacağını Askerlik  Muallimi söyledi. Duş var. Belki bir buçuk aydır duşa giremiyorduk. Çünkü cereyan yoktu. Dün mektup yazdım.

29.Mayıs.1942. Cuma
Bugün 1941/1942 Ders Yılımız bitti. Üçüncü saatte Tarih Dersi’nde Direktörümüz Nuri Ormancı hayati meseleler üzerinde nasihatlar verdi. Emirhan Bey rasat istasyonuna götürdü. Bir ara para çantam kayboldu ama bulundu. Çok sevindim. Fakat üzülmüştüm. S.Savcı, A.Akman, gezdik.

30.Mayıs.1942. Cumartesi
Bugün saat:14.10’da neticeler belli oldu. Korktuğum Matematiği Muallimler Meclisi kurtarmış ve Sözlü’ye kalmamışım.
Şimdi üç dersten mecburi sözlüler var hayırlısı artık. Bugün mutlu günüm.

31.Mayıs.1942. Pazar
Hava sıcak. Öğleye kadar Salim’le gezdik. Öğleden sonra yemeği yiyip, Ahmet Hilme ağabeyimlerle görüşmeye gittim. Bir buçuk saat kaldıktan sonra okula döndüm. Pedagoji Tarihi’ne daha iyice çalışamadım.  Artık hiç dışarı çıkmayacağım. Şerefle mektup yazıp gönderdim. Uyku tutmuyor.

1.Haziran.1942.Pazartesi
Saat 17.30 – 20.00 arasında son sınıf talebeleri olan bizler; veda çayı verdik. Çayda vali komutan; öğretmen ve arkadaşlarımızla bir çok misafirler bulundular. Çay oldukça neşeli geçti. Direktör Ormancı, Vali B.Recai Güreli  mezunlara hitapta bulundular.A.İnan, R.Erdem, Nihat, Nesibe, Nevzat, Semiha bir masadaydık. Önümüzdeki imtihanlarda da muvaffak olursak, ayrılacağız. İnşallah…

2.Haziran.1942.  Salı
Bugün arkadaşlarla Atatürk Parkı’nda akşama kadar Pedagoji Tarihi’ne çalıştık. Rüzgar var. Biraz da uyuduk. Akşamüzeri  S.Savcı ile mektebin önünde oturup konuştuk. Bandırma’dan bir haber yok. Bakalım imtihanlarda ne yapacağız.

3.Haziran.1942. Çarşamba
Bugün akşamüzeri çarşıya çıktım. Diğer vakitlerde de çalıştık. Geceleri uyuyamıyoruz. Hele bu gece vücudumun bazı kısımları ile kollarım ve ensem kabardı. Hastalıktan korkuyorum. Traş oldum. Yarın 3.A Pedagoji Tarihinden imtihana girecekler.

4. Haziran.1942. Perşembe

Faris, A.Akman, Abdullah yine Atatürk Parkı’na giderek derslere çalıştık. Faris’le orada hem de dut yedik. Bugün bütün sınıfların sözlü imtihanları başladı. Annemden mektup aldım. Merak ettiğini bildiriyor. Heyecandayız.

5.Haziran.1942. Cuma
Pedagoji Tarihi’nden saat tam: 13.15’de imtihan oldum. John Dewey, Sokrat, H.Spencer,  sualleri çıktı. İkisine cevap verdim. İyi geçti. İmtihanda  Ziya Bey, Celal, Cevdet Beyler vardı. Müdür de gelmişti. Faris’de beni dinledi. Anneme mektup yazacağım.

(Savaş dışarıda devam ediyor.26.Mayıs.1942: Rommel , İngilizlerin Gazzala Hattına saldırı başlattı. 27.Mayıs.1942:   Çekoslavakya’da Reinhard Heydrick  milli güçler tarafından vuruldu. 30.Mayıs.1942: Arthur Haris , başta Cologne olmak üzere bütün Alman şehirlerini harabeye çevirecek hava harekatı emrini verdi. 3.Haziran.1942: Pasifik Cephesinde Midway Savaşı başladı. 5.Haziran.1942: Alman Birlikleri Sivotopol’u kuşattı.)

   

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..