Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıraları D4S7: Hastalığım tropikal sıtmaymış…

Bir muallimin hatıraları D4S7: Hastalığım tropikal sıtmaymış…
 

(Tekrarlayan bir hastalığı var. Beş gün  revirde kalıyor. Bu hafta bir çok mektup alıyor, seviniyor. Annesine 5 TL. para gönderiyor, rahatlıyor. Bu arada Askerlik biter bitmez evlenmeyi düşünüyor. Bu arada Temmuz’un bunaltıcı sıcakları bastırıyor. Erzurum’dan Teçhizat Bedeli’nin ve elbiselik kumaşın verilince gönderileceği bildiriliyor. )

28.Haziran.1943
Ankara . bugün öğle üzeri yine hastalandım. Dördüncü ders nihayetinde birdenbire bir titremek ve üşümek geldi. Hemen revire koştum. Hararet 39 dereceydi. Beni yatırdılar. Akşam ateşim ancak 38.7’ye düştü. Hastalığım “Tropikal sıtma”ymış.

Bugün akşamüzeri 210 Recep, annemden ve İspir’deki İbrahim’den gelen mektupları getirdi. Okudum ve tetkik ettim.

Yeğane arkadaşım Ahmet Akman, Allah razı olsun, her üç övün yanıma gelip hatırımı soruyor ve dileklerimi yerine getiriyor. Revir çok sıcak, kendi ateşimden de fazla. Ağzımın tadı yok. Hararetten yanıyorum. Gecede gözüme uyku girmiyor.

Buranın havasına daha alışamadım.

3.Temmuz.1943
Ankara. Beş gün revirde kaldıktan sonra, çok şükür iyileşerek bugün taburcu oldum. Fakat sıtmanın tesiri olacak dudaklarım kamilen uçukladı. Berber zor güç traş edebildi. İştahım henüz yerinde değil. Cumartesi olduğundan biraz sonra saat :15’de şehre ineceğiz. Arkadaşlar dışarıda spor maksadıyla içtima etmiş bulunuyorlar. Faris de bugün mektup göndermiş aldım. Mektupta kerata şaka yapıyor.

Erzurum’dan Maarif Dairesi’nden  ne teçhizat bedelim ve nede elbiselik kumaşım gelmedi. Merak ediyoruz. Mektup yazacağım. Annem sıkıntıdaymış. Teçhizat gelirse ona da para yollayacağım.

9.Temmuz.1943
Ankara. Bugün Alayca tatbikata gittik. Bizim BL. Öncü vazifesiyle mükellefti.
Sabahtan akşama kadar güzel vakit geçirdik. Fakat iyice de yorulduk.

Anneme 5 TL.para yatırdım. Onu düşünüyorum. Geceleri rüyama giriyor.

Hava Ankara’da diğer yerlere göre serin geçiyor.

17.Temmuz.1943
Ankara. Neden bilmem ki ben çok melankolik tabiatlı, her şeyin kötü tarafını düşünen , bedbin bir insanım.

Bugün yine üzerimde bu hal var. Bu tabiattan vazgeçmek için ne kadar gayret gösteriyorsam da yine muvaffak olamıyorum. Kendim de bu tabiatıma kızıyorum.

Ufacık bir şey beni müteessir ediyor; fena düşüncelere sevk ediyor. Kafam daima  olur olmaz şeylerle meşgul oluyor. Bugün beni bu fena hale düşüren amiller şunlar:

1.Yarından sonra Yedek subay Okulu’nda birinci yazılı ve ameli imtihanlarımız başlıyor.
2.Her zaman olduğu gibi yine Bandırma’daki ablamlardan mektup alamıyorum.
3.Bugün hocanın sorularına biraz noksan cevap vermem canımı sıktı.
4.Gece 23-01 arasında nöbetim olduğu için uykusuz kalışım ve dört saat uykuyla yetinmem.

İşte bunun gibi şeyler. Bundan başka hayatın pembe taraflarını da düşünmüyor değilim.

Mesela, Allahın yardımıyla bu Birinci Teşrin’de subay çıktıktan sonra, işlerimi  yoluna   koyup, bilahare evlenmek.

Fakat kendime bir eş seçmekte pek güç olacak. Artık hayırlısı; bakalım kısmet nereye varacak.

İnşallah ötekiler gibi bu da, bunlar da bir gün gelir geçer.

21.Temmuz.1943
Ankara. Yedek Subay Okulu’ndayım . Üç gün önce birinci imtihanlarımız başladı. Bir hafta sürecek, her gün iki dersten imtihana giriyoruz. Önümüzdeki hafta da ameli olarak piyadecilikten imtihan olacağız.

Bu gece  Saat 23- 01 arası nöbete kalktım. Fakat yatağa yattıktan sonra uyuyamadım, uykum açıldı. Belki dört saat uykusuz kaldım. Bir taraftan da , yatakta tahta kuruları rahatsız ediyor. Temmuzun bunaltıcı sıcakları da bastırdı. Öğleden sonra talime çıktık. Bereket arka çantası aldırılmadı ve talimler de hafifti.

Bugün İspir’e yazdığım istidaların cevabı geldi. Maarif Memuru Habip Tezcan, Teçhizat bedeliyle, elbiselik kumaşın verildiğinde gönderileceğini bildiriyor. Meraktan kurtuldum.

25.Temmuz.1943
Ankara. Dün Yedek Subay Okulu’lumuzun birinci yazılı imtihanları sona erdi. Önümüzdeki hafta da Bölüklerin ayrı ayrı teftişi yapılacak.

Diğer Jimnastik, Temizlik, Tadat, Talim gibi vazife ve işlerden detaylı çalışmaya pek vakit bulamadığımız için çoğumuzun imtihan neticeleri iyi değil. Bu imtihanlarda kopya yapanlar ve mümeyyiz subaylardan müsamaha görenler kazandılar.

Bu Pazar tatilim sade ve durgun geçti.

(Savaş devam ediyor. 4.Temmuz.1943: Doğuda “Kursk” Savaşı başladı. 5.Tem.1943: Kızıl Ordu “Belgorod”u aldı. 6. Tem.1943: Solomon Adalarındaki Japonya Amerika birlikleri arasındaki savaş bitmeden devam ediyor. 7.Tem.1943: Wernher Von Braun V2 roketleri hakkında Hitler’e bilgi verir. 10.Tem. 1943: Avrupa’yı kurtarma faaliyetinin parçası olan “Husky Operasyonu” Sicilya’ya çıkartma yapılarak başladı. 11. Tem.1943: Dominopol’da 490 Polonyalı işkence gördü ve öldürüldü. 12. Tem.1943: Rusya’da Kursk önlerinde Prokhorovka  Tank Savaşı tarihe en büyük tank savaşlarından biri olarak geçti. 19.Tem.1943 : Müttefikler ilk kez Roma’yı bombaladılar. 22.Tem.1943 : Müttefik güçleri Palermo’yu aldılar. 23.Tem.1943: Almanyanın Kiel şehri İngiliz Hava Kuvvetleri tarafından bombalandı.)

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..