Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıraları.69: İdareden 50 krş. maaşımızı aldık…

Bir muallimin hatıraları.69: İdareden 50 krş. maaşımızı aldık…
 

(Artık son sınıf ama günler geçmek bilmiyor; ekonomik sıkıntı bir yandan; özlemler öteki yandan; gencimiz gurbetlikte yanıp kavruluyor. Kolay değil. Ne diyor ,”Bir an önce mektepten mezun olup, hayatımı  kazanmak istiyorum” Bu her şeyi anlatmıyor mu?)

14.Mart.1942 . Cumartesi

Balıkesir’in havası pek mütehavvil. Bugün birden sertleşti. İdareden 50 Krş. maaşlarımızı aldık. Hakkı’lara kadar gidip geldim. Başka, çarşıya çıkmadım. Mektep’te kalarak traş oldum. Çorap ve mendillerimi yıkadım.

15. Mart. 1942. Pazar
Hava biraz iyileşti. Öğleden sonra Bandırma’lı akrabamız A. Hilmi ağabeyimlere gittim. Yemek yedikten sonra, hem radyo dinledik, hem de muhabbet ettik. Oradan ayrılarak, mektebe geldim. İmtihanlar geldi. Çalışılacak bir çok ders var. Fakat çalışmayı canım istemiyor. Bir an önce mektepten mezun olup, hayatımı kazanmayı özeniyorum.

16. Mart. 1942. Pazartesi
Hava açık rüzgar var. Usul’den nazariyat yaptık. Bandırma’dan mektup vs. alamıyorum. Bunun için merak ediyorum. Arkadaşlarla eve haber yolladım. Yakında İkinci Yazılı İmtihanlarımız başlıyor. Bu devrede muvaffak olamayacağım , diye üzülüyorum. İşte elden geldiği kadar her gün derseler çalıştım. Şimdi de birer defa gözden geçiririm. Sıralardaki kitapları tanzim ettik. Sıhhat Vekili gelecek diyorlar.

17. Mart. 1942.  Salı
Hava biraz soğuk ve rüzgarlı geçti. Ziraatı bahçede çalışmakla geçirdik. Saçlarımı kestirerek alabros yaptırdım. Ablamgilden yine mektup çıkmadı. Onlar da artık temelli ihmal ediyorlar. Bunun için onlara kızıyorum.

18. Mart. 1942. Çarşamba
Hava güzel. Akşamüzeri Galip ile çarşıya çıktık. Yarından sonra Cuma günü ikinci yazılı imtihanlarımız başlıyor. Her dersi verildiği vakit az çok çalıştık. Fakat unutuldu şimdi. Bir defa olsun gözden geçirmek lazım. Merak ediyoruz. Acaba nasıl bir netice alacağız.

19. Mart.1942 .Perşembe
II.Yazılı İmtihan Programı :

20 .Cuma        : Pedagoji Tarihi
21. Cumartesi : Sosyoloji
22. Pazar         : …….
23. Pazartesi    :  Tarih
24. Salı            : Edebiyat
25. Çarşamba  : Pedagoji / Beden Eğitimi
26. Perşembe   : Matematik
27. Cuma         : Zıraat / İş
28. Cumartesi  :Hijyen  / Askerlik
29. Pazar          :  ………..
30. Pazartesi     : Usul
31. Salı             :Coğrafya / Resim
Sömestir Tatili

20.Mart..1942 .Cuma
Bugün imtihanlara başladık. Hava kapalı ve soğuk. Rüzgar var. Pedagoji Tarihi’nden imtihan olduk. Galip’le anlaştık. Muvaffakiyetimiz ortadadır. Bandırma’dan mektup alamıyorum. Bunun için merak ediyorum. Yarın sosyoloji’den imtihanım var.

21. Mart. 1942.  Cumartesi
Saat : 11.38 . Biraz evvel sosyoloji İmtihanından çıktık.  İmtihanda muvaffak olamadım. Bundan pek fazla bedbinim, üzülüyorum. Bugün ablamlardan yine mektup çıkmadı. Onlara da kızıyorum . çoktan beri ne harçlık ne de mektup gönderiyorlar. Ne yapacağımı bilemiyorum. Öyle ki, harçlık sıkıntısı vs. gibi… sebepler dolayısıyla bu mektep hayatımdan artık usandım.

22. Mart. 1942. Pazar
İki günden beri hava çok değişti, Fırtına var. Bu sabah uykudan uyandığımızda her yerin karla örtüldüğünü ve karın yağmakta devam etmekte olduğu gördük. Boyuna fırtına hüküm sürüyor. Hava çok soğuk. Yemekhanede kalorifer başlarında yatakhanelerde derse çalıştık. Biraz açıldım. Ahmet Akman’la gezdik.

23. Mart. 1942. Pazartesi
Bugün Tarih’ten imtihan olduk. Az çok muvaffak oldum. Hava biraz açıldı. Bu gece üşümemek için  nehari arkadaşımız 658’in battaniyesini ben aldım. Yogan ve yatağı da Faris’in üzerine yığdık. Kemal de yatağı üzerine almıştı. Dışarı çıkamıyoruz. Etraf dağlarda kar var. Galip’le çalışıyoruz.

24. Mart. 1942. Salı
Hava kapalı .Edebiyat’tan imtihan olduk. Sualler umulmadık yerden çıktı. Bandırma’dan ağabeyimle, ablamdan yine mektup çıkmadı. Herhalde bunlar yok oldular. Bir aydan beri bir haber göndermediler. Çok üzülüyorum. Canım sıkılıyor. Annem ve ablamgil için merak ediyorum.

25. Mart. 1942.  Çarşamba
Bugün Pedagoji’den imtihan olduk. Fakat öğretmen ben imtihandan çıktıktan sonra , çalışmak için çıkardığım hülasaları sıradan almış. Kopya yaptığımı zannetmiş. Bakalım netice ne olacak. Tabiatıyla pişman oluyorum.
 
(Dışarıda Savaş sürüp gidiyor. Savaşın yakıcı günleri. 14.Mart.1942: Japonlar Solomon Adalarına asker çıkardı.17.Mart.1942. Amerikan General Douglas MacArthur Filipinlerdeki Karargahını terk ederek Avustralya’ya geldi. 22.Mart.1942. Alman Kuvvetleri Malta’y ı  ağır bir şekilde bombaladılar.24.Mart.1942. General Erwin Rommel , tanınmış çöl Savaşları’nda hücumlarını başlattı.)
 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..