Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıraları.81 : Şube Reisi, şimdilik askerliğimin tecil edildiğiniı,söyledi

Bir muallimin hatıraları.81 : Şube Reisi, şimdilik askerliğimin tecil edildiğiniı,söyledi
 

Stalingrad önleri


(Bandırma’da Askerliğini beklerken, Şube Reisi askerliğinin tecil edildiğini söyleyerek delikanlıya iyi bir haber verdi. Çünkü çalışması gerek; para kazanması gerek. Bu arada gencimiz Bandırma, Köteyli Köyü, Gönen, Sarıköy, Armutlu’da gezip duruyor. Çerkez düğünlerine gidiyor. Dayısı 5 TL.sı verdi, ona çok seviniyor. O parayla kendisine ayakkabı alacak. Gitmeyi beklediği Erzurum’u da çok merak ediyor. Hazırlıklarını yapıyor)

17. Ağustos.1942. Pazartesi
Ahmet dayımın arabasıyla sabahleyin köyden Gönen’e geldim. Gönen’de Armutlu’lu Rasim ağabeyimle görüştüm. Beni köyde düğün varmış çağırdı. Akşamüzeri Süleyman ağabeyimin arabasıyla Gönen’den Sarıköy’e geldim. Mehmet Sülün’ün ailesiyle görüştük.

18. Ağustos.1942.  Salı
Sarıköy’deyim. Bütün gün gezdik. Bağa ve bostana gittik. Yarın da Armutlu’ya gidip hem Rasim ağabeyimle görüşeceğim, hem de Çerkez düğünü seyredeceğiz. Hava kapalı. Bazen yağmur çiliyor.

19. Ağustos.1942. Çarşamba
Sabahleyin M.Sülün ile Sarıköy’den hareketle Armutlu köyüne geldik. Rasim ağabeyim evde yokmuş. Bizi akrabası Bayan Nimet karşıladı. Öğle yemeğini üçümüz birlikte yedik. Akşamüzeri ve gece düğündeydik. Çerkez düğünü hoşuma gitti. Hiç görmemiştim.

20. Ağustos.1942. Perşembe
Bu gece Rasim ağabeyimlerde misafir olarak M.Sülün, Halil, Abdullah bir odada yattık. Gündüz düğünde eğlendik. Selma Hanım birinciliği alıyordu. Bu kızın tipi de hoşuma gitti. Akşamüzeri  Sarıköy’e döndük. Yaylı arabayla Sarıköy’den Gönen’e geldim. Şubeye uğradım. Bu gece Gönen’de kalmak icap etti. Akşama kadar Salim ve Ağabeysi Bahri Savcı ile beraberdik. Kahvede radyo dinledik. Geceyi Salim ile bir yatakta yatmakla geçirdik.

22.Ağustos.1942. Cumartesi
Askerlik Şube Reisi Yüzbaşı Ali Arslan, Bandırma Asker Hastanesi’ne muayeneye sevkediyor. Muayeneden sonra Gönen’e gelip sevk kağıtlarımızı alıp, Yedek Subay Okulu’na hareket edeceğiz. Mustafa ağabeyin arabasıyla köye döndüm. Annem badana yapıyormuş…

23. Ağustos.1942. Pazar
Bugün köydeyim. Temizlik yaptım. Yarın Bandırma’ya askerlik muayenesi için gideceğim. Mektup hazırladım. Erzurum’a ve Balıkesir’e göndereceğim. Köyde bu hafta düğünler de var, ben göremeyeceğim.

24. Ağustos.1942. Pazartesi
Köyden Bandırma’ya Süleyman ağabeyin arabası ile üç saat sonra vardık. Öğleden sonra Askeri Hastanede muayenemi yaptırdım. Akşam ablamla Deniz boyunda oturduk. Şerafettin ve Hakkı ile gezdik.

25. Ağustos.1942. Salı
Bugün öğleden sonra raporlarımı alarak Cemile halamgilin öküz arabası ile Bandırma’dan köye hareket ettik. Bütün gece yol aldıktan sonra ta sabahleyin köye vardık. Uykusuz kaldığımdan, Gönen’e Perşembe günü gideceğim. Köyde sünnet düğünü de var.

26. Ağustos.1942. Çarşamba
Köyde sünnet düğünü var. Bugün ihtiyar genç herkes rakı sofrası başında eğleniyor. Akşam misafir kızlar ahenk yaptılar. Biz gençler de seyrettik. Fırtına var. Mehtaplı bir gece. Yarın sabah askerlik meselesi için Gönen’e gideceğim. Sevk kağıtlarımı alıp, Pazar günü hareket edeceğim.

27. Ağustos.1942. Perşembe
Sabahleyin yaya olarak köyden Gönen’e geldim. Raporumu götürüp Şube’de muamelesini yaptırdıktan sonra Reis bana, 339’lularla muameleye tabi olduğunuzdan şimdilik askerliğimin geri kaldığını, bizim Mart’ta veya önümüzdeki yıl asker edileceğimizi bildirdi. Ben de memnuniyetle köye döndüm. Efendi Ağabeyim köydeymiş, konuştuk.

28. Ağustos.1942. Cuma
Annem Erzurum’a benimle gitmekten vazgeçti. Bugün akşama kadar kavga ettik. Beni evden kovuyor. Dayımların harmanına giderek düven sürdüm. Akşam iki yerde ahenk vardı. Fakat gönlüm hoş olmadığından bir zevk alamıyorum. Askerliğim geri kaldığından çok seviniyorum.

29. Ağustos.1942. Cumartesi
Annemle barıştık. Köyde Pıtırların Hasan’ın düğünü var. Gece geç vakte kadar düğünde eğlendik. Bu gece birdenbire hava değişti. Bol bol yağmur yağdı. Artık Erzurum’a yolculuk için hazırlanıyoruz. Hayata atılacağım için merak ediyorum.

30. Ağustos.1942 . Pazar
Bugün düğün bitti. Akşamüzeri Ayşe teyzemlerde oturduk. Birazda Çakır Ali amcalara uğradık. Bu gece sabaha kadar yağmur yağdı. Köyde canım sıkılıyor. Erzurum’a acba ne zaman gideceğiz. Orada rahatımız nasıl olacak.

31. Ağustos.1942 . Pazartesi
Sabahleyin kalkar kalkmaz, yengemle bostana gittik. Bostanda dayım, yengem, Esme nine bostan topladık. Yarın Gönen’e gideceğim. Dayım 5 TL. para verdi. Gönen’de ayakkabı ısmarlayacağım İnşallah.

(Savaş Haberleri şöyle : 17.Ağustos.1942 : İlk Amerikan ağır bombardıman uçakları B.17’ler Fransa Rouen dolaylarındaki demiryollarını bombaladılar. 18.Ağustos.1942: Japonlar Yeni Gine’de direniyorlar, buna karşılık Amerikalılar buradaki hava gücünü bertaraf ettiler. 19. Ağustos.1942: Jübile Operasyonunda İngiliz ve Kanada güçlerinin Fransa Dieppe’deki saldırısı, Almanların açtığı karşı ateş karşısında fena halde tökezledi. 20.Ağustos.1942: Guadakanal üzerine Amerikan Savaş uçakları gönderildi. 23.Ağustos.1942: Stalingrad üzerine ağır Alman uçak saldırıları oldu. 27.Ağustos.1942: Mareşal Georgii Zhukov Stalingrad önündeki Rus kuvvetlerinin komutanlığına getirildi; şehir Alman hava kuvvetleri tarafından döğülüyor.)

 

 

 


  

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..