Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '07

 
Kategori
Müzik
 

Bir mucize! Cem Adrian

Bir mucize! Cem Adrian
 

Yine uyku ile barışık olmadığı günlerden birini yaşıyordum. Sabahın altısında hortlamıştım ve ertesi sabahın üçü olmuştu, hala yatıp uyuyamadığım saat. Bilgisayarın başına geçtim yine. Bir iki parça dinleyip yatmaktı niyetim. Cem Adrian'ı seçtim dinlemek için. Galiba doğru tercih olmadı, her parça beni daha da uzaklaştırıyordu hem dünyadan hem uykudan.

1980 doğumluymuş Cem. Henüz 27 yaşında. Alternatif müzik diyorlar yaptığı müziğe, rap de yapmış galiba vaktinde. Ancak şu alternatif müzik olarak dinlediğiniz her parçada bambaşka ruhsal bir yolculuğa çıkıyorsunuz. İnanamıyorum ben bu çocuğa, "Aşk bu gece şehri terk etti" albümünün prodüktörlüğünü kendisi üstlenmiş. Şarkılarında enstrumanı mümkün olduğu kadar sade tutuyor ve Cem'in 133 kanal sesi “acapella” olarak üst üste kaydedilerek tek kişilik bir koro halie geliyor. Bu bir mucize değil de ne? Solist kendisi, vokal kendisi, ses kendisi soluk kendisi.

Tanımayan kalmış mıdır bilmiyorum, ama ben yine de bu yazıyı hala Cem Adrian'ı tanımayanlar kaldıysa diye yazmak istedim. Çünkü tanımayan kalmamalı. Hem çok genç hem de olağanüstü bir yetenek. Sadece ses anlamında da değil yeteneği , sanatsal bir büyüsü var çocuğun. Üstelik duyduğum kadarı ile Albümünün kitabını da yazmış. Bu kitapta şarkı sözlerine sığmayanları ve albümdeki şarkılarının hikayelerini anlatmış.

133 kanal ses. İnanabiliyor musunuz? Müzik dediğin insana zamanı ve mekanı unutturabiliyor, insanı içine alıp götürmek istediği yere götürüyorsa müziktir. Bu çocuk özellikle dün sabaha karşı saat 03:00 den bu yana bana bunu yapıyor. Aldı beni altmışbeş metrekarelik evimden, bambaşka bir dünyaya taşıdı.

Uykuya giderken uçuyordum adeta, yatağa yatan ben değildim bedenimdi, ruhum bambaşka bir yerdeydi. O an için, nerede nasıl kiminle olduğunu bilmediğim sevdiğimin ruhuyla bütünleşmiş, bambaşka bir deneyim yaşamaktaydı. Bu trans gibi ruh sarhoşluğunu bana yaşatan Cem Adrian'dı. Teşekkürler Cem!!!

...bir filmde duydugum bir cümle;
"saat o kadar geç ki...
yeni gün için erken bile denilebilir..."

Cemadrian.com yeniden dogmak üzere.
Göz kapaklarim normalin 3 kati agirliginda :)
Herseyin bunca VAZGEÇME!'den sonra
böyle bir renkle yeniden baslamasi,
bir gün günesin sari degil mavi dogmasi kadar büyüleyici.
ve benim aklimda tek bir sarkiyi dinlemek var yeniden...
Dinle senin suçun degil...
Emir daglarin ötesinden gelir...
Bunlar senin suçun degil...
Göklerden yagan yagmur...
Yalan degil...
Bir sey var...
Görünmeyen bir yol...
Upuzun ve dar kapilar...
Bir yer var...
Soguk, sessiz rüzgarlardan
... daha
... VAZGEÇME!

(Cemadrian.com dan alınmıştır.)

 
Toplam blog
: 167
: 1867
Kayıt tarihi
: 20.04.07
 
 

01/06/1967 Rize/fındıklı doğumlu olmama rağmen doğum yerimi hiç görmedim. Türkiye'nin hemen her ilin..