Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '14

 
Kategori
Güncel
 

Bir mucizedir Çanakkale

16.03.2014

Bir milletin bağımsızlık adına hayatlarından vazgeçmesidir “Çanakkale”. Yaşadığımız toprakların değerini anlayabilmemiz için bir kez olsun ziyaret edelim.

Yazıma, içimden gelenleri öncelikle sıralayarak başlamak istedim. Çünkü kökenimde var Çanakkale’nin nadide toprağı Gelibolu. Gittim, gördüm, hikayeler dinledim. Yaşananlar kolay değilmiş. Hala göz yaşlarıma hakim olamıyorum. Bir filmin karesinde, şarkının nakaratında, fotoğrafta ya da her nerede rastlarsam… Yeni nesillerimize de bu güzel duyguları biraz olsun aktarabilirsek işte o zaman muhteşem olacak! Nedir bunlar? Vicdan, vatan sevgisi, insanı anlamak, mücadele… En önemlisi, Çanakkale ruhunu kaybetmemektir. Bu ruh, zorluklarla baş etmek, bir vücut olmaktır. Kimsenin nereden geldiği önemli olmamış. Yaş, meslek, cinsiyet ayrımı hiç düşünülmemiş. Çare, sadece savunmaydı. Şu yüzyılda dahi, anlamakta güçlük çektiğimiz pek çok detay var. Araştırmalı ve okumalı, tarihimize herkesten çok biz sahip çıkmalıyız.

Çanakkale Savaşları, içerisinde mucizeleri de barındırmış. O döneme göre her başarı olağanüstüydü. Güç ve doğru zamanda müdahaleler ile zafer kazanılmıştır. Sonunda düşman kuvvetleri püskürtülmüş, bu ulus bir nebze olsun ferahlamıştır. Bugün böyle bir ortam ile karşılaştığımızda ne yapabiliriz? İşte, bu sorunun yanıtını da buradan yola çıkarak bulabiliriz diye düşünüyorum. Allah, bize aynı günleri tekrar göstermesin. Birlik, beraberlik, huzur içerisinde ve tek bayrak altında yaşamayı nasip eylesin. Şehitlerimizi, şairlerimizi ve Baş Kumandan Atatürk’ü bir kez daha sevgi ve saygıyla anıyorum.

“18 Mart” bizimdir.

Serenay ÖZTÜRK

 
Toplam blog
: 13
: 121
Kayıt tarihi
: 09.01.12
 
 

1982, Kadıköy doğumluyum. 1999 yılında Grafik Tasarım Bölümü'nü bitirdim.  2001-2004 yıllarında K..