Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '08

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

Bir mum gibi

Bir mum gibi
 

Bir mum gibi eridikçe etrafımı aydınlatmanın verdiği hazzı iliklerimde hissediyorum diyen öğretmenim


24 Kasım Öğretmenler Günü. Ata'mızın Başöğretmenliği kubul ettiği gün. 12 Eylül'ün öğretmenlere hediyesi.

Ata'mızın adını kullananların hediyesi gözüyle bakmışımdır 24 Kasım Öğretmenler Günü'ne. Bu nedenle, bu günü kutlarken bir burukluk yaşarım.

Bizler öğretmen okullarının kuruluş yıldönümü olan 16 Mart'ta kutlardık günümüzü. 16 Mart'ı kaç yeni nesil öğretmen anımsar? Bilemiyorum. Böyle resmi bir yönü yoktu 16 Mart'ın.

Sanki bana 16 Mart'ın alternatifi olarak gelir 24 Kasım.

Şöyle ya da böyle tüm yurtta Öğretmenler Günü olarak kutlanıyorsa 24 Kasım, öğretmen ve eğitim sorunları dile getirilmeli böyle günde.

Hükümetlerin eğitim politikalarına artık akıl sır erdiremiyorum. Çok iyi projeler alt yapı hazırlanmadığı için uygulama olanağı bulamıyor. Buna, sağ olsun meslektaşlarımdan bazılarının da bencil davranışları, yöneticilerin liyakat sahibi olmamaları, beceriksizlik eklenince sonuca ulaşılamıyor. Uyum sağlamaya çalışan ama aradığı desteği bulamayan eğitimcilerin de elinden birşey gelmiyor.

Küçük bir örnek: Bitişik el yazısı programa alınıyor. Sınıf öğretmenleri gayretle bitişik yazıyı öğreteceğim diye uğraşıyor. Dal öğretmenleri derse girince öğrencilerden temel harflerle yazı istiyorlar. Neden? Alt yapı hazırlanmamış. Projeyi hazılayanlar ise sonuçlarını takip etmiyor projelerinin. Sonuç: Kafası karışık öğrenci kitlesi.

"Fedakarım, bir mum gibi eridiğimi, eridikçe etrafımı aydınlatmanın verdiği hazzı iliklerime kadar hissediyorum" diyebilen öğretmenlerimin günü kutlu olsun. Böyle öğretmenlerimin önünde saygıyla eğiliyorum.
 
Toplam blog
: 59
: 912
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

1955 Milas doğumluyum. Nüfüs kaydım orada ama "doğduğun yer değil, doyduğun yer" memleketin olurmuş ..