Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '18

 
Kategori
Anılar
 

Bir Mustafa Kemal Kocabıyıkoğlu Vardı

Bir Mustafa  Kemal  Kocabıyıkoğlu   Vardı
 

Sökeli şair M.Kemal Kocabıyıkoğlu (1954- 03 Aralık 2018 )


Hayat hiç belli olmuyor. İşte geldik ve gidiyoruz. Ölüm hepimiz için mukadderdir. Yani her canlı ölüp gidecektir günün birinde. Toplum yaşantımızda bu bir yaşamın gerçeğidir. Giderken gönüllerde biraz olsun iz bırakanlara ne mutlu.   Geçenlerde Sökeli şair arkadaşlarımızdan Mustafa Kemal Kocabıyıkoğlu’nu da kaybettik.  ( 03 Aralık 2018 ). M. Kemal Kocabıyıkoğlu 10 Kasım 1954 doğumlu idi.  Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün öldüğü günde ( 10 Kasım 1938) den dolayı onun adını da “Mustafa Kemal “ vermişlerdi. Bundan dolayı Atatürk’e hayrandı.

M. Kemal Kocabıyıkoğlu Jale tepe İlkokulu’nda okudu, Ortaokulun 2. Sınıfından sonra okuyamadı. Baba mesleği olan Kasaplığa başladı, Şimdi ki Bedestenin olduğu yerde çok işlek bir Kasap dükkânı vardı. O yılarda dostu, arkadaşı çoktu.  Ne yazık ki son yıllarda işleri kötüye gitti. Dükkânı kapatmak zorunda kaldı. Onun bunun yanında çalıştı.  Şimdilik Çetmen’ in olduğu yerde bir kasap Dükkânında çalışıyordu.  Bir ara yanına uğradığım da çok derli ve yalnız olduğunu söylüyordu.  Bir ara yanına uğradığım da aynen şöyle diyordu: 

Kadir bey, yalnız kaldım. Eski arkadaşlarımdan artık eskisi gibi ilgi göremiyorum “  öküz öldü, ortaklık bozuldu ” diyordu. Allah hiçbir kimseyi düşürmesin, Maddi yönden fakirleşen insanlar dostlarını çabuk kaybediyor. Vefasız bir dünya da yaşıyoruz vesselam.

Bir ara Söke’nin dışında idim. Adana, Diyarbakır ve Kırşehir derken Söke’ye döndüm.  Bana gelen Söke Ekspres’te M. Kemal Kocabıyıkoğlu’nun öldüğünü yazıyordu. Heyhat dedim. Ne denli üzüldüğümü ifade edemem. Onun için bir anısı bağlamında şu yazımı yazıyorum. Ölümü bana koca Yunus Emre’nin şu sözlerini anımsattı:

Nice bu dert ile yanam
Ecel ere bir gün ölem
Meğerki sinimde bulam
Şöyle garip bencileyin
                ***
Bir garip ölmüş diyeler
Üç günden sonra duyalar
Soğuk su ile yuyalar
Şöyle garip bencileyin

( Söyle Garip Bencileyin / Yunus Emre )

Evet, Koca Yunus’un dediği gibi insan garip ve fakır oldu mu ölümü geç duyulur.  Sessiz, sedasız gider.  Bilmiyorum bizim şairler, yazarlar grubunda cenazesinde kimler vardı?  M. Kemal Kocabıyıkoğlu evli ve üç çocuk babası idi.  64 yaşında iken aramızdan ayrıldı. Şiirimizi seviyordu, “ Sevgi Tomurcukları “ adlı bir şiir kitabı vardı. Şiirleri Söke yerel gazetelerde, Balova ve Sarızeybek dergisinde yayımlandı. Bir ara bana Kadir Bey durumumu hiç iyi görmüyorum,  ölürsem her halde benim için bir yazı yazarsınız “ demişti. O’na “ Allah gencinden versin” dedim.  Kimin ne zaman gideceği belli olmaz. Yüce Mevla’m, sizlere uzun ömürler versin dedim.  İşte bu sözümü yerine getirmek için yazıyorum. ( Bakalım bu fakir için, kimler  ne yazacak?)  İnsanlarda bir yerde  vefa olmalıdır...Zaman nelere gebedir bilinmez.

M. Kemal Kocabıyıkoğlu’nun eli açık sevgi dolu bir insandı. Allah rahmet eylesin, başta ailesi olmak üzere tüm arkadaşlarına baş sağlığı diliyorum. Sözlerimi bir şiiriyle bağlamak istiyorum:

Bir şiir yazmak istiyorum
Bir şiir
İçinde iyilikler çok olsun
Kötülükler de yok olsun

Bir şiir yazmak istiyorum
Bir şiir
Mutluluklar çok, kederler az olsun
Dostluklar hiç bitmesin
Gönülleri dolduran sevgiler hiç bitmesin

Bir şiir yazmak istiyorum
Kahrolası savaşlar hiç olmasın
Çocuklar yetim kalmasın
Her tarafta ama her tarafta
Barışın, sevginin nazlı bayrakları
Dalgalansın

Bir şiir yazmak istiyorum
Bir şiir
Yeşili, mavisi bol olsun
Biricik ülkem gözbebeğim Türkiye’m
Türkiye’m bir cennet vatan olsun.


                    Mustafa Kemal Kocabıyıkoğlu

 

  •     KAYNAK:
  •     Söke Şairleri, Yazarları – Güldeste, Abdülkadir Güler- Ankara 1998,s.104-105
  •     Sarızeybek,  M. Kemal Kocabıyıkoğlu, yıl:2, Sayı:11, Mayıs- Haziran 2004- Söke



Abdülkadir  GÜLER
08.12.. 2018-  SÖKE

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..