Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '21

 
Kategori
Dostluk
 

BİR NAKIŞTIR "HASANKALEM"

Hasankalem;  Pasinler insanının  kendisine ait hissettiği yerdir bence, Havasıyla, suyuyla, toprağıyla, insanıyla bir bütündür. ondan kopamaz koparılamazsın.

Hasankalelinin sözüdür, özüdür gözüdür, Hasankale, Hasrettir buram buram kokar , Sevdadır, özlemdir aşktır; Hasankale;

Nitekim insanoğlu, doğduğu yerde değil, doyduğu yerde yaşamak zorundadır. Bu hayatın vazgeçilmez acı gerçeklerinden biridir. İnsanoğlu bu nedenlerden uzak kalır sevdiklerinden , doğup büyüdüğü o nadide yerden hayat şartları, işte engel olamazsın , hiçbir şekilde.

 Ne zordur; Hasankaleli için doğup büyüdüğü Hasankale kentinden uzak kalması şu bir gerçek ki bedenimiz ayrı kalsada gönlümüz hep oradadır mutlaka. Çok ama çok özlersiniz İnsanını, dostlarını, kaplıcasını, yaylasını , havasını , suyunu, piknik alanını, böceğini kelebeğini ve kuşlarını....

Gözünde gönlünde tüter insanın,  Buram buram kekik kokusu duyar gibi olursun hep, özlersin hep ama özlersin Hasankaleyi....

Toprağının kokusu, sularının çağlayarak akışı, patika yolları, çıkılması zor dik yamaçları, kalesi, bir başkadır özleyen için özledikçe daha çok sever, sevdikçe daha çok özlersin Hasankaleyi;

Gözün gönlün hep oradadır gitmek istersin Hasankalaye ; nitekim gün gelir gidemezsinde fırsat bulup gitsen de zaman kısıtlıdır doyamazsın. Aklın fikrin dostlarında,  kaplıcalarında, piknik alanlarında, lavaşında, semaver çayında,  dağlarında,  taşlarında küçücük kuşlarında,  sularının akışında yeşilinin muhteşem kokusu ve birde nadide sevecen mert dost  insanlarında kalır. Elimizden gelse beraberimizde getirmek isteriz Pasinlerimizi, Hasankalamızı  yada hep orada kalmak isteriz ....

Dedim ya hayat şartları işte yapamazsın , oradayken günlerin nasıl geçtiğini anlayamazsın günler günleri kovalarken, gideceğin gün gelir çatar istemesende  o an zamanı durdurmak istersin malesef onuda kolun kanadın kırık hissedersin yapamazsın. Bırakıp gitmesi zor gelsede bırakırsın arkanda onca sevdiklerini, dostlarını o güzelim dede, baba diyarımız Hasankalamızı  Allaha emanet edersin içinden sessizce uzaklaşırken ......

Çünkü ; kişi sevdiğini ve sevdiklerini  Allaha emanet ederse onları görmeden ölmezmiş bende hep öyle yapıyorum Allah'a emanet ediyorum. Rabbim ölmeden bir kez daha göstersin diye;

Bu duyguları anlayabilmek için Hasankale  sevdalısı olmak gerekir.Çok ama çok sevmek gerekir.

Bende ; Hasankale sevdalısı biri olarak diyorum ki ;memleketin  dağını taşını havasını suyunu insanlarını çok ama çok  seviyorum  çünkü; bir başkadır benim ilçem,  bir başkadır benim memleketim. İnsanları merttir, Sevgi doludur. Mütavaziliklerini İbrahim Hakkı Hazretlerinden, Sivri dillerini ise Şair Nef'i den almıştır, ama sonuçta hepsi candır, bacıdır,kardaştır,anadır, babadır,evlattır sonuçta etle tırnaktır. Hasankalelim.

Hasankale için kim elini taşın altına koyuyorsa Allah onlardan razı olsun.sevgili Hasankaleli hemşehrilerimiz yarın torunlarımız, evlatlarımız, bizlere dede, baba, abi sizler; hasankalemiz için bir hasankaleli vatandaş olarak ilçemize neler yaptınız diye bir soru yönelttiğinde ne cevap vereceğiz. En azından imkanlarım el vermedi bir şey yapamadımsa birliği beraberliği sağlamaya çalıştım güzelim  çevremizi ve Hasankalemizi korudum diyebilelim.Bizler bu ilçenin evladı olarak büyüğü,küçüğü, zengini, fakiri hepimiz sorumluluk altındayız. İkinci Abdulhamit Han Hazretlerinin dediği gibi  " Birlik ve beraberlikte kuvvet, ayrılıkta sıkıntı ve felaket vardır."

NAKIŞ NAKIŞ İŞLEMİŞ MEVLAM SENİ, KARIN AYRI BİR GÜZEL, BUZUN AYRI BİR GÜZEL PASİNLER, KALENDE ŞAHİNLER KARTALLARLA YARIŞIR, OVAN MAHSUL OLMUŞDA HASANKALELİMLE SÖYLEŞİR. SANA SEVDALIYIM PASİNLER SANA SEVDALIYIM, SEN HEM ANAMA, HEM BABAMA, HEM DEDEME, HEMDE NENEME, HEM BEŞİK OLDUN,HEM MERTEK OLDUN, HEMDE MEZAR OLDUN, YILMADIM KARINDAN ,BUZUNDAN, AYAZINDAN, YILMADIM FIRTINANDAN, YILMADIM ÇAMURUNDAN ,TOZUNDAN , SANA SEVDALIYIM PASİNLER SANA SEVDALIYIM.SENİN İNSANLARINADA SEVDALIYIM.

Bir başkadır Hasankalem... Sonuçta ben Bir HASANKALELİYİM....Sonuçta Hepimiz HASANKALELİYİZ..

 Kalın sağlıcakla; Allah'a emanet olun;

 
Toplam blog
: 15
: 152
Kayıt tarihi
: 02.02.21
 
 

03.02.1963 Erzurum doğumluyum. Yüksekokul mezunuyum 37 yıldır çeşitli haber kuruluşlarında; Yerel B..