Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '10

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

Bir öğrenciden bütün öğretmenlere sevgilerle

Bir öğrenciden bütün öğretmenlere sevgilerle
 

24 kasım öğretmenler günü kutlu olsun. Bugün bilgisayarımın başına oturduğumda öğretmenlerim için güzel bir yazı yazmayı planlamıştım. İşte benim öğrencim diyen öğretmenlerin duygularını anlatacaktım kendimce…

Gazete sayfalarında gördüğüm haberler gözüme takıldı, bütün o pembe hayallerim dağılıverdi. Öğretmenlerin % 80 i kredi mağduru, genç öğretmenler öğrencileri daha az seviyor. Senede bir gün hatırlanan öğretmenlerimiz bu yıl gazete manşetlerinde bu haberlerle yer almaktaydı. Şimdi sevgili devlet büyüklerimiz çıkacak birkaç allı pullu söz ile öğretmenlerimizi anlatacak, seçilen öğretmenlere yılın öğretmeni ödülleri verilecek ve geçiştirilecek.

Birde eğitim şurasında önerilen 1 maaş ikramiye meselesi vardı. Muhtemelen önerildiğinle kalacak ve bu sonbahar olmadı kısmetse bir daha ki sonbahara inşallah denecek.

Öncelikle benim önerim bu yıl, yılın öğretmeni seçiminde olacak. Ben şahsen bir öğrenci olarak bütün olumsuzluklara rağmen bizleri geleceğe hazırlamak için çırpınan bütün öğretmenlerimi yılın hatta yüzyılın öğretmeni ilan ediyorum. Her ne kadar dertlerine çare olamasam bile sevgi ve saygı ile hepsinin ellerinden öpüyor, öğretmenler gününü kutluyorum.

Atamaları yapılmamış olsa bile, ek dersleri 30 saatle sınırlı olduğu halde ücret alamayacaklarını bilseler bile derslere girmeye devam eden, sıkıntılar içinde boğuştukları halde sınıfa girerken sıkıntılarını okul kapısında bırakan öğretmenlerimize ne kadar minnet duysak azdır.

Oysa isterdim ki…

Bir öğretmenin ilk dersini anlatayım sizlere.

Hayalde olsa yazacağım…

Avar öğretmenin hikâyesini okuması ile başlamıştı yıllar önce öğretmenlik hayali. İşte seneler sonra hayaline kavuşuyordu. Tahta sınıf kapısının önünde derin derin nefes aldıktan sonra heyecandan titreyen ayaklarına aldırmadan sınıftan içeri girmişti. Çocuklar ayağa kalkmışlardı sınıfa girdiğinde, şöyle bir baktıktan sonra öğretmen masasına oturdu.

Bir süre sessizce çocukları izledi, çocuklarda ürkek bir gözle ona bakıyorlardı. Masadan kalkarak tahtanın önüne geldi. Bir yandan heyecanını yenmeye çabalarken bir yandan da tahtaya adını yazdı. Çocuklara dönerek çocuklar ben sizin yeni öğretmeninizim derken sesindeki titreme net bir şekilde belli oluyordu.

Kısa bir sessizlikten sonra çocuklara dönerek çocuklar öğretmen ne demek diye sorduğunda ilk dersine başlamıştı. İçlerinden gülerek afacanın biri ‘’sizsiniz ya!’’ demişti. Bir diğer öğrenci ise okulda eğitim görevlisi cevabını vermişti.

İsimsiz öğretmenimiz yutkunduktan sonra konuşmaya başladı.

-çocuklar ben sizlerin öğretmeni kalıplar içerisinde değil, duygularınız ile açıklamasını istiyorum.

Dedikten sonra anlatmaya başladı.

-Öğretmen genç nesilleri yetiştiren bir bahçıvandır. Verdiği bilgilerle sizlerin renk renk çiçek açmasını sağlarlar. Sizleri geleceğe hazırlarlar. Toplumun millet olmasını sağlayan mihenk taşlarıdır öğretmenler. Geçmişin bilgileri ile sizleri yoğurarak geleceğinizi şekillendirirler. Öğretmenler geçmiş ile gelecek arasındaki köprülerdir. Sizler bu köprüler sayesinde geçmişin bilgileri ışığında geleceğe hazırlanırsınız. İşte bu yüzdendir ki geleceği inşa eden en büyük mimarlardır öğretmenler.

Diye anlattıktan sonra sınıfa dönerek anladınız mı? Diye sordu.

Al al olmuş yanakları ile bir gelincik misali ayağa kalkan kız çocuğu.

- Öğretmenler geleceğin karanlığını aydınlatan ateş böcekleridir.

Dediğinde boğazı düğüm düğüm olmuştu. Yutkundu, gözlerinden süzülen iki damla yaşa aldırış etmeden gayri ihtiyari dudaklarından döküldü. ‘’İŞTE BU BENİM ÖĞRENCİM.’’

Bütün öğretmenlerimin öğretmenler gününü kutlar sevgi ve saygı ile ellerinden öperim.

Saygılarımla

Burçak YAZICI

 
Toplam blog
: 168
: 1098
Kayıt tarihi
: 02.07.10
 
 

4 kasım 1996 yılında İstanbul'da dünyaya geldim. Bu sene ilköğretimden mezun oldum. Okul hayatımd..