Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '07

 
Kategori
Sinema
 

Bir öğrencim ve öğretmenim için

Bir öğrencim ve öğretmenim için
 

Ben bir öğretmenim, okulların birinde <ı>
Duymayı, düşünmeyi öğretirim; derslerimde…

Benim çocuklarım bu bahçelerde, bu yağmur altında ıslanmadılar.
Bir yağmur sonrası gelin seyredin, her taraf tepeden tırnağa kadar,
Bulutsuz masmavi dünyalarına sevginin, sevincin güneşi doğar.
Böyle çocuklarla dolar her yanım, çocuklar kardeşim, çocuklar arkadaşım; Canım…

Onlarda toplanmıştır geçip geçen zamanım, bir parıltı görsem gözlerinde,
Bilgiden, anlayıştan yana, bir hal olur bana zannedersiniz ki dünyalar benim…
Çocuklar, kitaplar, yazı tahtası enine boyuna bütün zamanlar, dört duvar arası bir dershanede
Her dinden her dilden gelmiş insanlar bizimle konuşur hayal ederler, bağlanırız kalırız kendilerine
Hikaye anlatır, şiir söylerler, mutluluk üstüne, ümit üstüne…

M.Gündüz GÖKTÜRK

Bir film izlemiştim zamanın behrinde, 1999'un Mayıs'ında. Öğretmenliğe başlayalı 7 ay 14 gün olmuştu, dün gibi hatırlarım.. Donup kalmıştım filmi izledikten sonra belli bir süre gözlerden inen duygu seliyle. "Ne harika bir duygu bu Allah’ım" demiştim. İyi ki ben de öğretmen olmuşum. Hayatı gerçekleriyle yaşamak bu olsa gerek diye düşünmüştüm. Görev aşkı, insan sevgisi, sorumluluk, vefa, yaparak yaşayarak öğrenme ve daha neler neler... Kısaca bu film anlatılmaz izleyerek yaşanır.

Çin sinemasının önde gelen yönetmenlerinden Zhang Yimou'nun filmi Bir Öğrencim İçin, ülkemizde gösterime girmemiş olsa da DVD ve VCD'si ile elimizin altında. 1999 Venedik Film Festivali'nde "Altın Aslan"a layık görülen filmin öyküsü gerçek olaylardan yola çıkılarak yazılmış. Belgesele yakın bir anlatımı olan filmin oyuncuları da gerçek hayattaki kimlikleriyle çıkıyor karşımıza. Çin eğitim sistemindeki aksaklıklar üzerinde duran Bir Öğrencim İçin, ailesini geçindirebilmek için okulu bırakıp kaçan bir çocuğun ve onu geri getirmek üzere peşinden şehre giden genç bir öğretmenin öyküsünü anlatırken, duygu dokusunu izleyicisine iletmede oldukça başarılı. Film, anlatmak istediğini sade ama sıradan olmayan, akıldan çıkmayacak görüntülerle veriyor. Sıcacık diliyle izleyicisini sarıp sarmalıyor. Bir Öğrencim İçin, yalın ve duygu yüklü öyküsüyle Çin sinemasından hoş bir örnek...

İnsan sever herkesin kendisinden bir şeyler bulacağı bu filmi mutlaka izlemenizi tavsiye ederim.

BİR ÖĞRENCİM İÇİN
Orijinal İsmi: Yi ge dou bu neng shao (Not One Less)
Yönetmen: Zhang Yimou Senaryo: S. Xiangsheng
Görüntü Yönetmeni: Hou Yong
Oyuncular: W. Minzhi, Z. Huike, Z. Tian
Çin/1999/106 dk.

"İnsanlığa ilmi, ahlâkı, sevgiyi ve saygıyı öğreten öğretmenlerimizin, Öğretmenler Günü kutlu olsun."

"Sevgiyle ve sevdiklerinizle mutlu ve sağlıklı kalın...Sinemayla kalın..."

 
Toplam blog
: 55
: 3379
Kayıt tarihi
: 14.05.07
 
 

'Hayat nefes alınan anlardan ibaret değildir. Hayat nefesin kesildiği anlardan ibarettir.' Haya..