Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '09

 
Kategori
Sınavlar
 

Bir öğrenciyle röportaj

Bir öğrenciyle röportaj
 

inançsız çalışma


Adını Soyadını söyler misin?
Öğretmenim bende kalsa iyi olur.
Hangi okulda okuyorsun?
Öğretmenim o da bende kalsa nasıl olur?
6. sınıfta iken SBS puanın kaç oldu?
386 puan aldım hocam
Aldığın puan yeterli mi sence?

Hayır, yeterli değil hocam.
Neden yeterli değil?
Bir Anadolu Lisesine gidebilmek için 420 puan ve yukarısında bir puan almam gerekiyor. Üç yılın ortalamasını 420 tutturmak için çok çalışmam gerekiyor. 6. sınıfın yükünün bir kısmını farkında olmadan 7 ve 8’e yüklemiş oldum.

Peki, düşük puan almanın nedenlerini izah eder misin?
1.
Oyunu biraz çok oynadım: SBS’nin farkında olamadım. Ne ben fark edebildim ne de benim fark etmeme yardımcı olundu. Amaçsız olunca da oyuna ve sinemaya çok zaman ayırdım. Ders çalışacak zamanı başka yerlerde harcadım.
2. Eski dershanemin etkisi: İlkokul 5. sınıf öğretmenim babamı da ikna ederek kendisinin hafta sonu çalıştığı dershaneye beni yazdırdı. İkinci yıl da aynı dershaneye gittim. Dershanede rehberliğim yanlış yapıldı, çok soru çözerek konuları öğrenebileceğim ifade edildi. Oysa çok soru çözmekten ziyade çok konu çalışıp normal sayıda soru çözmenin daha etkili olduğunu sonradan öğrendim.
3. İnternet: Evde beni bana bıraktılar. Annem şöyle dedi. “Sen akıllısın, sen kendini kontrol eder İnternet konusunda aşırıya kaçmazsın.” O yüzden interneti şifrelemeyeceğiz. Amma gel gelelim bana. Bilgisayarı açınca kendimi bilgisayardan alamadım. Arkadaşlarımla cetleşirken zamanın nasıl geçtiğini anlayamadım. Üstelik bir de facebook ve sanal alemde oyunlar işin içerisine girince ders çalışmaya zamanım kalmadı. Annem ve babam da akşamları işten geç gelince olayı daha da abarttık, dolayısıyla bizim için düşünülen bilgisayar zamanı aldı başını gitti. Evde genelde yalnız kaldığım için internet ve bilgisayar kölesi oldum çıktım.
4. Televizyon: Televizyon müptelası değilim. Zaten bilgisayar yetiyor. Ancak televizyon da bazen ders çalışmama engel oldu.
5. Cep telefonu: Genellikle kuzenimle mesajlaşmada kullandım cep telefonunu. Ancak okul arkadaşlarımla da hem mesajlaştım hem de konuştum. Annem bakınca saklıyor, fırsat buldukça bol bol mesajlaşıyordum. Odada ders çalıştığımı zannediyordu annem, ancak ben telefonla mesajlaşıyordum. Odamın kapısı açılınca da saklıyordum. Bunun yanında MP-4 dinleyerek ders çalışıyordum. Böyle çalışmayla konuları anladığımı zannediyordum. Oysa müzikle ders çalışmanın faydalı olmayacağını şimdi anladım.
6. Kitap okumama: Pek hikaye türü, roman türü kitaplar okumadım. Bunun eksikliğini yaşadım. Bazı soruları ilk okuyuşta anlayamama durumum söz konusu oluyor. Bu yüzden hızlı ve güvenli soru çözemiyorum.

Peki “keşke”lerini sıralar mısın?
1.
Sınavın önemini, geleceğimi etkileyen bir sınav olduğunu anlayabilsem veya bana anlatabilseler.
2. Dershane seçiminde daha titiz davranabilsek. Çünkü dershane sınav başarısını %50-60 etkiliyor.
3. Programlı ve planlı çalışmayı çok isterdim. Planlı ve programlı çalışmada öncelikli olan hedeftir. Böyle bir çalışmada dinlenmeye ve oynamaya da vakit bulunacağını öğrendim.
4. Keşke başarılı olmuş akrabalarımı iyi inceleyip onları örnek alsam, onlar gibi çalışsam. İnternet bana herhangi bir şey vermedi. Zamanımı çaldı. Beni internet müptelası yapan arkadaşlar oldu. MSN’e gir de konuşalım diye başımın etini yediler. Ben de dayanamadım ve zamanı boşa harcadım. Beni okul çıkışı aradıklarında annem; çocuğum daha yeni ayrıldınız, okulda beraberdiniz, daha ne konuşacaksınız? diye sorardı. Şimdi geriye baktığımda hakikaten hiçbir şey konuşmadığımızın (yani boş şeyler konuştuğumuzun) farkına vardım. Keşke onların ısrarlarına dur diyebilseydim.
5. Kitap okumadığıma pişmanım. Kitap okusaydım sınavda daha az yanlışım çıkar, soruları daha kolay algılardım. Bu sadece sözel derslerde değil, sayısalda da bir problemi algılamayı etkiliyor. Mesela matematikten bir problemi kelime dağarcığı geniş olan öğrenci bir okuyuşta anlarken birikimsiz öğrenci üç-dört okuyuşta anlayabiliyor. Bu da bizim için çok önemli olan zamanı israf etmemiz anlamına geliyor. Kitap okumak aynı zamanda daha geniş düşünmeyi sağlıyor, zihin genişliği yaratıyor.
Bundan sonra; Olayın farkına varacağım. Daha düzenli yaşayacağım, hayatın merkezine SBS’yi yerleştireceğim. Kendimi dinlendirip, arkasından bol bol ders çalışacağım. Daha iyi çalışabilmek için dinleneceğim. Evde kimseye çalış evladım dedirtmeyeceğim. Müzikle ders çalışmanın sağlıklı bir şey olmadığı bilecek, doğru ders çalışma alışkanlığı edineceğim.
Bunların farkına varman çok güzel. Henüz geç kalmış değilsin. 7. sınıf sonunda farkına varsan iş işten geçmiş olabilirdi. Normal, programlı ve düzenli bir çalışmayla başaracağına inanıyorum. Sana bu yolculukta başarılar diliyorum. Yorulduğunda sana yardımcı olacağımızı unutma.

 
Toplam blog
: 137
: 1557
Kayıt tarihi
: 23.06.08
 
 

1963 yılı Trabzon Of doğumluyu. Emekli Öğretmenim Eğitimle ilgili konulara ilgim uzun yıllar önce..