Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '16

 
Kategori
Şiir
 

Bir Öğretmen ve de Ressam

Bir Öğretmen ve de Ressam
 

Nereden esti aklıma bilmem

Adını yazdım

Paylaşım sitesine

“Erdoğan Munis”

Diye

Çıktı karşıma o güleryüzlü haliyle

Hani ilkokulda, ortaokulda, lisede

Hayran olup

Örnek aldığı

Öğretmenler olur ya

Çocukların, gençlerin

Ben de yüksek okulda hayrandım

O'na

Keyifli geçerdi “Yazı” dersi

Biz, Türkçe bölümünde okurken

Yazının her çeşidini öğrenirdik

“EVRİMİ İLE YAZI SANATI”  yazarından

Ya “Sanat Tarihi”ne ne demeli

“Revak”larla, “sütun”larla  dolu

Bu- bize göre sıkıcı- dersi

Öyle anlatırdı ki projeksiyonla

Çıt çıkmazdı

Okulun bodrum katından

 

İdeolojiler aklın önündeydi o yıllar

Bu güzel insana

Bir Anadolu ilinde, Konya’da

Her yıl sergiler açan

Şimdi ülkenin tanıdığı ressama

Haksızlık bile ettiler

 

Nasıl mutlu oldum

Görünce öğretmenimi

Altmış beş yaşındaki öğrencisi

Hep hayranlıkla, minnetle, sağlık dilekleriyle

Anacak

Seksen yaşını geçmiş ama

Dimdik ayakta duran

Ressam, örnek insan

Erdoğan Munis’i

 

Bize emeklerinizle yaşatığınız üç yıl için

Teşekkür ediyor

Ellerinden öpüyorum

Öğretmenim

 

Numan Kurt

 

ÖNER ve SİZLER, ÖZLEDİKLERİM

Aklıma geldi
Birdenbire
Dedim ki kendi kendime
“Şiirler yazıyorum bakıp bakıp eski fotoğraflara
Fotoğrafa şiir olur mu kardeşim
Yazılanlar o kağıt üstünde
Olanlara”
Durdum durdum duramadım
Baktım fotoğraflarına
Bir şiir de ona yazayım dedim
Gönül dostu Öner’e

Ayrı sınıflarda okurduk
Yatılı, çizgili pijamalı öğrencilerdik ya
Tanırdık birbirimizi
O, okulun ufak tefek
Sevimli yaramazlarından
Derslere yan çizse de
Okul tiyatrosunun baş oyuncularından
Kendi küçücük, ama
Dostluğuyla, gönül hoşluğuyla
Soy adıyla
Tam bir “Pehlivan”

Tıkladım “arkadaşlık isteği” kısmına
Kırk altı yıl sonra
Karşımda
Pos bıyıklarıyla
Öner Pehkivan
Geçenlerde bir fotoğrafının altına yazdım
Şakadan
Dedim ki:
“Ot kalmamış yüksek tepelerde
Ama
Yamaçlar
Sanki bir orman
Bıyıklarını sevsinler senin
Sakın keseyim deme aman”

Bir süre önce
“KIRŞEHİR ERKEK İLKÖĞRETMEN OKULU 1968-69 MEZUNLARI” grubunu 
Kurdu Öner
Bir araya getirdi arkadaşları
Nevşehir’de, Niğde’de
Kırk altı yıl öncesindeki yakışıklı gençler
Olmuştu birer ak saçlı dede

Mutlu oluyorum gördükçe
Eski arkadaşlarımı
Yaşasınlar çocukları, torunlarıyla
Sağlık içinde

Çay içerken görünce Öner’i
Paylaştığı fotoğrafında
Aklıma bunlar geldi
Yazmak istedim içimden gelenleri
Bir gün görmek isterim okul arkadaşlarımı
Ve gönül dostu Öner’i

…………………………………………………………………

27 Aralık 2016
Numan Kurt

 

 

 
 
Toplam blog
: 120
: 283
Kayıt tarihi
: 19.02.09
 
 

1951 yılında Nevşehir- Hacıbektaş- Sadık köyünde doğmuşum (otlar biçilirken). Yıllarca Mucur'da, ..