Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '12

 
Kategori
Kitap
 

Bir öğretmenin duygu pınarından

Bir öğretmenin duygu pınarından
 

Güzel bir yağmur istiyorum

Çağdaşlığı yeşertsin

Güzel bir rüzgar istiyorum

Hoşgörüyü getirsin

Güzel bir yaşam istiyorum

Güzel bir sevgi

Güzel bir dostluk istiyorum

Perçinleşsin eller

Güzel bir barış istiyorum

Ölmesin insanlar

Gülsün gönüller…

…………………………………………..

Diyen şaire  merhaba diyorum.

Sanat ve kültür dünyamızda öğretmenlerimizin derin izleri vardır.Özellikle öğretmen adayları daha ilköğretmen okulu sıralarında iken sanatla ,edebiyatla daha çok ilgi duyarlar. Duvar gazetelerinde,okul bültenlerinde onların şiirleri,öyküleri ,sanat, edebiyat içerikli makaleleri ve denemeleri yayımlanır. Öğrenciler  daha bu yıllarda edebiyata ilgi duyarlar. Hiç unutmuyorum 1961-1964 yılları arasında Diyarbakır Erkek İlk öğretmen okulu öğrencisi iken okulumuzun  ÖZGÜR adını taşıyan  bir duvar gazetemiz vardı. kimi zaman okulun edebiyatkolu ve  değerli öğretmenlerimizin  katkılarıylea burnu iki ayda bir bir dergi halinde  yayımlar ve  kardeş okullarımıza gönderirdik veonlrdan gelenleiride  okulumuzun  duvar panolarında yerverdirdik.

Ne güzel ve aydınlık günlerdi o günler. Çok iyi  hatırlıyorum o yıllarda bizimle en çok haberleşen Düziçi ilköğretmen Okulu ve Ortaklar ilköğretmen okulu  Edebiyat kolu öğrencileri idi. Aramızda  müthiş bir kültür alışverişi vardı. Bizim öğretmenlerimizden Tarih derslerimize gelen Erdoğan Toker’de  Aydın Ortaklar  İlköğretmen okulundan mezun olmuştu. Değerli ve sevgili öğretmenim ErdoğanToker’e buradan yılrardan sonra sevgili öğretmenime  selam ve  saygılar gönderiyor ve onun ellerinden  öpüyorum.

Sayın hocam ErdoğanToker’in bizim üzerimizde büyük emekleri vardır. Bunu hiçbir zaman  unutamayız…

Şunları öğretmen Nahide Çelibi için yazıyorum. Nahide Çelebi  de bir öğretmendir. Çalışkan ve üretkendir. Boş gezip  zamanını boşa harcamıyor.  Birşeyler  yazmaya ve üretmeye çaba gösteriyor. Bu açıdan takdir ediyorum.  O’da bu merdiven basaklarından geçmiştir. Yakın günlerde ( 30 Ekim 2012 ) tarihinde  bana armağan olarak gönderdiği “ DUYGU PINARI “ ( şiirler ) adını taşıyan şiir kitabını okurken bana bugeçmiş günleri anımsattı. Unutmadan  değerli meslektaşım Nahide Çelebi Hanım efendiye teşekkür ediyor, selam ve saygılarımı sunuyorum.

Nahide Çelebi’nin şiirkitabı  tertemiz albenisi olan bir kapat ve düzenli bir baskıyla Ankara’da HAS SOY Matbacılık tesileri arasında  günışığına çıkmıştır. Yalnız baskı tarihi galiba unutulmuştur. Bu basım tarihi yazılsaydı bence çok iyi olurdu. Gözüme çarpmadı. Kitabın kapağını Nursen Güngör ve Önsüzün’ü de   Nurzen Amuran  tarafından kaleme alınmıştır.  Kitabın arka kapağında  şairemizin bir fotoğrafı ve kendesini tanıtan  kısa ve özlü bir yazısı vardır.

Nahide Çelebi, daha lise yıllarında şiire başlamış şiirlerinin yapısında sosyal yalın güncel konuları yer alıyor.İlk şiirkitabını İSYANI’ı daha üniversite  yıllarıhnda iken çıkarmıştır. Daha sonra  öğretmenlik sıralarında iken   yazdığı şiirlerini YAŞAM ve İZLER kitabında topladığını öğreniyoruz. Bu elimizdeki  kitaponun 3. şiir kitabıdır. Erzurum’da doğan ve Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi’nden mezun olduktan sonra yurdun birçok il ve ilçelerinde  coğrafya ve İngilizce öğretmenliği yaptıktar sonra emekliye ayrılmıştır.Şimdi Ankara’da ikamet ediyor. Sanat ve kültürümüze  hizmet ediyor ve Milliyet Blog’ta  yazmayı sürdürüyor…

Kitabın ÖNSÖZ’ünü yazan Nurzen Amuran  Nahide Çelebi için şunları yazıyor: “ Şiirlerinde, insandan doğaya, doğadan topluma, toplumdan bireye,giden yolculukta, renkler, kelebekler, çiçekler, yürekler , sevgiler “ses” olmuş, sözcüklerle nakış gibi işlenmiş,insanlık bir seslenişi simgelemiştir. Umutsuzluk yoktur. Aydınlık yarınların çağrısı vardır” diyor Nurzen Amuran. Biz de  “DUYGU PINARI” şiirler kitabını okuduktan sonra  Nurzen Amuran Hanım Efendiye hak verdik….

Nahide Çelibi, şiirlerini her hangi bir özentiye kaçmadan, içinden geldiği gibi yazıyor.Kimi zaman halk şiirleri tarzında dörtlük ve hece ölçülü  düzgün uyaklı şiirler yazıyor, kimi zaman da  serbest yazıyor. Şairiemiz sevgiden, doğan, barıştan,çiçeklerden, kelebeklerden ve toplumun   yaşantısından yana olup   şiirler yazıyor. Toplumundan kopluyor ve hep toplumun içinde kalmayı  yeğliyor. Birlik ve beraberlikten yanadır, dostlarını,komşuları ,arkadaşlarını   candan seviyor, özellikle barış ve insan sevgisinden yanadır. Şiirlerinde kullandığı Türkçe  sadece ve akıcı ve yalındır. Dizelerinde yüzleri tırmalayıcı  sözcük bulamazsınız…

Şairemiz Nahide Çelebi  Hanım Efendiyi kutluyor, başarılarının devamını diliyorum. Sözlerimi şu  anlamlı  dizeleriyle  bitirmek istiyorum:

 

Mavi gözlüm

Deniz bakışlım

Güçlüklerin içinde

Dimdik duranım

Ellerinde beceri

Yüreğinde

Sevgilerin en güzeli

Girdin ailemize

Umut oldun,güç oldun

Derman oldun bize

Armağanların en güzelini

Verdin hepimize

Dürüstlüğü,sevgiyi,saygıyı

Sende buldum

Damadım değilsin sen

Oğlum oldun….

Nahide ÇELEBİ

29 Aralık 2004- Ankara

( Duygu Pınarı ( şiirler ) s: 65 )

 

 

 

 

    

                                                      

 

 

 

     

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..