Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '16

 
Kategori
Okullar
 

Bir Okulun önü ve bahçe içi:Gözlemlerim

Bir Okulun önü ve bahçe içi:Gözlemlerim
 

okul kermesi görsel netten


Sabahın erken saati, kahvaltımı edip dışarıya çıktım metroya doğru yürürken bir ortaokulun bahçesinin önünden geçiyorum. Öğrenciler teneffüse çıkmışlar, bazıları top oynuyor bazıları cep telefonu ile konuşuyor, bazı öğrenciler de ellerinde kitaplar ders çalışıyorlar. Okulun bahçe kapısının önünde iki bayan sigara içiyorlar, huyum kurusun yaklaşıp soruyorum: “Günaydın öğretmen misiniz?” Evet, cevabını alıyorum ve: Yazık Hocalarım çok yazık siz öğrencilerinize kötü örnek oluyorsunuz.” “Hanımefendi onlar bizi görmüyorlar” diyorlar gülüyorum. Bahçe demir parmaklıkları arası 10 santim dışarısı olduğu gibi görülüyor. Çocuklarımızı kimlere emanet ediyoruz, bunlara öğretmen denilebilir mi? Yürüyorum bahçe içinde bir kız öğrenci telefonla konuşuyor kulak misafiri oluyorum: “Of anne bunaltma beni bak bundan sonra telefonu açmam niye beni merak ediyorsun, akşam gelmediysem ne oldu, ben hayatımı yaşamayacak mıyım, gittik bir yerde eylendik gece sevgilimin evinde kaldım sana ne hadi bay.” Telefonda konuşan bir orta Okul öğrencisi. Ne hallere geldik, acaba başka bir dünyada mı yaşıyoruz diyorum kendi kendime. Okul bahçesinin bitim noktasına geldim yine demir parmaklıkların arkasında iki erkek öğrenci yere bağdaş kurmuşlar konuşuyorlar: Oğlum internetten bir haber okudum vallahi süper bak 2025 yılında çok çeşitli meslekler revaçta olacakmış inşallah biz de o mesleklerden birisinde başarılı oluruz. Bak sana isimlerini vereyim: Yazılım yetiştirme uzmanlığı, Araştırma, Psikolojide motivasyon işleri, Medikal Teknisyenlik, Ofis Ekonomisi Uzmanları, Yeni Medya, Müşteri Hizmetleri, Denetmenlik. Hadi hayırlısı bunlar da yeni meslekler olacakmış acaba biz görür müyüz? Birkaç yüz metre daha yürüyorum yine bir okul. Bahçe içinde kermes var, duvarlara kermesimize hoş geldiniz yazıları asılmış. Okul Aile Birliği muhtaç öğrenciler için düzenlemiş. Bahçeden içeri giriyorum tezgâhlar açılmış. Öğrenciler satış yapıyorlar. Tezgâhlarda çeşitli kurabiyeler kekler, içecekler zeytinyağlı dolmalar, pideler, kısır var. Bir yanda giysiler el yapımı bilezik, kolye ve küpeler. Öğrenciler etrafımı alıyor ve ne olur bizden alın diye yalvarıyorlar. Gücümün yettiğince her birinden aldım. Dışarıda okul önünü temizleyen temizlikçilere ve parası olmayan melül melül bakan çocuklara dağıttım. Muhtaç öğrencilere bu kermeslerdeki ürünlerden alarak yardım etmek gerekir. NAHİDE ÇELEBİ

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..