Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '12

 
Kategori
Blog
Okunma Sayısı
483
 

Bir önerim var arkadaşlar !..

Bir önerim var arkadaşlar !..
 

mailce.com 'dan...


Spor amacıyla, yıllardır, hergün 10.000 adım atmayı alışkanlık haline getirdim.

Ayrıca, sabah -akşam ellişer adet mekik, şınav ve bel hareketlerimi aksatmadan yaparım..

Bir dakikada,canlı bir yürüyüşle, durmaksızın  110 adım atınca 1.5 saat içinde ortalama 10.000 adım atmış olursunuz...

Bu yürüyüşlerin, yararlı- zararlı kan yağlarına iyi geldiğine de inanırım.

Göbekli ve yağlı olan insanların da  neden spor yapmadıklarına da şaşarım...

Bunların çoğunun, ilaç sektörüne hizmet eden hımbıl insanlar olduğunu biliyorum...

* * * * *

Yıllardır doktora gitmediğimden doktor milletinden sürekli fırça yerim...

Hayatta diyet de yapmıyorum; ölçüyü kaçırmadan, canımın istediğini de yer-içerim.

Rutin tıbbi kontrollere gitmenin de gereğine inananlardan olmama rağmen bu konuda ihmalkârımdır.

Temiz havada yürüyüş yapmak  varken, kapalı, havasız ortamlarda cimnastik yapmaktan, yürüyen bantlarda spor yapmaktan da nefret ederim.

. . . . .

Açık havada ve genellikle akşamları yaptığım bu yürüyüşlerim sâyesinde, spor yapmayı alışkanlık haline getiren birçok sporseverle selamlaşıp arkadaş olmuşumdur...

Ankara'da Botanik Parkı, İzmir'de evime yakın olan sahil bandı; İstanbul'da ise mahallem  içinde yer alan Beylikdüzü'nün muhteşem ormanları içindeki tartan pistler ve içinde konuşlanan spor âletleri, benim için harika mekanlardır..

Hergün, saatlerce yürüdüğümden, birçok güzel, çirkin veya acı  olaya da tanık  olduğum anlar olmuştur.

Parklarda kumrular gibi sevişen gençlere, binbir çiçeğin gelişimine;doğanın açılıp kapanmasına şahit  olduğum gibi açlıktan, susuzluktan can çekişen bir kedi yavrusuna; çimler üzerinde çırpınan bir kuş yavrusuna da yardım elimi uzatmışımdır.

. . . . .

Şimdi sadete gelip asıl konumuza girelim...

İki gün önce, yine İstanbul-Beylikdüzü'ndeki bir gece yürüyüşüm sırasında, -kısa süreli de olsa kenarından yürümek zorunda olduğum, -Silivri otobanı kıyısında ciddi bir trafik kazasına tanık oldum.

Sol tarafımdan, aşırı süratle gelen bir otomobil, mini kavşak arasındaki aydınlatma lambasına, sol, ön tarafından bindirdikten sonra, yan dönerek önümdeki kaldırıma çıkıvermişti.

Araçtan dumanlar yükselmeye başlamıştı ki çevreden koşup gelen taksicilerle birlikte araca müdahale edip yangını önlemiştik... Aracın hava yastıklarının anında açılması içindeki üç yolcunun da hayatını kurtarmıştı...

Arka koltuktaki genç bayanla önde oturan iki  genç dışarı çıkarıldığında şok halindeydiler...

Nöbetçi-gezici polis ekibinin kısa sürede orada olması; hemen arkasından ambulansın gelmesi de bir şanstı ... Bu konuda taksiciler müthiş bir performans göstermişlerdi.

O gece cep telefonunun ne kadar kutsal bir aygıt olduğunun da farkına varmıştım...

İki gencin de boyunlarından yara almaları; sürekli kan kaybetmeleri, her an hayati tehlikeye girebileceklerinin işaretiydi.. Şoför koltuğundan çıkan gencin, kan kaybı daha yüksekti...

Ambulanstaki  ilk müdahale sırasında, kan kaybı çok olan gencin, kan grubunun A.Gr.Rh (+) olduğunu öğrenince,onlarla birlikte hastaneye gitmek istedim... Kan grubum tutuyordu...

Birlikte hastaneye gelişimiz, bana ahret sualleri soruşlar, acildeki kan alış biçimlerindeki sorunlar, gençlerin ve ailelerin gözlerindeki mutluluk görüntüleri, polisler tarafından benim evime getirilişim, gençlerin aileleri tarafından iftar yemeği için davet edilişimiz vs.. ayrı bir blog konusu olacak kadar ilginç ve yoğundu...

* * * *

Yolda aklıma geliverdi... Kan grubu dayanışması çok önemli ve hayati bir konu... O gece, ben oradan geçmeseydim.. Belki de o genç, o saatta kan bulunamadığından yaşamını yitirecekti...

Hep deriz ya : '' Milliyet Blog bir ailedir...''   '' Hepimiz bir kardeşiz !..''   falan diye...

Bendeniz 6 yıldır burada binlerce günce yazmışım... Daha kıdemlilerimiz de var !..

Hayat için elini taşın altına koyan hemen elini kaldırsın !..  :))

Burada vakit geçirdiğimiz kadar, bazı konularda dayanışma içine girmemiz gerektiğine inanıyorum..

Bu tür sanal veya reel birçok kurum ve kuruluşumuzun Kan Bankaları var... Bir üyelerinin ihtiyacı olduğunda, bilgi alınarak hayatı kurtarılıyor !..

Dünyanın en çok trafik canavarına sahip bir ülkede yaşıyoruz.. Kanser vak'aları tavan yapıyor !..

Milliyet Blog ailesi içinde neden bir ' Kan Grubu Bilgi Bankası'  oluşturmayalım ?..

Buradaki üye sayısının yarısı bu dayanışmaya katılsa, MB yönetimi de bunu desteklese, binlerce ' kan grubu bilgi donelerimiz' olacaktır...

Muhteşem bilişim, iletişim gücüne ve teknolojidsine sahip olan MB'de bir '' tık'' la  binlerce blog izleyebilen bizler, neden bir '' ÜYE KAN GRUPLARI BİLGİ BANKASI ''na  sahip olmayalım  ?..

'' -Amaan hocam... Sen de başımıza iş çıkarma !..'' Diyenleri duyar gibiyim !.. Ne yapayım insani huyum kurusun !..

Örgütsüz toplum ne işe yarar ?..

* * * *

Bendeniz, bu '' Kan Bankası Bilgi Sayfası ''  konuşlandırmasında teknoloji özürlüyümdür...

Aramızda bilişim dünyasında yetkin yazar arkadaşlarımızın ve tüm bloggerlerin bu konuda görüşlerini bekliyoruz...

Milliyet Blog yönetiminin de bu mübarek günlerde, böyle bir mübarek dayanışma önerisine destek verirlerse Cennet kapılarını onlar açsın derim... :))

Kendim için bir şey istiyorsam nâ-merdim !..

İsteyenin bir yüzü kara; vermeyen zenci !..  :))

* * * * * *

NOT: Bu blog yayınlandıktan sonra,  yeni gelen bir blog tarafından '' Blog Çukuruna '' ötelenerek güncel  yok oluşa  uğrayabilir... Artık takdir yüce kamuoyunundur...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Önerinize katılmamak imkansız gibi sayın hocam.Ama nasıl gerçekleştirebileceğiz? Öncelikle önerinin peşini bırakmamak lazım gibi geliyor.Önerinize tam destek vereceğimi belirtmek isterim.Saygılarımla.

yılmaz çetingöz 
 28.07.2012 23:19
Cevap :
Saygıdeğer Yılmaz Bey,Merhaba.'Birlikten kuvvet doğar.Bir elin nesi var;iki elin sesi var.'Demişler.MB' yönetimi bu önerimi çok iyi anladı.BLOG kategorisinde yayınladığımdan,birçok Blogger de haberdar oldu.Destek vermek isteyenler en azından bu yazının altına yorumsuz kan gruplarını yazabilirler.Bunu şu ana kadar 3 kişi yaptı.Ayrıca önerim olan:HAKKIMDA bölümlerine kan gruplarını yazıp güncelleyebilirler.Daha teknik 'bilişim sayfa konuşlandırmasında'yetki,MB idaresindedir.Dünya çapında derecelere girmiş olan MİLLİYET BLOG yönetimi,bir TIK'lamada yazarlarımızın kan gruplarını ekrana getirecek olan KUTSAL sayfayı,Ana Sayfaya,isterlerse,kondurabilirler.Her türlü düşünsel ve kamu oyuna faydalı paylaşıma açık olan bu site,KAN YARDIMLAŞMASI gibi BÜYÜK bir hizmete de katkıda bulunarak Dünya Blogları arasında bir ilki gerçekleştirebilir.Ayrıca bloggerlerin de bu konuda bloglar yazmasını ve olayı canlı tutmasını beklerim.Herkes,elini taşın altına koyabilmeli.Ben takipçiyim.Teşekkürler,Saygılar.  29.07.2012 12:06
 

Sağlıktan daha değerli ne olabilir sayın Hocamız, hayat memat arasındaki ince çizgide, en çaresiz bir anda ihtiyaç duyulacak KAN ile ilgili öneriniz çok çok İNSANCIL. Lakin ortamın sanal olduğu düşünüldüğünde, uygulanması hayli zor olarak düşünüyorum. Rastlayabildiğim yazı ve yorumlardan anladığım kadarıyla, geçmişte MB ortamında iyiye ve güzele yönelik girişimlerin ne kadar ve ne şekilde başarıya ulaştığı tartışılır. Genelde üretkenler eleştirilir, üzülür ve mağdur edilir veya mağdur edilmeye çalışılır. Gerçekte ve sanalda mutlaka bir örneğine rastlamışızdır. Dileğim, yüce gönlünüzün bulutlanmaması. Selam ve saygılarımla.

İpek Çevik 
 28.07.2012 0:48
Cevap :
İpek Hanım,Ümitlerini ve cesaretlerini yitirenler,herşeylerini yitirirler.Bu dünya kurulduğu günden bu yana, ORGFANİZE OLAN CESURLAR,CESARETSİZ GÜRûHLARı yönetmişlerdir..Bu çağrı, tüm insanlığa olan bir çağrıdır...İnsan olan her kişiye bir gün, belki de KAN gerekecektir...KAN'sız olan yeni bir yaratık kabilesi gelene dek, bu talep sürecektir :)Her dakika ambulans seslerinin çınladığını duyabilen ve empati zengini gerçek insanlar bu çağrımızı destekliyorlar...Diğerleri de ne zaman ki KAN'a ihtiyaç duyarlar işte o zaman kafalarına dank edecektir..Böyle duyarsız kalırlarsa korkarım KAN'sızlıktan zor duruma düşeceklerdir.Bir'TIK'ta adamın7sülalesini, sayan bilişim teknolojisi istenirse MB 'de de uygulanarak Ana sayfada bir bölüm açılır ve SADECE 4 ANA KAN GRUBU,üyelere kategorize edilerek büyük bir hizmete imza atılır.Ben 61 yaşındayım.Kendim için bir şey istemiyorum.Önemli olan gençlerin daha uzun ömürlü ve sağlıklı yaşamaları dileğimizdir.Bir misyonu yerine getirdim.Saygılar.selamlar.  28.07.2012 18:06
 

Sayın Hocam! Sizden beklenen mükemmel girişimciliğinizi içten destekliyorum.Başım, gözüm üstüne.Bu insancıl aktiviteniz kan bağışını arttırmayı da körükler.Can kurtarmak yüce bir duygu, emrinizdeyim.Selam ve saygılar.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 27.07.2012 17:53
Cevap :
Saygıdeğer Öğretmenim,Umarım sesimiz ''Duyarlı bloggerlere '' ve MB yönetimine ulaşmıştır..Herkes KAN Grubunu,sayfalarındaki (Özgeçmiş ) 'Hakkımda ' bölümüne eklerlerse kutsal bir hizmette payları olur...''Bir gün herkes KAN'a ihtiyaç duyabilir !..'' ÖRGÜTLÜ TOPLUM MUZAFFER TOPLUMDUR...Diğerleri, başkalarından medet uman,zavallı muhtaç kölelerdir...****NOT :AZ ÖNCE ALDIĞIM BİR MESAJDA:İzmir Tepecik Hastanesinde yatan hasta için ACİL 0 GR.RH(-) KAN GURUBUNA İHTİYAÇ VAR!..TEL :05433397020...*** SAYGILAR...SELAMLAR...TEŞEKKÜRLER...  28.07.2012 15:20
 

Böyle birşey olsa ne güzel olur üstadım. Bende yıllardır ilik donörü olmak isterdim hep ama doktora danıştığımda 'sen kendini rezerve olarak mı görüyorsun' cevabını aldım. Uğraşmak insanların işine gelmiyor. Bu banka çok faydalı olurdu gerçekten ama MB editörleri sesinizi duyarmı bilmem. Saygılar.

Merve Tfkçi 
 27.07.2012 14:07
Cevap :
Bizim sesimiz yüksek çıkarsa, MB yönetimine konu tarafımızdan iletilir...Editörlerimn bir yetkisi yok...İkra hanım,hayırlısı olsun...saygılarımla..  27.07.2012 16:08
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1521
Toplam yorum
: 9157
Toplam mesaj
: 558
Ort. okunma sayısı
: 1622
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster